Gå till innehåll

Ländströms


Ländström

Rekommenderade inlägg

Snyggt Tomas!

Gillar dessa:

attachment.php?attachmentid=32757&d=1241204144

Har du haft dem länge och har de blivit fler eller är det originalkolonierna från inköp?

Snygga som attan var de iallafall!

Lägger upp några bilder på vad som hände efter dagens vattenbyte.

Alla mina små ormsjöstjärnor sökte sig till höga platser i karet och gjorde vattnet grumligt, kul.

Nu är de bara att vänta å se om de blir baby boooom av ormsjöstjärnor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...

Riktigt riktigt snyggt!

Gillar verkligen den luftiga scapen och tillsammas med dom färgerna blir det ju inget annat är skitsnyggt=)

Om man har vägarna förbi Uddevalla någong gång, finns det möjlighet att man skulle kunna komma å dregla ner frontrutan?=)

Mvh Patric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket vackra bilder!!!

Detta kar är fantastiskt vackert!!:woooow:

Jag var och tittade på detta för ca 1 år sedan och kunde knappt slita ögonen från det då.-dregglar-

Synd att det är så långt dit annars hade man nog varit där för ofta för inspration mm. ;):ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tackar en gång till för alla trevliga kommentarer!

Johan: måtten är 125X55X45.

Addo: När jag rensade för mina nässelproblem fick dom flytta för säkerhets skull, så här i efterhand så var det nog mest min stora gröna sinularia som var boven. När jag rev karet hittade minst 10 st små fraggar på olika ställen i karet så det verkade som det funkade bra när till och med små avläggare lyckats etablera sig. Jag är på G igen se bild 3.

Laggeman och Henric: Jag kör med 4X54 samt 4X39 T5, 3 KZ new gen, 3 KZ blå samt 2 fiji purple.

Bifogar några detaljbilder.

//Tomas.

post-1338-14468919430945_thumb.jpg

post-1338-1446891943118_thumb.jpg

post-1338-14468919431371_thumb.jpg

post-1338-14468919431572_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jätte vackert!

Jag är också intresserad på din setup av lampor. Jag läste första sidan från 2005, så vad har du förändrat. Sedan så är det också intressant att få veta vad du gör med vattnet.

//Henric

Hej Henric

Missade din fråga om vattnet!

Jag kör med skummare och kalkreaktor (hemmabyggda). Gör helst 20%-iga vattenbyten varje vecka. Tillsätter spårämnen och aminosyror, typ fauna marin eller motsvarande. I aminon kör jag ibland i ultraclam.

//Tomas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...