Strikt Postat 2 oktober 2014 Författare Postat 2 oktober 2014 Har blivit lite nyförvärv senaste tiden, bla ett efterlängtat stim med Chromis som är otroligt fina! Älskar hur färgen ändras beroende på var de befinner sig under belysningen. Min clownhona verkar gilla nya sällskapet också: Hon har lämnar då och då sin euphyllia och hanen för att istället simma runt med stimmet!Idag fyndade jag även ett par fina Acro, färger stämmer någorlunda även om den tvåfärgade är något ljusare rosa. Citera
odel68 Postat 2 oktober 2014 Postat 2 oktober 2014 Fina koraller Björn Chromis är fina fiskar också mvh Ola. Citera
Strikt Postat 6 oktober 2014 Författare Postat 6 oktober 2014 Nu blir det algodling! Ska testa en 20w ledspot från Bauhaus, tack tomtom för tipset. Citera
blackizzz Postat 11 oktober 2014 Postat 11 oktober 2014 Ser grymt ut det där! Mycket utrymme att växa i också! Citera
Strikt Postat 12 oktober 2014 Författare Postat 12 oktober 2014 Ser grymt ut det där! Mycket utrymme att växa i också!Jodå, det känns rätt bra, ville ha en ganska" luftigt" scape med gott om plats runt om. Väldigt skönt att det finns mycket platser som man kan fylla upp också Citera
Strikt Postat 12 oktober 2014 Författare Postat 12 oktober 2014 (ändrat) Har fortfarande problem med Dino. Efter att tidigare nästan rensat ut det har det växt till sig igen på sanden. Ska köra några dagar igen med täta små vattenbyten och suga upp så mycket det går. Mitt omvända refugium är igång nu. Har PO4 0,05 och NO3 på låga 0,2 så valde att försöka höja på absolut trevligaste sätt, genom att skaffa en z. flavecens. Sidobild Ändrat 12 oktober 2014 av Strikt misspellkng Citera
odel68 Postat 12 oktober 2014 Postat 12 oktober 2014 Ser bra ut Björn hoppas dinon ger med sig mvh Ola . Citera
Strikt Postat 23 oktober 2014 Författare Postat 23 oktober 2014 (ändrat) Små vattenbyten varje dag i en vecka var medicinen mot dino, plötsligt gav den med sig. Kanske refugiumet hade ett finger med i spelet med?Sen ett underbart litet nytillskott som jag glömt namnet på. Någon som vill upplysa? Ändrat 23 oktober 2014 av Strikt fel Citera
odel68 Postat 23 oktober 2014 Postat 23 oktober 2014 Nja namnet hoppar jag kan inte det men väldigt snygg i varje fall mvh Ola. Citera
Janne Postat 23 oktober 2014 Postat 23 oktober 2014 Någon som vill upplysa?Har du köpt den på Triton, så har jag troligen moderkolonien.turbinaria reniformis är namnet, om din näringsnivå är låg så kommer hela korallen bli lika gul som polyperna./Janne Citera
Strikt Postat 23 oktober 2014 Författare Postat 23 oktober 2014 Har du köpt den på Triton, så har jag troligen moderkolonien.turbinaria reniformis är namnet, om din näringsnivå är låg så kommer hela korallen bli lika gul som polyperna./JanneDet stämmer, där är den köpt! Vad kul att du såg den här posten och berättade om ursprunget! Näringsnivåerna är hyfsat låga så jag hoppas att den färgar om Citera
crille_hallden Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Hej!Ang. din 20w led till refugiumet.Har Bauhaus annorlunda Kelvin/NM än andra led "bygglampor" som säljs av Jula etc?Har ett par stycken från mitt bygge här så nyfiken om jag kan finna användning för dem sedan... :-) Citera
Strikt Postat 27 oktober 2014 Författare Postat 27 oktober 2014 Hej!Ang. din 20w led till refugiumet.Har Bauhaus annorlunda Kelvin/NM än andra led "bygglampor" som säljs av Jula etc?Har ett par stycken från mitt bygge här så nyfiken om jag kan finna användning för dem sedan... :-)Kollade på biltema och de jag såg hade fel kelvingrader i alla fall. Vet inte hur det ser ut hos andra återförsäljare, gick på tomtoms tips. Citera
Strikt Postat 4 november 2014 Författare Postat 4 november 2014 Grynig bild på två sköna fiskar som ibland brukar hänga i en lobophytum, gärna så gärna varandra som möjligt Citera
odel68 Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Tjusigt värre Björn ser riktigt varmt och skönt ut på bilderna,fint med ditt stim också Med vänlig hälsning Ola. Citera
Flygrc Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Ser fint ut, massor av inspiration här på SG Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.