nike83 Postat 18 december 2024 Författare Postat 18 december 2024 37 minuter sedan, Lasse skrev: En vanlig 2 pin 12V kan kontrolleras i hastighet med en potentiometer MVH Lasse det sitter inbyggt redan i rampen. Citera
Lasse Postat 18 december 2024 Postat 18 december 2024 Jag hade en Pacific sun innan. Var helt nöjd med ljuset men allt föll på fläktar och en mjukvara som var skit. Gick över till GHL LED bars och har aldrig ångrat det. MVH Lasse Citera
izfisk Postat 22 december 2024 Postat 22 december 2024 Liten jul-film Ser ju inte så pjåkigt ut, riktigt stora fina kolonier och kejsarna går inte av för hackor.God jul!Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
nike83 Postat 23 december 2024 Författare Postat 23 december 2024 1 timme sedan , kaptenen skrev: Vi hoppas fogen håller nu! verkligen! tråkigt med alla undermåliga kar de levererat och alla akvarister som lägger ner hobbyn pga dåligt silikonade kar. Citera
nike83 Postat 28 december 2024 Författare Postat 28 december 2024 ett steg fram, och två tillbaka. jag skulle bara byta fläktar. det var lättare sagt än gjort. jag har lagt ner minst 10 timmar nu på att greja fram och tillbaka. det visar sig till slut att någon mjukvara för styrningen av fläktar måste uppdateras för att klara av de nyare fläktarna. jag skulle bara byta fläktar.... nu är de gamla fläktarna installerade igen och frun är inte nöjd. jag har lagt mycket energi på detta och det var hon som ville att jag skulle åtgärda ljudet från armaturen... jag ska se vad pacific sun har att säga om denna uppdatering. jag kan inte vara utan belysning i flera veckor i väntan på en uppdatering av kretskort. har som tur är en svärfar som jobbat med elektronik, så kanske finns någon annan väg att gå. ett sista alternativ är att jag installerar nya fläktar och kör dem via tid-styrning på fast volttal. ett annat alternativ är att jag kör dem via min GHL-profilux dator, som borde kunna ge en 0-10V signal som jag kan förstärka på något sätt... jag skulle bara byta fläktar... 1 1 1 Citera
Thomas Salt Postat 28 december 2024 Postat 28 december 2024 Joo, men inte alle tilverkerar tillåter dig ens at byta.... Skulla vilja poste en lite lastbil med defekt elektronik til svärfar. 1 Citera
irwin_fletch Postat 8 januari Postat 8 januari On 2024-11-13 at 12:49, izfisk skrev: ser najs ut med stora kolonier, men kan tänka mig att det drar en del. inte funderat på att börja med kalkwasser i toppoff vattnet och på så sätt sänka lite 3 part? Sen på bollen, men just det är det bästa jag gjort i karet 2024. Kör inte i toppoff utan dunk bredvid men är billigt, enkelt och ger stabilt bra ph och korallerna gillar det. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.