thomas5547 Postat 26 januari 2006 Författare Postat 26 januari 2006 Var ligger denna butiken? http://www.meerwasser-aquaristik.de/...og/default.phpNordhorn? Citera
wrang Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Affären ligger på västra tyskland mot hollandKörs lättast till Bremen - Osnabrück - Enschede (väg E1/A30) Citera
stigigemla Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Jag gick in på www.t-info.de. Längst upp till vänster står det Karte & Route. Sedan skrev jag in Land: Schweden och klickade in Goeteborg på ortsliste. Efter det klickade jag in Deutschland på Zieladresse och skrev in 48527 Nordhorn på PLZ/Ort. På Strasse Haus-Nr.: skrev jag Buschkamp 9. Sedan var det bara att klicka på starten och vänta två sekunder. Kartan går att zooma precis som på Eniro så man får ut både resvägen och en gatukarta för Nordhorn.Lycklig resa! Kan jag beställa en fragg? Citera
thomas5547 Postat 8 februari 2006 Författare Postat 8 februari 2006 Om vi blir några stycken, så blir det att hyra en minibuss! Och köra fram och tillbaka över ett dygn eller så! Fler som vill följa med, så får ni vara med och dela på en sittplats i bussen. Vilka datum vi åker ned till tyskland är inte riktigt fastställt i nuläget. Avresa från Göteborg. Via helsinborg och helsingör, eller via fredrikshavn vet vi inte riktigt.. Reser vi via helsingborg, så kan vi plocka upp nån efter vägen ned. Citera
Micke_Tj Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 klart sugen vad skulle kostnaden ligga på per person? Citera
thomas5547 Postat 8 februari 2006 Författare Postat 8 februari 2006 det blir att räkna.. per person.. Det blir max 7 st. Färjorna kostar och bensin och bilen.. ca 160 mil totalt..Kostnaden blir kanske 750-800:- om vi blir 7 st..Jag och markus tänkte besöka en affär i Bremenhaven. Det är en liten affär. Med god service och bra priser.Det finns inga prislistor eller så. Så ni får skriva ned det ni är intresserade av. Och göra en "beställning".Då han har sin grossist i närheten.Markus har handlat i affären innan, och säger att det är bra, kunnig personal och så, priserna är ungefär hälften av i sverige. Där kommer i alla fall jag handla mestadels. Sedan om vi åker vidare till nån mer affär, får vi se om tid och om pengarna finns kvar.Planer på när resan blir,. är lite osäkert., men slutet på Mars månad. Förmodligen i mitten på veckan. Citera
Tedb Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Annars har du ju alltid Marinakvariet nära o bra Citera
thomas5547 Postat 8 februari 2006 Författare Postat 8 februari 2006 Jo, ted. Bengans finns alltid.. men kul att se nått annat. och dyrt är det där, om man jämför..!Än så länge finns det 2-3 platser kvar.. Citera
thomas5547 Postat 8 februari 2006 Författare Postat 8 februari 2006 Det blir än så länge, Jag, (Tomas5547) och markus, (Driveland) och Per, (Pwin) Ev. Citera
Laserbengan Postat 9 februari 2006 Postat 9 februari 2006 Hej!Vore kul att följa med! jag hänger på om det går???Visst är marinakvariet bra!.. men tyskland har man ju alltid sneglat på.... Citera
thomas5547 Postat 22 mars 2006 Författare Postat 22 mars 2006 Ja, jag ska kolla lite närmare.. Markus, (driveland) kommer hem från Tobego nu i veckan.. Då ska vi börja planera lite..Vilka affärer som kan vara värt att åka och titta på, det vet vi inte i nuläget.Vet att om vi tar en minibuss, och den är ju längre än en personbil, så blir det dyrare..Att ta färjan ned, från göteborg, är väl skönt. Att sova ut och äta frukost ombord.. =) Citera
thomas5547 Postat 23 mars 2006 Författare Postat 23 mars 2006 Per (Pwin) och Daniel (Ahab) vill kolla in http://www.meerwasser-aquaristik.de Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.