Jaken Postat 14 februari 2009 Dela Postat 14 februari 2009 Hej TomasJag hade en Lemnalia för några år sedan. Det exemplaret jag hade kryllade av minimala ormsjöstjärnor som den verkade leva i någon slags symbios med. Tyvärr fattade min dåvarande Imperator tycke för den... Matar du din Lemnalia med något foder i dag, eller får den fånga det som bjuds?Personligen gav Pieter van Suilekoms akvarium inriktad på icke fotosyntetiska koraller mersmak för en tid sedan. Här är en länk jag sparat på datorn med fodertips som verkar funka. Det verkar som att kunskapen kring att hålla dessa typer av koraller växer, färgglada sps-kar är ingenting jämfört med dessa i svårighet. Det är han som även har det sex meter breda konkava sps-karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 15 februari 2009 Författare Dela Postat 15 februari 2009 Hej JakobTack för intressanta länkar.Jag har varit och på plats hos Pieter och tittat på hans anläggning och den är imponerande.Lemnalia är enligt viss källor delvis ljuslevande http://www.meerwasser-lexikon.de/tiere/1872_Lemnalia_sp.%2001.htm .Jag använder ultramin s med clam, organic och vitalizer (2/dag). Det är inte utan att man börjar känna sig sugen på att prova ett dendro-system.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 15 februari 2009 Dela Postat 15 februari 2009 Nu börjar du prata riktiga grejer Tomas!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 15 februari 2009 Dela Postat 15 februari 2009 Tack Tomas för din generösa förevisning av ditt kar. Det är det vackraste kar jag någonsin sett. Helt otroligt vackert och lärorikt att få se det live Du är min korall idol nu Skall försöka köra som dig i framtiden i min nya kub Lyckas jag hälften av ditt resultat kommer jag bli glad Tack återigen för titt och kaffe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
john.w Postat 11 mars 2009 Dela Postat 11 mars 2009 Tackar för visat intresse hos Ted jag har nu lagt en korg över catalaphyllian och den har reagerat väldigt posetivt på det doserar även pohls extra och det verkar också göra susen. blommar catalaphyllian ut helt och är okej så kan den få flytta till uddevalla då min dotter bröt ihop fullständigt när jag föreslog att acanthopsen skulle ut. inte äns sitt eget kar är man chef över Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 11 mars 2009 Dela Postat 11 mars 2009 Jag har en Lemnalia sedan några månader. Tyvärr är det ju lite svårt att se på mjukisar om de växer men den är iallafall hur snygg som helst fortfarande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 11 mars 2009 Författare Dela Postat 11 mars 2009 Hej JohnCatalaphyllian får gärna flytta till Uddevalla om den är ok, hör av dig via PM så löser vi det.Hej OveJag har också svårt att avgöra den exakta tillväxten men magkänslan säger att det ser bra ut och de verkar trivas. Framtiden får utvisa.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ganon Postat 11 mars 2009 Dela Postat 11 mars 2009 HejKul att det finns några som tycker att det verkar kul med något annat än acro.Kenneth, jag får lite besök i morgon vid 4-snåret, du är också välkommen på lite fika och akvarietjöt om det passar.//Tomas.Oj ber om ursäkt missade detta inlägg tackar för erbjudandet, kanske får dig att hålla det i framtiden, som sagt ett väldigt vackert kar du har.Mvh kenneth Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 14 mars 2009 Författare Dela Postat 14 mars 2009 HejHär kommer en uppdatering!//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Läckra bilder och underbara färger!! Du har verkligen lyckats, synd att man bor så långt bort tror detta hade varit en fröjd för ögan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 14 mars 2009 Författare Dela Postat 14 mars 2009 Hej HenrikLinköping är bara 35 mil härifrån....//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Jo men lite långt är det allt Men vore grymt roligt att få besöka dig och kolla in karet någon gång om man samtidigt passade på att besöka Bioted mfl Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 ojoj vad vackert!!!längtar till dden 29de så man kan komma o så det =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Vad ska man säga Tomas!?En bild säger mer än tusen ord... Jag orkar inte skriva 1001 ord /Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Sagolikt vackert, Tomas - verkligen underbart att se!Tack för att du delar med dig av dina bilder Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Benighted Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Underbart fint kar Thomas! Riktigt bra inspirationsbilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 14 mars 2009 Dela Postat 14 mars 2009 Vill ha är bara förnamnet !!!Det är bara helt perverterat snyggt !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Leif Holmqvist Postat 15 mars 2009 Dela Postat 15 mars 2009 underbart, fick man till sitt eget kar i näreten, nybörjare som man är,så skulle man bli överlycklig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 15 mars 2009 Dela Postat 15 mars 2009 inte ett öga är torrt Tomas! du spelar verkligen själv i din division! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 15 mars 2009 Författare Dela Postat 15 mars 2009 Hej Tackar för alla värmande kommentarer!//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 16 mars 2009 Dela Postat 16 mars 2009 Tack för att du visar bilderna! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 17 mars 2009 Dela Postat 17 mars 2009 Hej Tomas,Jag funderar lite på korallen som är vackert mörkblå med vita toppar. På helhetsbilden finns den strax till höger om mitten, lite baktill. Man ser den även på bild 7. Jag har lite svårt att se, är det en pocillopora? Hur som helst var den fantastiskt vackert blå. Får man fråga var du hittat den?Erik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
metcrue Postat 17 mars 2009 Dela Postat 17 mars 2009 Hej, tror du menar Sthylopora milka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 17 mars 2009 Dela Postat 17 mars 2009 Just det, det var den. Tack för svar!/Erik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 17 mars 2009 Författare Dela Postat 17 mars 2009 Hej ErikDen har jag hittat hos Joe i tyskland, men den finns ibland hos svenska handlare som tar in odlad korall.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.