Frasse80 Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Hej jag undrar var man kan få tag på en haj?Tex en browndanded bamboo shark eller en Epaulette??Vore väldigt tacksam för svar Citera
MichaelE Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 snackade lite med kent på zooträffen och kom in på hajar, han sa att dom rätt ofta har möjlighet att ta hem hajägg, C.plagiosum är väll den som man oftast kan få tag på så var det väll ägg av den. Citera
Klubbsson Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Anmäl dig till butikernas mailing listor, det brukar dyka upp hajar med jämna mellanrum. Butiker har ofta svårt att styra över vad dom får in. Citera
acuario Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Skansenakvariet har jag för mig får ungar rätt som det är på bambooshark men jag vet inte om de säljer till privatpersoner Citera
Frasse80 Postat 29 mars 2006 Författare Postat 29 mars 2006 Nej det är det ju inte ingen annan bra affär eller nåt som ni kan tippsa om? Citera
wrang Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Kolla med Marinakvariet i Göteborg eller Ciklidleken i Lerum de kan säkert ta hem det du är ute efterär ju ändå i närheten utav kungälv Citera
Frasse80 Postat 29 mars 2006 Författare Postat 29 mars 2006 Jag har aldrig hört eller sett att Bengan har haft nåt sånt hemma Citera
mr cheezy Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 jag håller med på att leta.. har pratat med olika affärer å dom ska hojjta till när dom får hem en bamboo.. verkar vara lite ont om små bamboo hos leveratörerna just nu dock... Citera
acuario Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Hej jag undrar var man kan få tag på en haj?Tex en browndanded bamboo shark eller en Epaulette??Vore väldigt tacksam för svarTänkta bara lite. Planerar du att sätta upp ett stooort akvarium. Citera
Sillen Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 HeHeHeÄr ju bara att hålla med! Det är coolt med hajar men det är ju som Svärd påpekar en del att tänka över inför framtiden. Men häftiga är dom! Citera
Steffo85 Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Reef Zone har har haj inne, men de specificerar inte mer än Chiloscyllium sp... Citera
Frasse80 Postat 29 mars 2006 Författare Postat 29 mars 2006 Jag har precis snackat med dom på reefzone och om 2 veckor åker jag till Örebro och hämtar hem den och han var nästan bergsäker på att det var en bambu.. Citera
Frasse80 Postat 29 mars 2006 Författare Postat 29 mars 2006 Och för att svara på storleksfrågan så har jag ett 1500 liters på G men det är inte just nu.. Citera
mr cheezy Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 inte för att göra dig besviken så är hajen dom har en Marbled Cat Shark, Chiloscyllium sp... till hör samma släkte... Citera
acuario Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=1523. Så ett fish only på 1500L med en haj intressant men hoppas att du vet vad du ger dig in på för den är inte alldeles lättskött. Citera
Steffo85 Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 EDIT: Ämnat för mr cheezyOm du gjorde ett Google bildsök på det, så förstår jag, eftersom marbled Catshark är den enda art som dök upp där, men sp. är kort för species, dvs obestämd art av släktet Chiloscyllium. Men du kanske varit där och kikat? Citera
mr cheezy Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Steffo85 hehe jo gjode en sökning å fick fram det.. men går man in på deras hemsida å kolla på galleri så har dom en bilder på en haj som ser ut som en cat shark. men denna kan ju vara gammal å på en helt annan haj.. så det kan nog vara vilken haj som hälst i det släktet då... Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 De var ju en fin haj till salu på blocket för ett tag sedan undrar hur det gick för den. Citera
Frasse80 Postat 30 mars 2006 Författare Postat 30 mars 2006 I vilket fall som helst så läser jag mycket fakta etc om just Chiloscyllium arterna eftersom dom inte blir jättestora men runt 1 meter.Och det ska bli intressant dom är ju inte dyra reefzone ska ha 600 kr för dom Citera
Triton Akvarium Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Hej!I princip alla hajar som vi importerar säljs till offentliga akvarier - av det enkla skälet att ytterst få privatpersoner har resurser att skapa ett bra hem för att sådant djur!Mvh Leif Citera
MichaelE Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 den på blocket va väll en blacktip?finns nog inte många i sverige som har möjlighet att ta hand om den, hoppas att den fick ett bra hem. Citera
Tedb Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Hej!I princip alla hajar som vi importerar säljs till offentliga akvarier - av det enkla skälet att ytterst få privatpersoner har resurser att skapa ett bra hem för att sådant djur!Mvh LeifHej Leif trevligt att se att ni e med å kollar läget här på SG. Jag har en fundering lite off topic kan ni ta in en snigel som heter acanthopleura grannulata e väldigt sugen på att försöka mej på ett par sådana???? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.