hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Dom där värdena du fick..vad äter magnesium vid ny sten? höll på att ramla av stolen med ca på över 500...förövrigt tar du mästerliga foton..kanske dax att du får ett erbjudande från något magazine! Citera
odel68 Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 Jaha, då blir det ett tredje och troligen ett sista försök på en Lactoria cornuta. Testat två cubfiskar tidigare utan någon längre lycka tyvärr. Håller tummarna för denna. Äter och ser ut att må bra som dom brukar.Bjuder på ett par skönheter!Läckra bilder på läckra fiskar Alex-Tummen upp mvh Ola. Citera
alexochingencarina Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 Dom där värdena du fick..vad äter magnesium vid ny sten? höll på att ramla av stolen med ca på över 500...förövrigt tar du mästerliga foton..kanske dax att du får ett erbjudande från något magazine! Vet faktiskt inte vad det är som gör det. Har hänt tidigare för att senare bli stabilt och sen knappt förbrukas alls. Såg ditt inlägg om ca. Vad använder du för salt. Hade också höga ca värden i tidigare kar utan spser. Italienarna har jag för mej kör på höga ca värden i sina sps kar för ökad tillväxt så du behöver knappast oroa dej=)Vilken tidning tycker du jag ska jobba för då=) Citera
hagbard Postat 21 augusti 2014 Postat 21 augusti 2014 redsea just nu..delvattenbyt varje vecka..o pytsar i deras reef foundation abc+ varje dag ungerfär 10 ml pulver..använt konstgjorda fragg sten på slutet också(?)kanske kan vara en orsak?tidager hade jag tillsats med 5 ml varje dag o fick lågt..får klura ut det där .hehe..annars kan du väl skicka in ditt cv till dessa? finns ju några att välja på i usa/tyskland http://www.coralmagazine.com/ Citera
alexochingencarina Postat 21 augusti 2014 Författare Postat 21 augusti 2014 redsea just nu..delvattenbyt varje vecka..o pytsar i deras reef foundation abc+ varje dag ungerfär 10 ml pulver..använt konstgjorda fragg sten på slutet också(?)kanske kan vara en orsak?tidager hade jag tillsats med 5 ml varje dag o fick lågt..får klura ut det där .hehe..annars kan du väl skicka in ditt cv till dessa? finns ju några att välja på i usa/tyskland http://www.coralmagazine.com/Om du kör red sea pro och ligger på 1.026 i salt halt borde du ju hamna på ca 500. Om du dessutom pyttsar i något medel som höjer så lär det ju bli högt. Prova att mäta och sen mäta en vecka senare ( utan vb och tillsatser) så du vet vad din förbrukning ligger på. Citera
alexochingencarina Postat 22 augusti 2014 Författare Postat 22 augusti 2014 Får bjuda på en till. Bara till Moose;) som träna på sin kamerateknik. Här är det bländare 22 (f-22). Lycka till med fotograferingen!Cube in space Citera
Strikt Postat 22 augusti 2014 Postat 22 augusti 2014 Ser ut lite som att det kommer en text snart "a long time ago in a galaxy far far away..." Citera
ikola Postat 22 augusti 2014 Postat 22 augusti 2014 DerasaVilket fruktansvärt läckert kort.Vet inte ens vilken kommentar jag ska skriva här.Fortsätt ösa in dessa grymt fina kort Citera
ikola Postat 22 augusti 2014 Postat 22 augusti 2014 Får bjuda på en till. Bara till Moose;) som träna på sin kamerateknik. Här är det bländare 22 (f-22). Lycka till med fotograferingen!Cube in spaceSkriver bara några stora !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera
LN21 Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Ja ja håller med Ikola, helt fantastiska bilder du har Alexander.Den sista bilder får mig hela tiden att tänka på Liftarens Guide till Galaxen:) Citera
osby0479 Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Ja det är ingen iPhone kvalitet på dom bilderna Riktigt fint. Citera
alexochingencarina Postat 23 augusti 2014 Författare Postat 23 augusti 2014 Stort tack till alla-Tummen upp Citera
odel68 Postat 23 augusti 2014 Postat 23 augusti 2014 Stort tack själv för dessa fina bilder Med vänlig hälsning Ola-Tummen upp Citera
alexochingencarina Postat 23 augusti 2014 Författare Postat 23 augusti 2014 Min Synchiropus ocellatus har helt plötsligt fått en maffig (segel) ryggfena och färjat om mot det röd/orangea hållet. Betyder det att den är på väg att bli en hane kanske? Den andra ser ur som innan. Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 Börjar se lite tillväxt på acropororna nu. Känns skönt att få lite ordning äntligen. Min bruna staghorn har tagit fart och är en riktigt trevlig korall där man nästan ser tillväxt från dag till dag. Kofisken ser bra ut och har klarat sej en vecka nu. Inge prick och äter bra. Peppa peppa! Citera
odel68 Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Gött Alex hoppas det fortsätter lika bra:smiley20: Med vänlig hälsning Ola. Citera
ormet Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Härligt att höra. Du borde timelapsa stagen. Ett foto om dagen i en månad från exakt samma vinkel/avstånd Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 Härligt att höra. Du borde timelapsa stagen. Ett foto om dagen i en månad från exakt samma vinkel/avståndTanken har slagit mej ett antal gånger. Gäller bara att hitta en praktisk lösning. Men det vore helt klart kul. Kanske skulle ställa upp min lilla g15 och prova!? Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2014 Författare Postat 26 augusti 2014 Jag antar utmaningen-boxing Citera
Vidofner Postat 26 augusti 2014 Postat 26 augusti 2014 Jag antar utmaningen-boxingCoolt! Antar att du kör självutlösare men hur gör du för att sätta på och stänga av kameran utan att råka rubba den? Eller är den lilla stöten så pass liten att den inte kommer påverka? Citera
alexochingencarina Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Den står på stativ. Hur det blir får vi se om en månad. Förutsatt att korallen fortsätter att växa. Citera
Sherwan Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Supersnygga bilder, jobbar med foto eller är professionell fotograf? Kommer att prenumera på denna tråd, rena rama ögonsnusk bilder Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.