Gå till innehåll

Kan man lita på de i Tyskland ?


niki68

Rekommenderade inlägg

Har själv köpt från Diamanataquarien.de. Fantastisk kvalité på karet och finish.

Kan inte klaga på priset heller för den delen, betydligt billigare än priserna jag fick i Sverige.

Har fått svar ,700 euros bara frakt sen man vill inte titta på deras faktura bara för själva glas akvarium och bygg !!!

Super dyrt för allt utan sump eller bänk !

Vi få se hur det går med frakt på mina stenar/sand från USA kanske de är snällare.

Hello

Thank you for your intrest in our products. We have sent you an offer and hope this is to your needs and satisfaction.

We have made this offer without a underconstruction/cabinet.

We do have the possibility of providing this if it is required but please state what it is what you want!

We can also deliver the aquarium fully built, you will however need 10 people to carry it which you will need to provide.

The delivery to Stockholm would be 700 euro and you would not have the insitue building costs.

You must however be sure that you can get it into its final position which may well be difficult at this size

We have noticed that you need 4 holes, however you have not asked for a filter aquarium?

http://www.diamantaquarien.de/Aquarien/Aquarien-XXL-Gross-Aquarien/Aquarien-bis-300cm-Laenge-ab-1920-Liter::112.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte mitt 450liters därifrån med optiwhite helt bra priser. However kan tänka mig att frakten springer iväg om mann behöver 3-4 pall bara för att frakta det :) upp mot 5-6 tusen i frakt får man nog räkna med om man beställer från tyskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som vettiga priser. Du kan ju kolla med Akvarielagret annars, då slipper du fraktkostnad. De kan bygga så stort. Tror jag ;)

+1

Det är ju inget standardbygge precis. Fråga Svenska tillverkarna vad de vill ha för ett sådant kar monterat och hemkört.

Jag fick ge ungefär 50% av de Svenska tillverkarnas pris (de billigaste!) för mitt 490-liters inkl bänk, överdel, borrning, svart överrinningskammare och frakt upp till Umeå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja köpte mitt från Diamantaquarien i Tyskland.

Lätt billigast när ja la ihop allt, dessutom är karet limmat på ett sådan sätt som ja inte sett på något annat kar.

Mitt kar är fogar och rutor och slipning verkligen spikraka. Har inte heller hittat en enda micro-blåsa i glaset. Ja ja kanske hade tur:)

Men däremot ska du nog överväga att limma det på plats. Det kommer att väga multum och det karet vill man inte att bärarna plötsligt säger,,,, nuuu orkar jag inte mera.

Det var knepigt att få in mitt kar vilket gjorde att de 12-14 som bar mitt kar inte hade klarat att hålla karet mer än max max max 15 minuter till.

Från lyftet har man inte ork mer än 20-25 minuter eller så och tiden går snabbt när man ska trä karet igenom öppningar, man ska springa " parvis runt huset" för att komma in på andra sidan och ta ett nytt tag.

Kommer du att gå upp till 19 mm så kommer du att behöva minst 14 man (samt ha en lätt och bred väg in), och då ska ingen stuka foten eller ha för mycket ont i ryggen.

Sen är det så att det blir ett väldigt vridmoment i ett så långt och tungt kar om man inte lyfter någorlunda lika på båda sidorna.

Däremot så kommer ett sådan kar att bli hur mäktigt och fräckt som helst när du har det igång :)

Kolla med Cf på Akvarielagret precis som Ormet säger. Han kanske kan ge dig en platsbyggd lösning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som vettiga priser. Du kan ju kolla med Akvarielagret annars, då slipper du fraktkostnad. De kan bygga så stort. Tror jag ;)

Skulle du betala 5248 euro bara för karet / 4 håll och frakt ?

Bättre beställa här i Sverige som förut med majonasglas , bara hitta rätt firma att transportera den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja köpte mitt från Diamantaquarien i Tyskland.

Lätt billigast när ja la ihop allt, dessutom är karet limmat på ett sådan sätt som ja inte sett på något annat kar.

Mitt kar är fogar och rutor och slipning verkligen spikraka. Har inte heller hittat en enda micro-blåsa i glaset. Ja ja kanske hade tur:)

Men däremot ska du nog överväga att limma det på plats. Det kommer att väga multum och det karet vill man inte att bärarna plötsligt säger,,,, nuuu orkar jag inte mera.

Det var knepigt att få in mitt kar vilket gjorde att de 12-14 som bar mitt kar inte hade klarat att hålla karet mer än max max max 15 minuter till.

Från lyftet har man inte ork mer än 20-25 minuter eller så och tiden går snabbt när man ska trä karet igenom öppningar, man ska springa " parvis runt huset" för att komma in på andra sidan och ta ett nytt tag.

Kommer du att gå upp till 19 mm så kommer du att behöva minst 14 man (samt ha en lätt och bred väg in), och då ska ingen stuka foten eller ha för mycket ont i ryggen.

Sen är det så att det blir ett väldigt vridmoment i ett så långt och tungt kar om man inte lyfter någorlunda lika på båda sidorna.

Däremot så kommer ett sådan kar att bli hur mäktigt och fräckt som helst när du har det igång :)

Kolla med Cf på Akvarielagret precis som Ormet säger. Han kanske kan ge dig en platsbyggd lösning

Tack Larry , när man säger 3m tänkte jag på din kar men tror att det behövs 18-20 man .

Min kar 200x70x70cm i 15mm glas vi var 10 pers och blev mycket svårt kan tänka mig med store.Det svåraste ar att lyfta den på bänken.De rek.

De rek. 15mm (botten 19mm) vad tror du skulle klara sig ?

Sen är bänken som kommer kosta i extra frakt .

Finns någon som vill besöka Tyskland kan betala en 3500 kr bensin pengar :skal

Ändrat av niki68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan starkt rekommendera majornas glas!

Benny på Majornas är super.

och mycket bra kundservice.

mitt drop off akvarium 160x60x80 15mm från Göteborg till stockholm 1000kr i frakt.

klart 3meter blir dyrare men hur mycket dyrare?

ring Benny på majornas å fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan starkt rekommendera majornas glas!

Benny på Majornas är super.

och mycket bra kundservice.

mitt drop off akvarium 160x60x80 15mm från Göteborg till stockholm 1000kr i frakt.

klart 3meter blir dyrare men hur mycket dyrare?

ring Benny på majornas å fråga.

Mina sista två kar är köpta hos honom haft otur bara med transporten men det var inte hans fel.

Mycket nöjd med Bennys service men ibland vill man ändra lite !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut kan man göra det, men som för mig var lokalt aldrig ett alternativ...

Bara att få glas utskuret till en 65x40 sump kostade nästan 1000:- här i Umeå.

Ett 100x70x70 kar i 12mm glas (ej optiwhite dock) kostade runt 3500:- limmat och klart från Diamantaquarien som jämförelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...