Aqua_Max Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 En bok skriven av Daniel Knop som heter Saltvattensakvariet Guiden för nybörjaren, med Simontorps logo nedtill på omslaget finns ute i handeln http://www.guldfisken.se/beta/catalog/product_info.php?products_id=4209Är det någon som läst boken och kan kommentera vad ni tycker om den? Citera
nemo Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Har bara bläddrat igenom den lite snabbt i butiken,Men den verkar bra, Det lilla ja nu läste. Citera
stigigemla Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Daniel Knop heter han. Tysklands driftigaste saltvattensakvarist nuförtiden. Han har skrivit en massa andra böcker också, nanokar t.ex och två om stenkoraller. Ger ut tidskriften Koralle som nu finns på engelska också. Har konstruerat och säljer diverse prylar. En doseringspump t.ex. Har en egen korallodling i Indonesien. Garanterat uppdaterad på det mesta vilket märks på artiklarna i Koralle. Citera
Utstrand Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Själv tycker jag att boken är bra! Är en helt ny på området så dom tar upp allt rätt bra;)Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:PÄr de så i alla böcker eller hade jag otur??? Citera
wOOfer Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Själv tycker jag att boken är bra! Är en helt ny på området så dom tar upp allt rätt bra;)Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:PÄr de så i alla böcker eller hade jag otur???Fick min bok idag och den hade med de sidor du inte hade, så du måste ha fått ett måndagsexemplar. :-) Citera
PeterB Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Du hade nog otur. Sidorna 86-87 handlar om havsanemoner och 90-91 om skötsel av havsanemoner i akvarium. Citera
Utstrand Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Oki, trist:( Men jag kanske hittar dom sidorna längre fram *hoppas* Citera
stigigemla Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Byt boken. Om du säger till får din handlare ett utbytesex från Simontorp. Citera
Utstrand Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Hm, fårväl testa!Men bästälde boken på nätet å var ett tag sen, så får se om de går:P Citera
Sillen Postat 11 januari 2006 Postat 11 januari 2006 Jag har beställt den för 320 kr + frak på PWSS. Hoppas få den vilken dag som helst! Citera
Sillen Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Har nu läst den och tycker det är en mycket bra bok för oss nybörjare. Den krånglar inte till uatn förklarar på ett enkelt sätt. Dock är det bra att veta att den förklarar inte tydligt hur du ska bygga ditt akvarium utan håller sig till kunskap du behöver. Så saltvattenguiden plus boken är mycket bra för oss nybörjare. Citera
jens karlskrona Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:PÄr de så i alla böcker eller hade jag otur???Jag fick denna boken i julklapp och jag tror jag hittade 8 blanka sidor!!!Så ni som har boken, kolla upp att alla finns med och byt ut om det inte skulle göra det.Nån bakfull jäkel vid trycken den dan eller nått;) Citera
Klubbsson Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Jag kan varmt rekomendera boken! Jag köpte den i helgen och det är mest min sambo som har läst den. Så nu har "Ditt jävla saltvattens akvarium" blivigt uppgraderat till "Vårt saltvattensakvarium", En bidragande orsak kan även vara att jag bytten en OCR 6500 pump mot ytterligare en Tunze stream. Var vid ljudnivån sjönk till hälften. Citera
wrang Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Glöm ej att recensera boken i denna del ocksåDaniel Knop Saltvattensakvariet - Guiden för Nybörjaren Citera
Sillen Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Jag kan varmt rekomendera boken! Jag köpte den i helgen och det är mest min sambo som har läst den. Så nu har "Ditt jävla saltvattens akvarium" blivigt uppgraderat till "Vårt saltvattensakvarium", En bidragande orsak kan även vara att jag bytten en OCR 6500 pump mot ytterligare en Tunze stream. Var vid ljudnivån sjönk till hälften.Jag håller med om att det är en mycket bra bok. Men får beklaga att du förlorade ett halvt akvarium på köpet av bok! Hoppas sambon gillar att hon nu har ett halvt akvarium! Citera
skogsmullevictor Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Har precis beställt boken från en handlare i Kristianstad... Blev förvånad av det låga priset han gav mig!Kan inte vänta tills jag får sätta tänderna i den Citera
lunden Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Jag går i tankarna på att konventera mitt akvarie ifrån sött till salt. Och nu försöker jag förkovra mig så mycket det går i detta salta ämne. Tydligen skall Saltvattenakvariet vara en utmärkt bok för oss nybörjare. Är det någon som vet var man kan få tag på denna bok i Göteborg och i så fall till vilket pris?Tack på förhand / Magnus Citera
Jaken Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Varför inte beställa på Bokus eller Adlibris? Då har du boken på någon dag. Citera
Sillen Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Jag beställde boken från PWSS men jag är helt övertygad att de flesta webbshopar har den. Då får du den också på någon dag samt att du gynnar akvarieshoparna som du kan handla av fler gånger. Har du någon lokal handlare som har saltvatten grejor har säker den boken också! Den är dessutom toppen bra att lära sig ifrån om du kombinerar den med att ställa frågor här! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.