irwin_fletch Postat 18 oktober 2017 Postat 18 oktober 2017 Kul projekt ! Vilken belysning ska du ha? 1 Citera
Niklasberglund Postat 18 oktober 2017 Författare Postat 18 oktober 2017 1 timme sedan, irwin_fletch sa: Kul projekt ! Vilken belysning ska du ha? Har en hemma-led på ca 800w som ingick i köpet kommer en bild närmaste dagarna Tänkte börja med den då den troligen täcker alla mina behov och lite till Citera
irwin_fletch Postat 18 oktober 2017 Postat 18 oktober 2017 Härligt. Fortsätt posta bilder =) 1 Citera
Niklasberglund Postat 19 oktober 2017 Författare Postat 19 oktober 2017 (ändrat) 10 timmar sedan, irwin_fletch sa: Härligt. Fortsätt posta bilder =) Will do!:) Har du makt nog att kunna hjälpa mig få bort dubbelbilden i inlägget ganska ner på sida 2?:) Ändrat 19 oktober 2017 av Niklasberglund Citera
Niklasberglund Postat 19 oktober 2017 Författare Postat 19 oktober 2017 Började smått smyga igång en scape idag innan jag åkte till jobbet.. 1x1m bottenyta kräver sin tanke.. när man både vill ha luft, höjd på stenarna men ändå inte för glest Citera
irwin_fletch Postat 19 oktober 2017 Postat 19 oktober 2017 8 timmar sedan, Niklasberglund sa: Will do!:) Har du makt nog att kunna hjälpa mig få bort dubbelbilden i inlägget ganska ner på sida 2?:) Kan kolla på det men vilken dubbelbild är det? Ser ingen. 1 Citera
Niklasberglund Postat 19 oktober 2017 Författare Postat 19 oktober 2017 4 minuter sedan, irwin_fletch sa: Kan kolla på det men vilken dubbelbild är det? Ser ingen. Tror att moose eventuellt redan kan ha trollat bort den! Men tack ändå! 1 Citera
Niklasberglund Postat 19 oktober 2017 Författare Postat 19 oktober 2017 Kom hem från jobb vid 20-snåret och drog igång ett riktigt försök till scape.. Blev till slut ganska nöjd.. ni får gärna komma med idéer och tankar. (mittenhögen är endast lagd där provisorisk) Skulle gärna ha lite mer höjd på en av pelarna.. Ska eventuellt beställa lite tunn pvc för att kunna bygga stadigt och mer sten.. svårt att fota snyggt med en skvätt vatten i 1 Citera
Rameau Postat 20 oktober 2017 Postat 20 oktober 2017 Ser mycket bra ut! Det ända jag skulle kunna bidra med är högst personligt, jag föredrar nog sammanhängande rev före flera "öar". Jag hade lagt tre av öarna mer sammanhängande och bara haft en mindre "ö" 1 Citera
danne031 Postat 20 oktober 2017 Postat 20 oktober 2017 Scape är så fantastiskt svårt att ha åsikter om då det handlar om personligt tycke och smak..själv tycker jag om att dela in kar i tredjedelar, 4 strukturer speciellt i en kub förstärker intrycket av en box lite för mycket kanske. En "vägg" baktill som är låg på ena sidan, blir högre på andra sidan, och en fristående ö, kanske 3 Citera
Niklasberglund Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 1 timme sedan, danne031 sa: Scape är så fantastiskt svårt att ha åsikter om då det handlar om personligt tycke och smak..själv tycker jag om att dela in kar i tredjedelar, 4 strukturer speciellt i en kub förstärker intrycket av en box lite för mycket kanske. En "vägg" baktill som är låg på ena sidan, blir högre på andra sidan, och en fristående ö, kanske Jag är lite inne på samma spår.. tanken här är att dom två bakre är nåde större och högre (lite svårt att se) men har en tanke som ligger och gnor att bygga ett sammanhängande efter hela bakkanten och sen två fristående öar i framkant Citera
addo Postat 20 oktober 2017 Postat 20 oktober 2017 Tänk på att du ska komma åt att skrapa rutorna, dom bakre öarna ser ut att vara lite nära Sen är det ofta stabilare om man lägger dom små stenarna som "ben" åt dom större. Jag tycker man ska undvika symmetri när man scapear, det ger intryck av att vara konstgjort. Nu finns det såklart symetri i naturen men vi uppfattar det inte som ett naturligt utseende. Jag skulle flytta/ta bort en av öarna. Dannes tips om tredjedelar är också bra. 2 Citera
Niklasberglund Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 Det ser mer symetriskt ut än vad det faktiskt är, speciellt på dom bilderna uppifrån @addo jadå, det finns rum att skrapa men bra påminnelse! Citera
Niklasberglund Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 Det ser mer symetriskt ut än vad det faktiskt är, speciellt på dom bilderna uppifrån @addo jadå, det finns rum att skrapa men bra påminnelse! Citera
Niklasberglund Postat 20 oktober 2017 Författare Postat 20 oktober 2017 Omscapeat och en 100ing till med vatten i (Översiktsbilden blev vriden) 2 Citera
Niklasberglund Postat 22 oktober 2017 Författare Postat 22 oktober 2017 Arbetet har fortlöpt lite lugnt över helgen.. osmosen jobbar för fullt, så jag blandar vatten och fyller i systemet löpande är ingen supersnabb osmos, men jag har inte bråttom och det är ju bara nu vid första stora uppfyllnaden det går åt mängder så just nu är jag kanske 100 liter ifrån ett komplett fyllt system har kapat till, målat (två varv), och monterat reglarna i taket som jag ska fästa vajrarna till lampan i. Reglarna i taket har 60 cc och lampan har ca 85 cc så undviker helt ocentrerad lampa och snea vajrar genom att montera två 45x45 på tvären över karet Här kommer lite bilder hur det ser ut i nuläget framifrån, höger och vänster 3 Citera
Niklasberglund Postat 22 oktober 2017 Författare Postat 22 oktober 2017 Det som är kvar att göra är att förlänga returröret ner under ytan här är en bild där man ser reglarna i taket 1 Citera
Niklasberglund Postat 23 oktober 2017 Författare Postat 23 oktober 2017 Systemet är vattenfyllt! Ett tips är att komma ihåg att skruva åt genomförningarna! Blir väldigt mycket mindre blött då.. speciellt om man står i källaren och kör returpumpen men annars så funkar systemet just nu precis som planerat! Så jäkla skönt svårt att förmedla bilder på det här.. men här är ett försök 2 Citera
Niklasberglund Postat 23 oktober 2017 Författare Postat 23 oktober 2017 Och sumpen.. allt ska såklart snyggas till 4 Citera
Slanten Postat 23 oktober 2017 Postat 23 oktober 2017 Snyggt! Men jag hade nog vänt på skummaren, så att insuget kommer där det smutsiga vattnet strömmar ut. 1 Citera
Niklasberglund Postat 23 oktober 2017 Författare Postat 23 oktober 2017 (ändrat) 1 timme sedan, Slanten sa: Snyggt! Men jag hade nog vänt på skummaren, så att insuget kommer där det smutsiga vattnet strömmar ut. Haha! tänkte tanken att jag undrar om någon kommer fälla en kommentar om detta.. Satte mest i den där för att prova hur det funkade:) Den stod nämligen i första facket från början Ändrat 23 oktober 2017 av Niklasberglund 1 Citera
MattiasN Postat 23 oktober 2017 Postat 23 oktober 2017 Ser lovande ut, blir intressant att följa!Skickat från min SM-G920F via Tapatalk 1 Citera
Niklasberglund Postat 24 oktober 2017 Författare Postat 24 oktober 2017 Belysning på plats!:) passade på att testa att sumpen skulle klara allt vatten vid strömavbrott, vilket den gjorde galant!:) (pillade med styrdon/timerna till dom olika kanalerna för att lära mig själv lite hur rampen är uppbyggd.. då lossnade ena kabeln in i timern och den nakna kabeländen landade mot ett nätagg.. gnist och bazom sa det i hela huset) Väl fungerande jordfelsbrytare och byte av en propp (och kontroll av alla kanalers kablar) så var vi igång igen en liten blåljus-bild bjuder jag på. 5 Citera
Niklasberglund Postat 24 oktober 2017 Författare Postat 24 oktober 2017 (ändrat) Varde ljus! Ändrat 24 oktober 2017 av Niklasberglund 4 Citera
Lasse Postat 25 oktober 2017 Postat 25 oktober 2017 Ser ut som det är Maxiums gamla kar med Dream Chip och LED Engine´s RGBA. Ett tips - kör Dream Chipen på högst ca 700 mA per kanal så håller de längre. Är det Jannes drivare (Aqua Sparx). Balansera då varje kanal inbördes i varje chip att ha samma framledningsspänning. MVH Lasse 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.