Gå till innehåll

Pike

Rekommenderade inlägg

0,18 i fosfat är ingen katastrof alls. Märk att Triton mäter total P i provet - sedan när man räknar ut PO4 gör man det antagandet att det inte finns några partiklar (som innehåller P) i provet. Detta innebär att 0.18 är det högsta du har - men kan vara lägre. Har ingen erfarenhet av saliferts test men använder själv Hanna låf fosfat

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

32 minuter sedan, Lasse sa:

0,18 i fosfat är ingen katastrof alls. Märk att Triton mäter total P i provet - sedan när man räknar ut PO4 gör man det antagandet att det inte finns några partiklar (som innehåller P) i provet. Detta innebär att 0.18 är det högsta du har - men kan vara lägre. Har ingen erfarenhet av saliferts test men använder själv Hanna låf fosfat

 

MVH Lasse

Hej Lasse!

 

tack för svar! Kom över en Hanna low range phosphate som visade 0,13. Har igår slängt in en fosfat remover och gjort ett vattenbyte så är nere på 0,11 idag.

 

har fått angrepp av röd sand och lila beläggning på sten inkluderat bubblor.

 

stenen som är drabbad är endast två ”döda stenar” jag kompletterade builded med. De andra har ej något angrepp.

 

sanden är som sagt dock rödflammig.

 

min strategi just nu är

 

fosfat remover

mindre matning

tillförsel bakterier

installera UV

 

Funkar inget av detta så släcker jag ner ett antal dagar :)

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...