Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Ja du har ju sett vad 2 C+ & 2 B+ tillsammans med ett par LED-kluster ser ut. Kan inte direkt påstå att det är för rött hemma hos mig.

ATI-rör (och KZ) sitter i ramperna hos ett antal av världens bästa Acropora-burkar. Ta "A Reef in the Sky" & Lunars Reef (Krzysztof Tryc) som exempel.

Sen händer det säkert saker på T5-fronten med & det kommer nya bra spelare. Jag skulle avvakta tills de bevisat sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH]115898[/ATTACH]

Nu blev det rörigt!

Nu blir det roligt menar du väl? Limma rör är ju skitkul :-).

Glöm inte göra lufthålet till durson som jag förklarade. Men det var kanske förborrat? Säg till om du vill ha bild

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Skulle det funka att köra denna lösning?

T-kors och sen 20mm på ena sidan och 32mm på andra sidan. Vattnet leds till karantän/fraggkar med 20mm röret och till skummaren med 32mm röret. Eller kommer 32mm röret ta allt? Kran på båda rören.

14338122899_28ed387695.jpg

Untitled by sietses, on Flickr

Går tydligen inte att få den åt rätt håll så ni får vria på er=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Idag har all pvc limmats klart och håller i skrivande stund på att fylla ro-vatten. Så i veckan blir det dags att flytta över allt till det nya.

Nu funderar jag på vilken sand jag ska ha. Riktigt klurigt. Spsflöde och fin sand funkar ju tyvärr sådär. Men större grus är ju inte lika snyggt. Vi får se vad det blir i morgon:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag blev det lite limmande. Går inte jätte fort men sakta och säkert.

Blev även en liten wc, order så nu kanske jag får arslet ur!?

Jaså, köpt ny wc? Ja då får vi hoppas att du får ur dig arslet!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, sand vatten och sten är i. Givetvis så läckte de lite i en hörna men drog på en silkonsträng så nu är det tätt.

Lyckades även bada min t5 ramp så vi får se om den funkar när den torkat?

Planerar att flytta över det levande till helgen. Då kommer det förhoppningsvis lite bilder också. Nu är man sugen på att dra fram kameran=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sneak peek på burken kan man ju bjuda på.

14735140542_59413347df_c.jpg

Har limmat sju Acroporor ikväll. Doppat, studerat, studerat, studerat och studerat!!! Inga AEFW som jag kan se. Så nu hoppas jag på lite medgång:smiley20:

Lpserna har aldrig tidigare varit så köttiga som nu så där ser allt bra ut. En kirurg och en mussla har också flyttat in och ser välmående ut såhär långt...

Slänger upp en välmående lps också.

14732475121_1a4fa5c190_c.jpg

Fortsättning följer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...