danne031 Postat 20 februari 2019 Dela Postat 20 februari 2019 @Lasse @stigigemla ni som hängt med i ett sekel, några tankar på salifert här? 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 20 februari 2019 Dela Postat 20 februari 2019 0,18 i fosfat är ingen katastrof alls. Märk att Triton mäter total P i provet - sedan när man räknar ut PO4 gör man det antagandet att det inte finns några partiklar (som innehåller P) i provet. Detta innebär att 0.18 är det högsta du har - men kan vara lägre. Har ingen erfarenhet av saliferts test men använder själv Hanna låf fosfat MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pike Postat 20 februari 2019 Författare Dela Postat 20 februari 2019 32 minuter sedan, Lasse sa: 0,18 i fosfat är ingen katastrof alls. Märk att Triton mäter total P i provet - sedan när man räknar ut PO4 gör man det antagandet att det inte finns några partiklar (som innehåller P) i provet. Detta innebär att 0.18 är det högsta du har - men kan vara lägre. Har ingen erfarenhet av saliferts test men använder själv Hanna låf fosfat MVH Lasse Hej Lasse! tack för svar! Kom över en Hanna low range phosphate som visade 0,13. Har igår slängt in en fosfat remover och gjort ett vattenbyte så är nere på 0,11 idag. har fått angrepp av röd sand och lila beläggning på sten inkluderat bubblor. stenen som är drabbad är endast två ”döda stenar” jag kompletterade builded med. De andra har ej något angrepp. sanden är som sagt dock rödflammig. min strategi just nu är fosfat remover mindre matning tillförsel bakterier installera UV Funkar inget av detta så släcker jag ner ett antal dagar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Casio Postat 15 februari 2021 Dela Postat 15 februari 2021 Hur går det med ditt fina kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.