Moose Postat 7 oktober 2015 Dela Postat 7 oktober 2015 Tråden flyttad enligt ditt önskemål.MVH Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 oktober 2015 Dela Postat 7 oktober 2015 Vad héter den mer än blau ?Reef Motion 24V DC-pump [6000L/h] Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 7 oktober 2015 Författare Dela Postat 7 oktober 2015 Tråden flyttad enligt ditt önskemål.MVH HenrikTack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 oktober 2015 Dela Postat 7 oktober 2015 Kör 32mm på allt.. Smidigast så..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 9 oktober 2015 Författare Dela Postat 9 oktober 2015 Nu håller jag på att bygga ett "svävande" rev eller överhäng... ser förjävligt ut förtillfället men jag har en ide om hur det skall bli och utformas. Försök hålla er för skratt när ni ser bilden och håll er tills det är klart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 13 oktober 2015 Författare Dela Postat 13 oktober 2015 Ja det är kanske ingen större mening att uppdatera här då ingen verkar följa med .... haha bläääää ja jag är kass på att skriva men jag uppdaterar iaf om inte annat så kan jag själv gå tillbaka sen och kolla...Hur som så är båda dom gamla karen tömda och det ena sålt, plus att allt det gamla levande går i ett tillfälligt kar enligt bild. Det andra kommer en kille på imorgon.I övrigt har bänken klätts av och kommit på plats. Nu skall den kläs igen och jag har skaffat åtta högglansvita skåpsluckor som skall bli front. Klurar mest på det bästa sättet att fästa dom på för att enkelt kunna ta bort dom och ändå hänga snyggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Strikt Postat 13 oktober 2015 Dela Postat 13 oktober 2015 Jodå, det är säkert en hel drös här och kollar men som är för lata för att skriva:)Det finns magnetremsor med dubbelhäftande tejp som man kan använda, se dock till att få tag i en med stark magnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 Jag har nyss börjat läsa din tråd men kommer att fortsätta, är nog betydligt fler som läser en vad du tror. Lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peterj66 Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 Jag gjorde tabben att skaffa för svaga magneter från början vilket var irriterande Hur starka du behöver beror på hur du ska hålla luckorna på plats. Jag satte en list längst ner så luckan hade stöd i underkant och sedan magneter i överkanten. Då behövs inte lika starka magneter. Mina skivor kalvade lite när jag målade så det blev en luftspalt längst ut. Därför var jag tvungen att uppgradera magneterna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 14 oktober 2015 Författare Dela Postat 14 oktober 2015 ja tack, mest lite självömkande Ja det med listen längst ner var ju "listigt" Magnettejp va det någon som sa, det kanske kunde vara något. Ska googla lite Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nikke Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 Man läser men kommenterar inte alltid. Följer bygget Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peterj66 Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 ja tack, mest lite självömkande Ja det med listen längst ner var ju "listigt" Magnettejp va det någon som sa, det kanske kunde vara något. Ska googla liteclas ohlson har neodym magneter som är starka Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 Passar stilen in så en liten U profil i aluminium i botten stå sätter du dörrarna i den o magneten uppe.. Är man riktigt Salt så har man dubbla spår o får till ett litet skjutparti tex.. Allt efter tycke o smak..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Boy87 Postat 14 oktober 2015 Dela Postat 14 oktober 2015 Kommer bli bra dedär ska du se!! Ditt förra bygge vart ju bra å s nyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 16 oktober 2015 Författare Dela Postat 16 oktober 2015 Inte hänt mycket då belysningen till gamla karet pajade så jag har suttit med det på kvällarna men fixat det nu. På tal om belysning så har jag satt belysning till sumpen iaf.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 16 oktober 2015 Dela Postat 16 oktober 2015 Ja följer men skriver mycke lite för tillfället:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 16 oktober 2015 Författare Dela Postat 16 oktober 2015 (ändrat) Sitter och kollar fish-street lite och är sugen på denna som returpump i 6000 versionenhttp://www.fish-street.com/jebao_dct_water_return_pump_uk_deliverySen funderar jag på två sånna här men är rädd för att dom flyttar FÖR mycket vatten. Vad tror ni?http://www.fish-street.com/jebao_wireless_rw-15_wave_maker_uk_deliveryEn sak till jag funderar på är att till karet som jag köpt begagnat hör ju en aluställning som ni sett på bilderna. Gamla ägaren har satt alla skivor han klätt bänken med, med träskruv vilket innebär en del skruvhål i ställningen. Vågar man använda den eller är hållfastigheten så pass lite påverkad att det är skitsamma? Jag kommer ju själv klä den vilket givet bidrar till stabilitet och högre hållfastighet.Förövrigt är båda mina kar levererade till köparna så nu ligger focus på nya bygget Ändrat 16 oktober 2015 av Pettan78 glömde Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mejsel Postat 17 oktober 2015 Dela Postat 17 oktober 2015 Grymt bygge! Längtar till 7 november jättemycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 17 oktober 2015 Dela Postat 17 oktober 2015 Sitter och kollar fish-street lite och är sugen på denna som returpump i 6000 versionenhttp://www.fish-street.com/jebao_dct_water_return_pump_uk_deliverySen funderar jag på två sånna här men är rädd för att dom flyttar FÖR mycket vatten. Vad tror ni?Jag hade nog satsat på rw-20 faktiskt. Dom är ju ställbara så kan ju köra dem på lägre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 17 oktober 2015 Dela Postat 17 oktober 2015 Är det inte extrema hål så är det ingen fara på taket.. Returpumpen där.. Funkar kanon.. Streamersen har jag ingen koll på personligen..Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 17 oktober 2015 Dela Postat 17 oktober 2015 Grymt bygge! Längtar till 7 november jättemycket.Va händer den 7:e november ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 17 oktober 2015 Författare Dela Postat 17 oktober 2015 Jag hade nog satsat på rw-20 faktiskt. Dom är ju ställbara så kan ju köra dem på lägre.det är väl rw15 med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 17 oktober 2015 Författare Dela Postat 17 oktober 2015 Är det inte extrema hål så är det ingen fara på taket.. Returpumpen där.. Funkar kanon.. Streamersen har jag ingen koll på personligen..Med vänlig hälsning, ManneNja det är ju skruvhål vart 30cm typ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pettan78 Postat 17 oktober 2015 Författare Dela Postat 17 oktober 2015 Va händer den 7:e november ?Uppstart Larry, Uppstart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fabhellmyrs Postat 17 oktober 2015 Dela Postat 17 oktober 2015 kör inte med rw20, dem är alldeles för kraftiga för mitt 1000 liters, så rw15 räcker gott åt 850. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.