hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 som vanligt med högt flygande planer å alldeles för dålig ekonomi så blev det inget denna gång,dock så har min nuvarande tank fått en ordentlig uppfräschning .nytt rörsystem å ordentlig tvagning av rubbet.. lite hel bilder.. en under å en över exponerad bild
jens karlskrona Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Oj oj, hur stor är kejsaren? Har du fler bilder på den?Myket fint.
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Vad är tanken nu, fiskar och eller koraller?ja det blir en hel del koraller, i mellan svårighets grad denna gång.sen blir det nog så mycket fisk som ja bara kan klara av att trycka i blir ett par kejsare till sen vill ja ha ett gäng hepatusar i xl size då min nuvarande är det. önske listan är lång på saker, men ska försöka vara moderat denna gång och tänka igenom vad som faktiskt ska i.Jenskorankejsarn är ganska stor. mellan 23-25cm ungefär. här e lite bilder. Alla bilder går att förstora rätt mycket, för bättre deljer trots sopig fotograf en suddig bild på hepatusen.. lite slitna bröstfenor efter att alla bodde ihop i 130 liter i 3 dagar denna lilla firren har överlevt alla typer av "krasher" ja haft. korallen är förövrigt uppvuxen från en jätteliten fragg, som jag fick av calle/Varklo för ett par år sen.
Vargklo Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Häftigt att se, Patric! Jodå, korallen känner jag igen Ska du köra bare bottom nu?PS - Länken i din signatur funkar inte.
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Mmmm sådana små firrar har jag också haft. Min erfarenhet säger att du inte ska ha några acroporor för när ett sådant par börjar leka så är de inte kul för acropororna!
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Häftigt att se, Patric! Jodå, korallen känner jag igen Ska du köra bare bottom nu?PS - Länken i din signatur funkar inte.japp det blir naken botten kommer aldrig i hela mitt liv stoppa ner nån xv#¤a sand igen i mina tankar..ang länken så är hemsidan på flykt imellan två näthotell, det verkar som nån stackers förståsigpåare har missat nått nånstans.. men den är på gång inom en vecka igen..Korallen är nästan som en fotboll nu. då har den gått av massvis med gånger. så fraggar finns att få
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 Mmmm sådana små firrar har jag också haft. Min erfarenhet säger att du inte ska ha några acroporor för när ett sådant par börjar leka så är de inte kul för acropororna!menar du min gula ?ja haft ett helt gäng sånna innan ja skaffa muränan å dom har inte gjort nått på mina acrosar, förutom att ligga å " gosa" i dom.. men de kan dom väl få. nu har ja iaf bara en kvar...
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Japp menade den! Jag hade 2 som funkade i mitt gamla kar men när jag bytte kar så började de leka och gav sig på alla mina acrosar. De små stressade de ihjäl samt den största som jag tillslut blev tvungen att dela och ta bort det som dog!
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 tur att ja bara har en kvar då kom med lite förslag på vad ja ska ha för fisk bestånd.. vill gärna ha fler av ett par arter, inte massa olika..
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Det är ju inget lätt att säga vad du ska ha. Vill du ha ett förslag föreslår jag en Achilles. Jag skulle vara avis om du lyckas med den då jag vill ha en själv. Vad har du i dag för fiskar?Vad är det du känner lockar?
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 stora kejsare och stora kirurger.. idag simmar det:2 clowner1 koran1 hepatus yellow bottom1 muräna1 scopas1 liten gul sak ett gäng mandariner2 damselerdet e så lite att ja snart kan slänga skummarn med 300 kg ls så verkar det rulla på rätt bra ändå
Sillen Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Din gula lilla sak tror jag är en G. okinawae. Jag tycker det är trevligt att ha några små fiskar även i ett stort kar. Därför skulle jag kunna rekomendera dig en Scooter Blenny. Jag har 2 st och tycker de är helcoola för att de är små och håller sig nära stenen eller sanden så att de bara syns när man tittar på riktigt i karet.Om du gillar kirurger så tycker jag du skulle kunna ha någon Z. flavescens och/eller Z. xanthurus . Sedan finns det några intressanta Acanthurus även om de oftast verkar lite svårare.Gillar du Kejsare finns det ju många riktigt snygga Dvärgkejsare med bl a C. interruptus som det finns en ny tråd om här på SG.
amatören Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Din koran är helt underbart vacker...snyggt du fick till karet!!vitbröstad kirurg, eld dvärgkejsare, corall beuty, scooter blenny är förjäkla snygga alltså
hbmannen Postat 5 januari 2009 Författare Postat 5 januari 2009 man får tacka.. ja blev hyffsat nöjd me tanken denna gång.. det där med fiskarna blir inte lätt.. ja vet va ja vill ha. men det ska kunna gå att ha oxo..ja glömde skriva till scooter blenny har 4 st sånna oxo ju
DaTrucka Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Blev riktigt bra, bättre än den gamla "stylen" tycker jag.Fisk ja, vill du ha stim så är ju Chromis Cyanea ett givet val, eventuellt C viridis.Eller ett gäng Pseudanthias av något slag. Visserligen kräver dom flesta mat flera ggr/dag, men tror det kan vara värt det.
hbmannen Postat 6 januari 2009 Författare Postat 6 januari 2009 nu har det blivit lite fler firrar.. det fick bli ett stim av blåa, gråa och blå/gula damseler. 10st för att va exakt.och tyvärr som vanligt så kan man inte hålla fingrarna i styr. Utan ja köpte en fisk som ja sagt att ja inte ska ha i. MEN den talade till mig. köp mig köp mig köp mig då va ja ju tvungen..så hem följde även en Chaetodon kleini. en fjäril. skit bra fisk å ha om man vill ha polyper framme. eller? haha. vilken sopa man e..
Guest saltishenke Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Hahaha ja prylköparnärven ville annat än hjärnan !!!!
hbmannen Postat 21 mars 2009 Författare Postat 21 mars 2009 nu e ja less på det här karet nån som e sugen på det kan ju hojta till..nu måste ja bygga nått nytt.kan kanske tänka mig att sälja vissa saker löst.
Sillen Postat 21 mars 2009 Postat 21 mars 2009 Ska du lägga ner detta och sen börja om på nytt, eller? Vad har du för planer?
Vargklo Postat 1 maj 2009 Postat 1 maj 2009 Vad händer, Patric?Har du lagt ner, eller fortsätter du, eller har du startat nåt nytt igen?
Rekommenderade inlägg