Gå till innehåll

Hur gör ni era vattenbyten?


Geezuz

Rekommenderade inlägg

Har konstaterat att mitt sätt att göra vattenbyte känns meckigt och omständigt så jag tänkte kolla hur ni andra gör och se om det finns fanns nån bra idé man kan planka :) Har ett 130 liters kar idag och tycker det känns knöligt med mitt nuvarande sätt och när jag väl får fart på mitt nyligen inköpta 576 liters kar så lär det ju inte bli mindre omständigt om jag fortsätter med nuvarande sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör ut 50 liter från sumpen till två 25L dunkar med hjälp av en extra returpump och en bit slang.

Returnerar samma mängd från en tunna till sumpen med hjälp av samma pump.

Allt tar maximalt 10 minuter och ingen uppvirvlad sand i visningsdelen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag genomför 10% dvs 60l varje vecka!

jag häller upp 2x30liter(30l dunkar) i en regntunna som jag har en kraftig pump i 

som jag blandar saltet med!

därefter har jag 2st "smuts" 30l dunkar som jag med hjälp av häver suger upp 60 l , jag både dammsuger botten och tar vatten ur vatten kolumnen , vissa gånger bara sump och överring kammare!

när det är klart , skruvar jag på ett mustycke med trädgårdslang och pumpar över det färdigblandade saltvattnet med hjälp av samma pump som jag blandande med

KLART!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...