Postat 20 januari 200620 Är ska man lÀgga formula1 & 2 pallets i vatten en stund innan man slÀpper ner dom ikaret ?tÀnkte att dom kanske riskerar att svullna i magen pÄ fisken annars.
Postat 20 januari 200620 Är Hoppas inte. Jag har det i foderautomat som tillsÀtter lite flera ggr/dygn.
Postat 20 januari 200620 Är Jag tar alltid lite av akvarie vattnet i ett snappsglas i de lÀgger jag nÄgra pellets lÀgger i lite sköljd artemia och lite phyto och zooplan och lite seaveggies sen droppar jag i multi vitamin complex 2 droppar sen hÀller jag i lite Ät gÄngen sÄ allt blir uppÀtet
Postat 20 januari 200620 Är Jag tar alltid lite av akvarie vattnet i ett snappsglas i de lÀgger jag nÄgra pellets lÀgger i lite sköljd artemia och lite phyto och zooplan och lite seaveggies sen droppar jag i multi vitamin complex 2 droppar sen hÀller jag i lite Ät gÄngen sÄ allt blir uppÀtetTed,Förklara gÀrna logiken med att blanda i plankton med pellets. Berikar detta fiskfödan? Nyfiken...
Postat 20 januari 200620 Är Ja de berikar fiskfödan men varför jag gör det Àr för att de gör att zooplanktonen och phytoplanktonen löser upp sej i vattnet i snappsglaset och nÀr jag hÀller detta i karet sÄ kommer de inte bara pÄ ytan utan i hela karet. Huvudsaken Àr inte att ge fisk plankton utan att llösa upp de Ä mata allt pÄ en gÄng. NÀr jag har annan korall som behöver handmatas sÄ gör jag detta med pipett som jag suger ur denna blandning. För mej funkar de utmÀrkt.
Postat 21 januari 200620 Är Jag anvÀnder oxÄ snappsglas Fördelen med att blöta fodret Àr att det sjunker, vilket ger fiskar som inte gillar att vara nÀra vattenytan en bra chans att fÄ mat.
Postat 21 januari 200620 Är Jag anvÀnder oxÄ snappsglas Fördelen med att blöta fodret Àr att det sjunker, vilket ger fiskar som inte gillar att vara nÀra vattenytan en bra chans att fÄ mat.Torr ocean Nutrition sjunker som sten.
Postat 21 januari 200620 Är Ocean Nutrition sjunker vÀldigt lÀtt. Men foder som Salifert Energy plus behöver man blöta först för annars ligger det pÄ ytan och riskerar att följa med ytavrinningen.
Postat 21 januari 200620 Är Hoppas inte. Jag har det i foderautomat som tillsÀtter lite flera ggr/dygn.Ni som har foderautomat, har ni nÄgon automatik som stÀnger av cirkulationen samtidigt för att förhindra att maten försvinner ner i ytavrinningen? Jag Àr sjÀlv nyfiken pÄ vad som krÀvs för att foderautomat ska fungera.
Postat 21 januari 200620 Är Ni som har foderautomat, har ni nÄgon automatik som stÀnger av cirkulationen samtidigt för att förhindra att maten försvinner ner i ytavrinningen? Jag Àr sjÀlv nyfiken pÄ vad som krÀvs för att foderautomat ska fungera.AnvÀnder som sagt Ocean Nutrition och har problem Ät andra hÄllet att det sjunker för snabbt. Inget gÄr i ytavrinningen.
Postat 21 januari 200620 Är ska man lÀgga formula1 & 2 pallets i vatten en stund innan man slÀpper ner dom ikaret ?tÀnkte att dom kanske riskerar att svullna i magen pÄ fisken annars.Det borde vÀl inte vara vÀrre Àn torrfoder till katter och hundar....
Postat 22 januari 200620 Är Àr det inte en gammal skröna att pellets ska svÀlla och skada fiskarna? Alternativt kanske det var sÄ för vÀldigt lÀnge sen? Samma sak dyker upp inom sötvatten med jÀmna mellanrum
Postat 22 januari 200620 Är Àr det inte en gammal skröna att pellets ska svÀlla och skada fiskarna? Alternativt kanske det var sÄ för vÀldigt lÀnge sen? Samma sak dyker upp inom sötvatten med jÀmna mellanrumDet tror jag ocksÄ. Jag matar med Formula 1 och 2 och tycker fiskarna blir runda och fina av det. Jag kan inte se nÄgra problem utan tvÀrtom. Sen Àr det ju en helt annan sak om man vill berika maten med t.ex. plankton och dÀrför blötlÀgger.
Postat 23 januari 200620 Är Ni som har foderautomat, har ni nÄgon automatik som stÀnger av cirkulationen samtidigt för att förhindra att maten försvinner ner i ytavrinningen? Jag Àr sjÀlv nyfiken pÄ vad som krÀvs för att foderautomat ska fungera.Du kan fÀsta en (genomskinlig) plastcylinder med hÄl i bÄda Àndarna sÄ att den sticker upp nÄgra cm över och under ytan. Sedan sÀtter du foderautomaten sÄ att maten trillar ner i hÄlet och maten sprids först nÀr den börjar sjunka.
Postat 23 januari 200620 Är Du kan fÀsta en (genomskinlig) plastcylinder med hÄl i bÄda Àndarna sÄ att den sticker upp nÄgra cm över och under ytan. Sedan sÀtter du foderautomaten sÄ att maten trillar ner i hÄlet och maten sprids först nÀr den börjar sjunka.Ibland kan lösningen vara lika genialisk som den Àr enkel!
Postat 23 januari 200620 Är Ibland kan lösningen vara lika genialisk som den Àr enkel! Hade plastcylindern legat i en förpackning under kategorin "Saltvattenstillbehör" i affÀren sÄ hade den kostat minst 300 spÀnn.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.