Gå till innehåll

Bok: Saltvattensakvariet Guiden för nybörjaren


Aqua_Max

Rekommenderade inlägg

Daniel Knop heter han. Tysklands driftigaste saltvattensakvarist nuförtiden. Han har skrivit en massa andra böcker också, nanokar t.ex och två om stenkoraller. Ger ut tidskriften Koralle som nu finns på engelska också. Har konstruerat och säljer diverse prylar. En doseringspump t.ex. Har en egen korallodling i Indonesien. Garanterat uppdaterad på det mesta vilket märks på artiklarna i Koralle.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Själv tycker jag att boken är bra!

Är en helt ny på området så dom tar upp allt rätt bra;)

Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:P

Är de så i alla böcker eller hade jag otur???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att boken är bra!

Är en helt ny på området så dom tar upp allt rätt bra;)

Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:P

Är de så i alla böcker eller hade jag otur???

Fick min bok idag och den hade med de sidor du inte hade, så du måste ha fått ett måndagsexemplar. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har nu läst den och tycker det är en mycket bra bok för oss nybörjare. Den krånglar inte till uatn förklarar på ett enkelt sätt. Dock är det bra att veta att den förklarar inte tydligt hur du ska bygga ditt akvarium utan håller sig till kunskap du behöver. Så saltvattenguiden plus boken är mycket bra för oss nybörjare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja är ruskigt nyfiken va vad som står på sid. 86-87, 90-91 dom sidorna är typ borta, inte hittat dom en i alla fall! Istället är de andra sidor där från kapitel länge fram:P

Är de så i alla böcker eller hade jag otur???

Jag fick denna boken i julklapp och jag tror jag hittade 8 blanka sidor!!!

Så ni som har boken, kolla upp att alla finns med och byt ut om det inte skulle göra det.

Nån bakfull jäkel vid trycken den dan eller nått;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan varmt rekomendera boken! Jag köpte den i helgen och det är mest min sambo som har läst den. Så nu har "Ditt jävla saltvattens akvarium" blivigt uppgraderat till "Vårt saltvattensakvarium", En bidragande orsak kan även vara att jag bytten en OCR 6500 pump mot ytterligare en Tunze stream. Var vid ljudnivån sjönk till hälften.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan varmt rekomendera boken! Jag köpte den i helgen och det är mest min sambo som har läst den. Så nu har "Ditt jävla saltvattens akvarium" blivigt uppgraderat till "Vårt saltvattensakvarium", En bidragande orsak kan även vara att jag bytten en OCR 6500 pump mot ytterligare en Tunze stream. Var vid ljudnivån sjönk till hälften.

Jag håller med om att det är en mycket bra bok. Men får beklaga att du förlorade ett halvt akvarium på köpet av bok! ;) Hoppas sambon gillar att hon nu har ett halvt akvarium!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag går i tankarna på att konventera mitt akvarie ifrån sött till salt. Och nu försöker jag förkovra mig så mycket det går i detta salta ämne. :smiley9:

Tydligen skall Saltvattenakvariet vara en utmärkt bok för oss nybörjare. Är det någon som vet var man kan få tag på denna bok i Göteborg och i så fall till vilket pris?

Tack på förhand / Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde boken från PWSS men jag är helt övertygad att de flesta webbshopar har den. Då får du den också på någon dag samt att du gynnar akvarieshoparna som du kan handla av fler gånger. Har du någon lokal handlare som har saltvatten grejor har säker den boken också!

Den är dessutom toppen bra att lära sig ifrån om du kombinerar den med att ställa frågor här!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...