Gå till innehåll

Viktig info ang Skummare - Deltec MCE600


wrang

Rekommenderade inlägg

Fick ett email ifrån Benny på simontorp ang skummaren MCE600 alltså den som hänger utanför karet.

om du vill lägga ut på nätet att dom som har haft problem med oljud i MCE600 skummmaren kan be att få ett speciellt kit gratis från Deltec som tar bort allt oljud !

Best regards

Benny Johansson

Purchase Manager

Simontorp Säteri AB

270 35 Blentarp

Sweden

tel:+46 416 240 24

Mer vet jag inte men har skickat han ett mail igen och frågar vart man skall vända sig för att få detta kitt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

jag provade och det blev lite tystare, jag satt de 2 listorna på sidan och på botten på pumpen har jag en blå filter vadd. Jag fick mejl från leveratören som säger att man ska ha listorna i spåren på botten. Har inte provat detta ännu. Någon annan som provat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Nu har jag dragit igång mitt kar och som för så många andra så väsnas min MCE600 en del.

Tänkte jag skulle se om jag kunde plita ihop ett mail å se om man kan få några gummibitar som kanske kan "stabilicera" pumpen lite.

NU är det dock så att jag är kass på att formulera mig på engelska (och har ingen aning om vad jag skall fråga om eller vem jag skall fråga) och min tyska begränsar sig till att räkna till 9 och säga mitt eget namn, så jag tänkte höra om någon kan ge mitt ett förslag på vad man skall skriva.

MVH /Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag frågade efter ljuddämpningskitet så skrev jag ungefär som nedan. De svarade inte på mailet men kitet dök upp i brevlådan efter ca en vecka. Kan väl tilläggas att den inte blev någon direkt ljudskillnad för mig.

Hi,

I own an MCE 600 which is a bit noisy. I've been told you can supply a noice reducing kit for this skimmer. If so, please send the parts to:

Förnamn Efternamn

Gatuadress

Postnummer Postort

Sweden

Sincerely

/Namn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...