Gå till innehåll

Salt I Södertälje


Xenia83

Rekommenderade inlägg

Hej jag handlade lite salt och en densitetsmätare idag, funderar på hur blåst jag blev egentligen,,

275 kr för 4 kg salt av typen "Tropic Marin, PRO REEF".

Killen hade inga saltmätare hemma men han sålde sin begagnade till mig för en 100 kr, En fyrkantig liten behållare med en stor visare i.

Så vad säger ni är de normala priser eller ska jag ta mig in till sthlm nästa gång jag ska köpa något?

\\Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK jag fattar Korallrevet / Södertälje är inte de seriösaste i världen. Någon som har någon rekomendation på butik i sthlms området? Det lär ju bli att handla en hel del till, håller just på att starta upp mitt första saltvattenskar 54 l blir det. eventuellt en sup på 54 l till. Kommer väl lägga upp lite mer biler och info efterhand om de händer något här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK jag fattar Korallrevet / Södertälje är inte de seriösaste i världen. Någon som har någon rekomendation på butik i sthlms området?

Det tycker jag nog att dom är. Jag åker åt andra hållet regelbundet, från Stockholm till Södertälje. Mestadels för levande då, det är svårt för butikerna att hålla samma priser som internetshoparna gör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo de var trevliga och sådär säkert bara otur att de inte hadde någon saltmätare hemma, de löste ju sig ändå när ja fick köpa deras begagnade så på så sätt va de ju shysst.

Jag kommer säkert handla där igen men ja kommer kontrolera priserna innan.

\\Daniel Zippert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Zippert, du måste komma ihåg att småförpackningar alltid blir relativt dyrt/kg oavsett om du köper matvaror eller akvariesalt - 275 spänn är säkert enligt nån rek.prislista.

en saltmätare kostar väl ett par hundra, så halva priset är väl inte onormalt.

Sedan får du säkert en massa goda råd på köpet- Free of charge!

Försök få det hos webbshopparna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att K-revet är den bästa butiken i länet. Alltid ett trevligt mottagande och väldigt hjälpsamma. Tycker även utbudet av levande ting är på topp. Zippert, du får vara glad över att du har så nära till denna butik. Tummen upp för både Lasse och Roger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste också hålla med:

Jag åker också ut från Stockholm till Södertälje när jag köper fisk. Korallrevet är utan tvekan bäst i stan på levande ivarjefall. Bra urval och bra prisr. Teknik och salt kan man ju evntuellt kolla runt på nätet efter, men Södertälje är det helt klart inget fel på. Av naturliga skäl måste en butik ta mer betald än en internetbutik. (Hyra, lön med mera....)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liiiite dyrt salt kanske men som sagt det lönar sig att köpa storpack och du fick ju en saltmätare billigt så var nöjd med livet och se fram emot uppstarten av karet istället

Svärd med flera säger väll samma sak om att priserna varierar och att man måste hålla koll själv vad som är prisvärt. Sen är det så att man måste vara beredd att betala för servicen. Dock tror jag de flesta här har gjort någon affär med grejor som inte varit helt lyckad men det är bara att bita i det sura och konstatera att det borde jag kollat innan. Ha en egen uppfattning innan man handlar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja ja får väl ge mig,, sädertälje är en trevlig butik, hittade en till nu när ja körde hem men de säljer nog inte saltvattensprylar, ligger bå björknäsvägen här 300 m hemmifån, ska kolla va de har i morgon.

Tänkte kolla med er lite om ni vet något bra och billigt testkitt ja kan köpa, behöver väl bara vara standardtesterna i det densitetsmätare har jag ju redan, är väl berädd att lägga en 1000 på testkittet kanske eller man ska ta ett större? Jag är gannska lost på priser som ni kanske förstår, men ja lär väl mig.

Har just nu ett 54 l kar med:

AquaEL 1 Pump 300l/h

AquaEL 2 Pump 450l/h

Ljusramp Med PHILIPS Lysrör TLD15W/54

Doppvärmare AquaEL 75W

Bakgrund Back To Nature typen

---------------

Har ingen termometer än,, ska kolla i Elfa efter en Termostat med digital termometer.

Har ett 54l kar till på gång tänkte använda det som sump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Sillen tror ja läste att du föreslagit de någon annan stanns och tyckte de va en toppenide, men ja är ju elektriker och har en konstig vilja att krångla till saker så ja tänkte varför inte ha en termostat till att styra värmaren eller eventuell kylare med när man kan, vidareutväkling. hittar ja ingen termostat blir de garanterat din lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...