June 9, 20178 yr Hej, Tänkte starta en tråd om mitt Reefer 350, Är ganska ny på saltvatten har tidigare haft sötvatten i ca 4år så kommer ställa en hel del frågor =) I dagsläget är akvariet igång, Inriktningen på karet kommer bli en del LPS/SPS. TEKNIKEN : * BELYSNING - 2x Maxspect Ethereal Med ICV6 Controller * RETURPUMP - Jebao DC6000 (Beställt Vectra M1) * SKUMMARE - Nyos Quantum 160 * STREAMER - 2x Ecotech MP40 WQD Med Reeflink * DOSERPUMP -Aqua Medic Evo 4 * REAKTOR - Deltec FR512 * UVC - Deltec 20W * OSMOLATOR - Tunze 3155 * OSMOS - D&D 475L/Dygn Med TDS * VÄRMARE - Aqua Medic Titan 200W/Styrning Med T-Controller INVÅNARE : * Semiculatus Kejsare * Dvärgkejsare Bicolor * Eldkejsare * 3st Ocellaris Clowner * 15st Eremiter KORALLER : * Euphyllia Paraancora * Euphyllia Divisa * Seriatopora Caliendrum * Montipora Grön * Montipora Röd * Acropora Frogskin * Hysterix Rosa * Galaxea * Skivanemon Kommer att uppdatera med bilder osv =) Edited June 9, 20178 yr by Amiiirish
June 10, 20178 yr Author Hej, Här har ni bilder. Ska ta flera senare! Körde från början 2 clowner men fick en till när en vän la ner karet, Än så länge så funkar de bra ☺️ @jokkmokksjocke Edited June 10, 20178 yr by Amiiirish
June 10, 20178 yr Snyggt ,stilrent, dock lite för möe blåljus över bilderna. Jag vet, svårt att få bort det :-)
June 10, 20178 yr Grymt ! Clean scape i karet också. Jag har ett kanonknep för att få bort blåljuset när du fotar. Berättar imorrn när vi ses.
June 10, 20178 yr Author @Stensson Tack! Jo jag vet blev för blått på bilderna. @spiken Tack tack! =) @Per Ska försöka pilla lite på inställningarna och se om de blir bättre. @runstenen Tack så mycket, Vi ses imorn!
June 11, 20178 yr Kul med maxspect ethereal, inte många som köpt dessa, du får göra en lite recension sen
December 13, 2025Dec 13 Author Börjar om på nytt igen. Delar den första videon på ett av karen (RSR 350) fler videor kommer inom kort 🙂
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.