Yodelking Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 En liten varning för er som kör Pacific Suns lampor eller doserpump. Det är problem att få kontakt med dem om ni uppgraderar till Windows 10.Det verkar som om den inte har support för "Serial port communication profiles" för Bluetooth, USB och dylikt.Även ATI (Serial over USB) och Giesmann verkar ha samma problem.Förhoppningsvis löser det sig inom kort med någon uppdatering via Windows update.PS: Pacific Suns supportforum på Reef Central finns inte längre upptäckte jag igår... Citera
odel68 Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 Jo tack Yodel vet det har installerat Windows 8 igen lampan funka men doserpumpen ville inte trots tappra försök la upp det på facebook innan också mvh Ola. Citera
Alexraptor Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 Konstigt, för min del har jag inte haft några problem med vare sig Windows 8.1 eller Windows 10 och min doserpump. Citera
Yodelking Postat 20 augusti 2015 Författare Postat 20 augusti 2015 Vad har du för bluetooth-dongle? Märkligt att det funkar för dig. Får väl fortsätta att experimentera... Citera
Reuben Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 Funkade för mig med, inga problem alls. testade mig fram vilken port det var bara. Citera
odel68 Postat 21 augusti 2015 Postat 21 augusti 2015 Doserpumpen hittar ingen port det är problemet hos mig kan inte connecta på ngt vis har 4.0 donglen funkat kanon tills uppdateringen mvh Ola. . Citera
Orchide Postat 21 augusti 2015 Postat 21 augusti 2015 Har inte heller några som helst problem att köra mot min lampa i windows 10. Kör inte ens en dongle utan direkt från surfacen, kan sitta instängd i ett rum 15 meter från lampan och ändå få kontakt. Citera
Alexraptor Postat 21 augusti 2015 Postat 21 augusti 2015 Kör också med intern Bluetooth 4.0 från min laptop, ingen dongel. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.