wrang Postat 11 januari 2021 Postat 11 januari 2021 hur mäter man hur mycket nitrat phosfat som maten tillför.Funderar om det är denna som är boven.tänkte om man löser upp x gram mat i x ml vatten å mäter mot detta idé? Citera
nike83 Postat 12 januari 2021 Postat 12 januari 2021 @jonasroman @stigigemla någon av er kanske har en tanke? Citera
jonasroman Postat 16 januari 2021 Postat 16 januari 2021 Jag har sett tester som gjorts men visst det kan vi kanske göra. Lösa upp en kub o 20 liter eller kanske bara sila ner vattnet som blir när den smälter ? sen möta före o efter. Citera
MattiasN Postat 16 januari 2021 Postat 16 januari 2021 Har för mig att nån här gjort nått liknande för nått år sen?? Kan ha fel men det låter bekant! @Dimorb? Citera
Dimorb Postat 16 januari 2021 Postat 16 januari 2021 Jag gjorde en test på ganska många olika typer av pellets och checkade då fosforhalten efter ex antal timmar i lösning. Använde då Hanna checker. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.