Gå till innehåll

Karlssons nya 1350L


Doris

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Riktigt vackert kar. Vad är det för färg (fabrikat och kulör) du använt till baksidan?

Tack Kommer inte ihåg vilken färg de var men ja kan titta upp detta . Vet att de är flera på guiden som har samma som mig dom har fått färg koden innan av mig men ja kommer inte ihåg vilka de var .. Hehhhe

MVH Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Kommer inte ihåg vilken färg de var men ja kan titta upp detta . Vet att de är flera på guiden som har samma som mig dom har fått färg koden innan av mig men ja kommer inte ihåg vilka de var .. Hehhhe

MVH Magnus

Jag är en av dom som kör på samma som dig, fast jag fick den av någon annan som sa att han fått den av dig :)

Jag är i alla fall mycket nöjd så ett stort tack :)

Tyvärr har jag slängt burken med färgkoden :(

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?

Någon som vet vad de kan vara

Mvh Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda.

Fanns det inga alls på google?

http://images.google.se/images?q=Holacanthus+ciliaris&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du inte ta en närbild på hela ciliarisen så man kan få ett bra skrivbordsunderlägg till datorn. Jag har precis köpt en bebis på 4cm så jag vill gärna ha en bra bild på en utfärgad. Jag sökte lite med google men hittade ingen tillräckligt bra bild att använda.

Ska fixa de till dig svärd .. får ja fråga vad du fick ge för en 4cm ciliaris

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?

Någon som vet vad de kan vara

Mvh Magnus

kompleterde lite mer med lysrör idag köpte 2 blå rör till + 4 10000k rör få se om de blir mer bredare ljus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Ja tycker att ja har dåligt med tillväxt på mina stenkoraller men ja fattar inte varför .Tycker att jag har ok ljus 3x400w 20000k-13000k-20000k .Vattenvärden är också ok ,kanske lite högt ca 480 kanske dax o investera i en kalkreaktor ?

Någon som vet vad de kan vara

Mvh Magnus

Hur har du det med cirkulation, det krävs ju rätt mycket i stora burkar? Alla pumparna ska heller inte vara konstant på utan det ska vara någon form av wawe funktion så du flyttar stora mängder vatten från ena sidan till den andra sidan och sen tvärtom. Det kan var en anledning, om du har koll på vattenparametrarna.

Du har mycket fisk och det syns på dina koraller att det finns mycket näringsämnen i vattnet, du borde kanske göra något åt det.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur har du det med cirkulation, det krävs ju rätt mycket i stora burkar? Alla pumparna ska heller inte vara konstant på utan det ska vara någon form av wawe funktion så du flyttar stora mängder vatten från ena sidan till den andra sidan och sen tvärtom. Det kan var en anledning, om du har koll på vattenparametrarna.

/Janne

Kanske ska sätta mina 2x12000l stream pumpar på en av sidorna o köra intevall vad tror du om de ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...