Gå till innehåll

Pepparmintsräkor vs Glasrosor


bjomat

Rekommenderade inlägg

Mina pepparmintsräkor äter inte glasrosor alls. Jag har 3st från 2 olika leveranser och jag tror inte de ätit en enda glasros på 3 månader.

Hur är era erfarenheter? Det jag hört är att odlade räkor inte äter glasrosor och vildfångade äter dem.<script type="text/javascript" src="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/926d9940/background/helpers/prefilterHelper.js"></script>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror också att det handlar om tillgång till övrigt foder. Kolla det här youtube klippet på hur man dresserar pepparmintsräkor till att äta glasrosor. www.youtube.com/watch?v=PKETx7fzYBI<cite class="_Rm" style="color: rgb(0, 102, 33); font-style: normal; max-width: 95%; white-space: nowrap; font-family: Roboto-Regular, HelveticaNeue, Arial, sans-serif !important;">

</cite>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då måste de vara hungriga på mer glasrosor.... ;)

Jag köpte 3, de rensade karet på 2 dygn.

<script type="text/javascript" src="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8bc793b2/background/helpers/prefilterHelper.js"></script>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade massor av glasrosor och köpte peppparmintsräka. Den åt inte en enda glasros. Den lokala affären sa att det måste vara flera räkor om de ska börja äta glasrosor. Men det var inte rätt, förmodligen därför att det inte var pepparmintsräkor. Köpte en filfisk istället och den började att käka glasrosor i sakta mak. Den käkade även upp alla knappar och annat som den inte skulle. Men nu är det rent på glasrosor.Så köp en filfisk, tyvärr 3 ggr dyrare än en pepparmintsräka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj då måste de vara hungriga på mer glasrosor.... ;)

<script type="text/javascript" src="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/8bc793b2/background/helpers/prefilterHelper.js"></script>

Med största sannolikhet. Om de finns kvar, de lämnar aldrig revet på dagarna och på nätterna sover jag :P

Nog svårfångade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 3 på triton..jag har inte sett att de tagit någon ros..mer glasrosor än innan jag köpte dom...däremot har de gett sig på borstmask,kanske är godare? Sen att det pratas om äkta alt oäkta räka(peppermint)..eller att ha flera eller inte....Kan man misstänka att vissa glasrosarter helt enkelt ratas av någon anledning? eller att man tror att man har glasrosor men det inte är det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en gång en laddning extremt små odlade som inte åt glasrosor. Då mosade jag en glasros mellan fingrarna och lade i. Sedan åt de rent karet på ett dygn. ( Mer än en glasros per räka).

Men borstmaskar brukar det alltid finnas i karet med pepparmintsräkor så jag tror inte mina brukar röra dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...