Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Karet rullar på riktigt bra nu tycker jag. Acropororna har laggt fin fot över stenen och växer på. Har äntligen fått igång doseringspumpen sen en vecka tillbaka och kör nu balling light, kolkälla och aminosyror. Gör 15 liters vb per vecka och det funkar kanon. Mattar rätt mycket nu med endel kluriga fiskar i burken som mandarin, dragonetter och kofisk men har lyckat hålla näringsvärdena låga ändå.

Vissa lpser verkar inte gilla det starka ljuset tyvärr och några har tappat sina zoaxseler och bleknat rejält. Så det finns tanka på att slopa lps (gud va synd, då blir det bara acroporor:ler:).

Spserna får finare färger för varje dag som går så är rätt nöjd än så länge.

Framtidsplanerna är: Mera acroporor!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att det går bra nu, det är du värd efter dina problem och förluster!

Tror du inte dina LPS kommer tillbaka när de vant sig vid ljuset?

-Tummen upp

Svårt att säga. Min cynarina som ska vara grön är helt vit och ligger i sumpen nu. Den är fortfarande köttig och har fina polyper ute på natten så svårt att veta. Fungia och traphylia är bleka och nästan snyggare nu än innan så dom tar sej nog. Favia/favites och euphyllia mår riktigt bra och växer förvånansvärt mycket så det är lite blandade känslor bland lpserna.

Fö testade jag mitt ATI salt igår och kh var 6,5 och ca 275 så det blir inge mer med det saltet. Synd, för det var riktigt bra pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karet rullar på riktigt bra nu tycker jag. Acropororna har laggt fin fot över stenen och växer på. Har äntligen fått igång doseringspumpen sen en vecka tillbaka och kör nu balling light, kolkälla och aminosyror. Gör 15 liters vb per vecka och det funkar kanon. Mattar rätt mycket nu med endel kluriga fiskar i burken som mandarin, dragonetter och kofisk men har lyckat hålla näringsvärdena låga ändå.

Vissa lpser verkar inte gilla det starka ljuset tyvärr och några har tappat sina zoaxseler och bleknat rejält. Så det finns tanka på att slopa lps (gud va synd, då blir det bara acroporor:ler:).

Spserna får finare färger för varje dag som går så är rätt nöjd än så länge.

Framtidsplanerna är: Mera acroporor!

Jaha vad kul att höra! Svin!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...