Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 månader senare...
Postat

Nu har detvarit igång ett tag och än så länge så har all gått vägen!  Haft problem med mycke partiklar i vattnet trots  filterstrumpa, tillslut så bytte jag ut större delen av sanden mot en grövre strlk och ett större vattenburen och det är väl inte glasklart men 90% bättre nu på bara 1 dag. Ska uppdatera med en ny bild under morgondagen, denna är tagen 1 minut innan nattbelysningen gick igång. 

image.jpg

• Gilla 3
  • 2 månader senare...
Postat

513d4c0969155e3cda0b2c59f24e9016.tif

Byggde mig ett överskåp, riktigt nöjd med skillnaden på ljuset i karet.. och jäkligt skönt att inte hela vrummet är blått på kvällen

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

• Gilla 11
Postat

Någon som testat aquaforest produkter? Beställt några av deras bakterie produkter, skulle vara kul att såhär i efterhand höra något positivt om dem

• 2 veckor senare...
Postat

55f9c01d0320c1e3555cf67e954ffbd2.tif

Fyllt på med några koraller, känns jäkla bra men epoxi tog slut så allt är inte på rätt plats ännu!

Byggde om lite i revet också och tycker mig fått till djupkänslan bättre nu också

1846062ffb8dd8e8eedeb846a1ed3865.jpg

• Gilla 9
Postat

Jaha har nån nå supertips om hur man fäster korallerna på sten på bästa sätt? Kör med epoxi och super lim men hälften lossnar ju, extremt enerverande!

Postat
Större koraller på fraggplugg fäster jag med revcement. Mindre fragg direkt på sten med Grotech korallepoxi.

Var beställer du korallepoxin ifrån?

Postat

Mjukisar skivor och knappar limmar jag inte. De lossnar hur jag än gör. I stället lägger jag dem på lite grovt grus (5 - 15 mm) i youghurtmuggar så fäster de själva.

Sedan limmar jag gruset de sitter på på en fraggplugg eller fraggsten.

• Gilla 1
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...