Oscarhaglund Postat 20 oktober Dela Postat 20 oktober 6 timmar sedan, Lasse skrev: Verkar inte gå så bra med min fathead anthias efter det jag släppt i den. Min Ctenochaetus binotatus verkar inte gilla den alls. För närvarande är den i ett hörn - vi får se hur det går. Den var i god kondition när jag fick den men stress är aldrig bra för denna typ av fisk. Jag släppte möjligtvis i den lite för tidigt men den trivdes inte riktigt i buren - därför släpptes den ut. 3 dagar brukar räcka - ingen fisk visade någon aggressivitet mot den när den var i buren. Jag har haft kirurger med denna fisk förut utan problem. Det är bara att avvakta MVH Lasse Jag har också haft det så att mina fiskar varit helt ointresserade av en nykomling i acklimatiseringsboxen men när de släpps ut ja då ska de tydligen dö. Jag hade min genicanthus melanosplius i en låda i nästan två veckor men när jag släppte ut den då skulle både kirurgerna svansa den allt de kunde. Det gick dock över efter ett par dagar med speglar. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 20 oktober Författare Dela Postat 20 oktober Jag matar uteslutande med frusen artemia och frusna sötvattenscopepoder. Dessa båda är fulla av karotenoider vilket avspeglar sig i förstärkta röda och gula färger. Se exempel här under Min scooter blenny hona (Synchiropus ocellatus) 230505 och idag Min nya hanne från idag Vi får se om den blir lika färggrann Det är inte bara fodret som medför färgförändringar - vissa fiskar kan skifta kön och och därmed också färg. Först min Macropharyngodon bipartitus när hen var hona i mars detta år. Jag fick den 2017 och även då var den röd och grann Plötsligt i somras så bestämde sig hen för att bli en hanne Naturen är fantastisk - eller hur MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 timmar sedan Författare Dela Postat 11 timmar sedan On 2024-10-20 at 11:30, Lasse skrev: Verkar inte gå så bra med min fathead anthias efter det jag släppt i den. Min Ctenochaetus binotatus verkar inte gilla den alls. För närvarande är den i ett hörn - vi får se hur det går. Den var i god kondition när jag fick den men stress är aldrig bra för denna typ av fisk. Jag släppte möjligtvis i den lite för tidigt men den trivdes inte riktigt i buren - därför släpptes den ut. 3 dagar brukar räcka - ingen fisk visade någon aggressivitet mot den när den var i buren. Jag har haft kirurger med denna fisk förut utan problem. Det är bara att avvakta MVH Lasse Den tryckte mellan en sten och och ena av kortsidorna av akvariet för några dagar. Jag kunse se den bakom ett lager av kalkalger som växte på glaset. Den rörde på kroppen då och då. En kväll när ljuset slocknat så kunde jag se den simmande nära stenen. Sedan var den borta - har inte kunnat se den förrän idag när den stack fram nosen bakom en sten i andra sidan av akvariet! Och den äter. Det är en skygg fisk så det kommer ta tid innan den kommer att kunna fotograferas. Men den lever ! MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.