Gå till innehåll

Marea Stream, erfarenheter?


Draedon

Rekommenderade inlägg

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 5 månader senare...

//Ingen som har en marea som kan säga måtten på den?//

HEJ JOHAN!

Om du tittar längst ner på första sidan i denna tråd så har tråd-författaren mycket förtjänstfullt lagt upp en rad bilder som ger en hint om hur stor den är. Inga exakta mått men du får ändå en känsla ...

Annars så verkar detta vara ett kanonallternativ för dem av oss som inte har den där berömda sjön att ösa pengar ur. :smiley13: Verkar kanon. Fick dessutom ett nyhetsbrev från Patrick Winberg om en ny Aquabee med styrenhet för puls. Förmodligen låter det en hel del och är inte hälften så bra som Tunze och ändå inte helt i Marea-prisnivån ... Se själva: http://www.pwss.se/product.php?productid=3547&cat=680&page=1

mvh.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ahh nu kan jag inte bestämma mig!

antingen en mj 1000 eller mareas "lilla"

Ingen som har en marea som kan säga måtten på den?

Ricard: Skrev för en vecka sedan om den Elektroniska Aquabee'n' date=' men ingen hade någon erfarenhet av den då, kanske det har hunnit ändra sig på denna tiden?

[url']https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12208

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

HEJ IGEN!

Jag är lite konfunderad efter att ha beställt 2st. 2400 den 14/8. Jag har inte hört ett "pip" från Kirugrfisken, varken orderbekräftelse eller ngt annat. När jag tittar runt på sidan som inloggad och klilckar på "kontakt" så får man ingen info om hur man når dem. Vet ngn av er andra hur man får tag i folket där? OM de ändå inte har gjort ngt åt orderna tänkte jag byta till 2st, 4000 ... Någon som har hittta kontaktinfo?

Mvh.

Ricard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ricard man får ha tålamod med Kirurgfisken, jag kom också på att jag ville ändra storlek under tiden som jag väntade på att något skulle hända med min order.

Efter några veckor svarade de på tel nr 0480-15490 och det var då inte för sent att byta. Efter ytterligare ett par veckor kom ett mail att pumpen fanns hemma men deras postgiro strulade så de ville ha pengar för pumpen + porto insatt på deras bankkonto i förväg. Jag gjorde så och efter ytterligare ca. en och enhalv vecka och en telefonpåstötning kom den "pust".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ricard man får ha tålamod med Kirurgfisken, jag kom också på att jag ville ändra storlek under tiden som jag väntade på att något skulle hända med min order.

Efter några veckor svarade de på tel nr 0480-15490 och det var då inte för sent att byta. Efter ytterligare ett par veckor kom ett mail att pumpen fanns hemma men deras postgiro strulade så de ville ha pengar för pumpen + porto insatt på deras bankkonto i förväg. Jag gjorde så och efter ytterligare ca. en och enhalv vecka och en telefonpåstötning kom den "pust".

aj då ... Då är det bättre att avboka och vänta ytterligare ngn vecka på nanostream tror jag. Tack för att du berättade detta så jag slipper gå igenom samma frustrerande process! :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...men deras postgiro strulade så de ville ha pengar för pumpen + porto insatt på deras bankkonto i förväg.

f*n heller att deras postgiro strulade.. så där verkar det vara varje gång någon beställer därifrån. nu ska jag inte börja kasta skit på kirurgfisken.. men min högst personlig åsikt är att man ska hålla sig ifrån dem. vill inte dra igång någon pajkastning...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

detta mail skickade jag en bra lång tid efter min order

-------------------------------------------------------------------------------

hejsan undrar lite granna på hur det går med min order som jag skickade via eran hemsida på 2st marea 3200l pumpar.

2006-06-25 21:38 beställd jag det order nr "19" och har inte hört eller sett till något. är det så att du inte har den storleken hemma och har mindre eller större så kan det fungera men jag bör få svar snarast annars så får jag beställa på annat håll eftersom det börjar bli lite kris hos mig med brist på pumpar.

får jag inte svar innan den 12/7-06 så kan du annullera ordern så får jag lösa det på annat sätt för jag kan inte vänta länge till!

hoppas på svar

mvh peter magnusson

ps! har provat att ringa men det är ingen som svarar

-----------------------------------------------------------

jag fick inget svar och sänder då detta mail 12/7-06

-------------------------------------------------------------

hejsan

jag har ju som sagt i tidigare brev att jag beställt 2 st marea 3200 stream pumpar och inte fått nått svar önskar jag få denna order annulerad. då jag har varit i ett stort behov av pumparna snabbt så fick jag idag köpa på ett annat ställe.

beklagar detta och hoppas det går bättre nästa gång för jag skall ha uvc och kalkreaktor inom en snar framtid och du har ju bra priser så som sagt hoppas det går bättre nästa gång.

order nr 19

peter magnusson

-----------------------------------------------------

den 13/7-06 får jag detta mail

------------------------------------------------------------------------

Hej..

Ursäkta vårt sena svar..

pumparna är på väg hem..

Kan kolla imorgon vart de är..

MVH

------------------------------------------------------------------------

jag måste säja att det är fruktansvärt dålig service!

dom kan ge ett order erkännade och har man inte sakerna hemma så kan man meddela detta.

nu vet jag att vi skall undvika pajkastning på forumet men så här skall det inte gå till.

jag beställde från danmark och betalade på visa kortet pumparna var hemma på några dagar smidigt och lätt.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vill på peka en sak från tidigare inlägg från mig

efter att fått tag på killen på telefonen så var han mycket trevlig och förstod problemet med deras order på internet och det var inga problem med att avbryta min order från dom.

Skulle dom lösa detta med att ge leverans besked och leverans tid så tror jag att dom skulle sälja mer och inte få så mycket skit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...