greger Postat 11 juni 2006 Dela Postat 11 juni 2006 Det brukar som vanligt vara lite rysk roulette med dom där, men helt klart är att dom som inte snålar med maten oftast har relativt små problem med sina kejsare i korallburkar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Hur har det gått med kejsaren Magnus??Har varit sugen på en sådan men inte vågat.......... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 25 juni 2006 Författare Dela Postat 25 juni 2006 Mitt ex av kejsaren är nog väldigt snäll , har inte haft några problem med han alls Kanske tur Mvh Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 Tjenare!En fråga om din ytavriningsbox är den bara silliconerad mot glaset?.MVH Jocke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 1 augusti 2006 Författare Dela Postat 1 augusti 2006 Tjenare!En fråga om din ytavriningsbox är den bara silliconerad mot glaset?.MVH JockeJapp Mvh Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 19 augusti 2006 Dela Postat 19 augusti 2006 hur går det med ciliarisen,jäkla fin fisk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 20 augusti 2006 Författare Dela Postat 20 augusti 2006 hur går det med ciliarisen,jäkla fin fiskJo den funkar bra i karet han är väldigt snäll av sig ,han rör inget i karet o de är ja glad över, för det är en fisk som ja är väldigt stolt över MVH Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 kul,jag har en liten sån,bara att hoppas att den blir som din, Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ahab Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Riktigt vackert kar. Vad är det för färg (fabrikat och kulör) du använt till baksidan? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 20 augusti 2006 Författare Dela Postat 20 augusti 2006 Riktigt vackert kar. Vad är det för färg (fabrikat och kulör) du använt till baksidan?Tack Kommer inte ihåg vilken färg de var men ja kan titta upp detta . Vet att de är flera på guiden som har samma som mig dom har fått färg koden innan av mig men ja kommer inte ihåg vilka de var .. Hehhhe MVH Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dracula Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Tack för senast. Hur gick det med krabbfisket? Köpte en sandvändande sjöstjärna jag med.... gav hundra spänn Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Tack Kommer inte ihåg vilken färg de var men ja kan titta upp detta . Vet att de är flera på guiden som har samma som mig dom har fått färg koden innan av mig men ja kommer inte ihåg vilka de var .. Hehhhe MVH MagnusJag är en av dom som kör på samma som dig, fast jag fick den av någon annan som sa att han fått den av dig Jag är i alla fall mycket nöjd så ett stort tack Tyvärr har jag slängt burken med färgkoden mvh Emil Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Addonic Postat 20 augusti 2006 Dela Postat 20 augusti 2006 Misstänker att det är Beckers S2065-R90B.Rätt många som kör med den. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 31 augusti 2006 Författare Dela Postat 31 augusti 2006 Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?Någon som vet vad de kan vara Mvh Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda.Fanns det inga alls på google?http://images.google.se/images?q=Holacanthus+ciliaris&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 31 augusti 2006 Författare Dela Postat 31 augusti 2006 Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda.Ska fixa de till dig svärd .. får ja fråga vad du fick ge för en 4cm ciliaris Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 31 augusti 2006 Författare Dela Postat 31 augusti 2006 Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?Någon som vet vad de kan vara Mvh Magnuskompleterde lite mer med lysrör idag köpte 2 blå rör till + 4 10000k rör få se om de blir mer bredare ljus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Ska fixa de till dig svärd .. får ja fråga vad du fick ge för en 4cm ciliarisKanon! Jag gav 425:- för den Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 Hur går det Magnus? Skulle vara kul med lite bilder på hur karet ser ut nu mvh Emil Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 20 september 2006 Författare Dela Postat 20 september 2006 Ska fixa några om en stund för dig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 20 september 2006 Författare Dela Postat 20 september 2006 lite nya bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 Mycket, mycket vackert mvh Emil Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?Någon som vet vad de kan vara Mvh MagnusHur har du det med cirkulation, det krävs ju rätt mycket i stora burkar? Alla pumparna ska heller inte vara konstant på utan det ska vara någon form av wawe funktion så du flyttar stora mängder vatten från ena sidan till den andra sidan och sen tvärtom. Det kan var en anledning, om du har koll på vattenparametrarna.Du har mycket fisk och det syns på dina koraller att det finns mycket näringsämnen i vattnet, du borde kanske göra något åt det./Janne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 20 september 2006 Författare Dela Postat 20 september 2006 Hur har du det med cirkulation, det krävs ju rätt mycket i stora burkar? Alla pumparna ska heller inte vara konstant på utan det ska vara någon form av wawe funktion så du flyttar stora mängder vatten från ena sidan till den andra sidan och sen tvärtom. Det kan var en anledning, om du har koll på vattenparametrarna./JanneKanske ska sätta mina 2x12000l stream pumpar på en av sidorna o köra intevall vad tror du om de ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg