Dimorb Postat 1 juli 2019 Dela Postat 1 juli 2019 Någon som vet något om denna?https://www.mindstreamh2o.com/product Hur kan den mäta allt det som de menar att den mäter utan att det ingår lösningar eller tester baserat på kemikalier eller vätskor? @Lasse @jonasroman @stigigemla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 1 juli 2019 Dela Postat 1 juli 2019 Den har jag nog inte sett tidigare Såg denna på nåt klipp från nån mässa, vet inte hur pass den fungerar etc https://www.reefkinetics.com/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 1 juli 2019 Dela Postat 1 juli 2019 https://reefbuilders.com/2015/07/29/answers-top-10-questions-mindstream/"The effective part of the MindStream is the replaceable discs that contain the light-sensitive chemical pads."https://store.mindstreamh2o.com/shop/products Kostnaden för apparaten är $995, sedan tillkommer abbonnemang på testskivor:"Subscription plans start at $34.95/month and will be purchased within the MindStream web app after you have received your monitor. ... Monitors and discs ship to US only" Så alltså från $420 per år, plus startavgiften. Det kan man få många ICP-tester för, å andra sidan är Mindstream-testerna betydligt tätare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 juli 2019 Dela Postat 1 juli 2019 Den har de lovat i 3 år nu. Bygger på ljusteknik som är väl utvecklad inom medicinen. Ett exempel är den lilla hättan du sätter på tummen som sedan mäter din syresättning. Är nog framtidens testmetod faktiskt. GHL kommer ut med en mätare i höst som jag tror kommer att bygga på den här tekniken (observera - tror) Seneye bygger på samma teknik. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 2 juli 2019 Dela Postat 2 juli 2019 Nu är jag inte alls säker men har för mig att seneye har fått sådär omdöme för sin noggrannhet. Jag har ju iofs en liggandes som jag aldrig använt till annat än par-mätare. Kanske skulle testa dom plattorna jag fick med förutsatt att jag inte behöver betala något. Återkommer efter att jag undersökt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 2 juli 2019 Författare Dela Postat 2 juli 2019 9 timmar sedan, Lasse sa: Den har de lovat i 3 år nu. Bygger på ljusteknik som är väl utvecklad inom medicinen. Ett exempel är den lilla hättan du sätter på tummen som sedan mäter din syresättning. Är nog framtidens testmetod faktiskt. GHL kommer ut med en mätare i höst som jag tror kommer att bygga på den här tekniken (observera - tror) Seneye bygger på samma teknik. MVH Lasse Tänker du på GHL's ion exchanger? Osäker på om det är värt pengarna för att få direkt värden men denna tar ju likväl inte "allt" man vill. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 2 juli 2019 Dela Postat 2 juli 2019 Läste så sent som i förra veckan på R2R att de första exemplaren ska skickas ut snart. Med tanke på hur många år den varit "på gång" ska man nog inte ropa hej för snart Sen när den kommer till Europa är väl en helt annan historia kan en misstänka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 2 juli 2019 Dela Postat 2 juli 2019 15 timmar sedan, Dimorb sa: Tänker du på GHL's ion exchanger? Japp - det är enda tänkbara teknik för vad de talar om. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 3 juli 2019 Författare Dela Postat 3 juli 2019 Kanske ett väl förankrat märke som GHL har lite mer stabilitet i sina uttalande om när produkterna skall komma och funktionalitet. Håller i pengarna tills jag hör mer från GHL. De skulle komma med matare också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 3 juli 2019 Dela Postat 3 juli 2019 Mindstream ska ju inte levereras utanför USA heller som citerades där uppe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 4 juli 2019 Författare Dela Postat 4 juli 2019 Det vet jag ingenting om men läste någonstans att man kunde vara med och lägga in pengar (fortsatt) vilket då gjorde att man fick ett "test" ex av enheten. Men å andra sidan har jag redan gjort det på andra ting och väntar fortsatt på de produkterna nu så här några år efter det som var det ursprungliga leveransdatumet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 4 juli 2019 Dela Postat 4 juli 2019 De kanske inte var så noggranna med vart pengarna kom ifrån i början Monitors and discs ship to US only" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 11 juli 2019 Författare Dela Postat 11 juli 2019 Nej de är nog inte det.. pengar in är pengar in. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.