Strikt Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 @blåbert: Sumpen passade perfekt! Citera
Flingson Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Vad är det det dära "gallret" heter som du har vid avriningen för att undvika att sniglar ska krypa över? Är på jakt efter dem men vet ej namnet. Citera
Strikt Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Vad är det det dära "gallret" heter som du har vid avriningen för att undvika att sniglar ska krypa över? Är på jakt efter dem men vet ej namnet.Överrinningskam, från Triton i mitt fall. Citera
Flingson Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Tusen tack! Håller också på att dra igång ett shallow reef så ska bli kul att följa! Citera
ormet Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Tror det är en membranventil såsom vi har diskuteratah!Ja, den är i mm och funkar kanon! En blandning av inspiration från din gate valve och tips från JonasW tidigare i tråden. Min är inköpt på aqua-line.Tusen tack för sista lilla vinkeln, du har som sagt en fragg på nån framtida läckerhet innestående Ingen orsak! men stämmer priserna på membranventilerna? ... 600:- och uppåt? Citera
Strikt Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 ah!Ingen orsak! men stämmer priserna på membranventilerna? ... 600:- och uppåt?Oh yes. Tyvärr. Citera
Strikt Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Picobellon har gått konstant i några dygn nu. Det går låååååååångsamt att droppfylla 300 liter vatten, känns nästan som ett test/straff nu när allt annat är klart för att köra igång... Citera
alexochingencarina Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 I know the feeling. Väntan är lång! Citera
Stocken Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Strikt du har ju i alla fall en hel del att flytta över när allt är klart =) Citera
Strikt Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Strikt du har ju i alla fall en hel del att flytta över när allt är klart =)Jo det är sant men flytten blir av nov 2016 känns det som Citera
Strikt Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Fråga innan jag tok-scape:ar: Behöver man verkligen plexi under stenarna eller är det en överdriven försiktighetsåtgärd? Citera
JonasW Postat 1 september 2014 Postat 1 september 2014 Behövs inte. Ska du ändå ha det, se verkligen till att du inte får grus eller dylikt under en platta. Citera
Strikt Postat 1 september 2014 Författare Postat 1 september 2014 Härligt, då vardagsedge:ar jag och kör utan! Citera
Strikt Postat 3 september 2014 Författare Postat 3 september 2014 Pinsamt dålig bild med paddan men nu är det i alla fall hjälpligt igång. Scapen slängde jag ihop i går kväll vid tolv, är inte helt hundra än men får duga ett tag. Nästa steg är att ta tag i sortering av alla sladdar, just nu är det ormbo... Citera
odel68 Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Kommer att bli riktigt tjusigt det där :smiley20:mvh Ola. . Citera
Stocken Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Snyggt. Det där kommer att bli jättefint Citera
Strikt Postat 18 september 2014 Författare Postat 18 september 2014 Det puttrar på, har problem med vad jag tror är dino på sanden. Eller så är det kiselalger. Eller nåt annat. Har blivit bågot bättre med ökat flöde och små vattenbyten för att "hävertage" ur skiten.Har tillkommit en banggai, en splendidus samt en gramma loreto sedan uppstarten också. Och en rosa hystrix.Min wellsophyllia/trachyphyllia älskar sitt nya svängrum och har spänt upp sig till ca 17 x 17 cm nu när inte rutor och stenar är i vägen längre. Citera
odel68 Postat 18 september 2014 Postat 18 september 2014 Ser bra ut karet,Gramma Loreto snygg firre snygg hystrix också har en likadan Med vänlig hälsning Ola. Citera
Strikt Postat 18 september 2014 Författare Postat 18 september 2014 Ser bra ut karet,Gramma Loreto snygg firre snygg hystrix också har en likadan Med vänlig hälsning Ola.Ja, jag testade en gång tidigare i mitt gamla kar med en gramma som tyvärr blev ihjälstressad av acanthopsen. Men denna har klarat sig trots att den blev lite påhoppad i början.Hystrixen köpte jag av Nike83, hade en gröngul från honom sen tidigare som växer på bra och lyser upp. Citera
odel68 Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Hoppas denna klarar sig bättre visste inte det fanns grön/gul hystrix Tack för info,som du säger de lyser upp bra mvh Ola. Citera
Stocken Postat 19 september 2014 Postat 19 september 2014 Snyggt Björn! Jag hämtade lite av samma Hysterix strax efter dig. Fick med mig av den gulgröna också =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.