Gå till innehåll

Salt I Södertälje


Xenia83

Rekommenderade inlägg

Tack Sillen tror ja läste att du föreslagit de någon annan stanns och tyckte de va en toppenide, men ja är ju elektriker och har en konstig vilja att krångla till saker så ja tänkte varför inte ha en termostat till att styra värmaren eller eventuell kylare med när man kan, vidareutväkling. hittar ja ingen termostat blir de garanterat din lösning.

Jag gillar din klas ohlsson idé! Trore att det finns folk här på forumet som har någon liknande fast den inte styr värmarna utan kylanläggningen. De flesta har inte problem med värmarna utan med för högvärme samt att de flesta doppvärmarna har inbyggda termostater. Dock gillar jag hembyggen och kreativa tankar.

Vad det gäller min idé så är den stöldgods. Jag tror nämligen att jag har läst om det här på forumet tidigare. Jag har haft samma idé i mitt sötvatten tidigare som kul grej men då fick jag problem då termostaten läckte vatten. Därför silikon. Dock kan jag mäta temperaturen i överskåpet med denna också även om jag inte styr några fläktar ännu i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag handlade lite salt och en densitetsmätare idag, funderar på hur blåst jag blev egentligen,,

275 kr för 4 kg salt av typen "Tropic Marin, PRO REEF".

Killen hade inga saltmätare hemma men han sålde sin begagnade till mig för en 100 kr, En fyrkantig liten behållare med en stor visare i.

Så vad säger ni är de normala priser eller ska jag ta mig in till sthlm nästa gång jag ska köpa något?

\\Daniel

Verkar vara betydligt dyrare i Sverige än i Finland vad gäller salt. Jag köper 20kg Pro Reef för 550kr här...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar vara betydligt dyrare i Sverige än i Finland vad gäller salt. Jag köper 20kg Pro Reef för 550kr här...

Jag köpte min TM Pro Reef 20 kg för 570 kr så speciellt stor skillnad är det inte. Jag köpte via webben dock och inte 4 kg. Såg att de tog 370 kr för 10 kg så storlek på förpackning påvärkar.

EDIT: Svensk leverantör även om via webb. I mitt fall tillkom 60 kr frakt och då köpte jag annat också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte min TM Pro Reef 20 kg för 570 kr så speciellt stor skillnad är det inte. Jag köpte via webben dock och inte 4 kg. Såg att de tog 370 kr för 10 kg så storlek på förpackning påvärkar.

Ok då verkar det finnas stora skillnader även inom Sverige, jag utgick från Wrangs och Zipperts prisuppgifter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som hadde någon rekomendation på vattentestkitt, va ska man använda mätstickor för engångsmätningar eller testvättska?

Tycker med en pricerunner funktion kunde varit en bra ide här på sidan, de lär ju sätta igång konkuransen lite i varje fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sneglade lite på en "Tetra Test Analy Set" för 44.98 € är den helkass eller? billig var den väl i varje fall?

Water test laboratory in an attractive, sturdy plastic case. Contains all the water tests from the Tetra individual test range as well as a dosing syringe, cuvettes, colour comparison cards and information material.

Easy to use

Precise test results

Waterproof packaging

all water tests in proven TetraTest quality, i.e. easy to use, precise test results, for a large number of analyses

practical, waterproof packaging. The entire testing equipment can be kept together in one place

refill packs are available for the most common tests

contains extensive and useful information on the subject aquarium water

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha de är en enkla anledningen tack för ett snabbt svar. då köper ja de ja tänkte från början å gör en egen väska, så mycket dyrare var de ju inte i vare fall.

Hittade ett liknande från Seachem på http://www.aquaristic.net

"Marine Basic" innehåller:

Ammonia

Nitrite

Nitrate

pH

Alkalinity

så va heter,

Fosfat

Calcium

Kh

på engelska någon språkkunnig?

Är regelt sugen på en beställning från tyskland nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott folk,

Denna tråd har spårat ur från överskriften som handlar om inköp av salt. Antingen håller vi oss till ämnet eller fortsätter nya diskussioner i nya trådar. Det blir mycket svårt att använda Guiden som faktabank när vi blandar för mycket om vartannat i trådarna.

Angående "pricerunnerfunktion", så har vi tidigare slagit fast att detta ska vi inte ge oss in i. Sök på "pricerunner" så hittar ni tidigare diskussioner i detta ämne, och så slipper vi ta upp all argumentation om detta än en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 år senare...

Hej daniel,

Har köpt en del på Korallrevet och tycker det är Ok.

Men vill du handla i Sthlm bör du kolla in :

Triton akvarium

Akvarielagret Bromma

Bromma Zoo marknad.

Skulle tro att mest kompetens finns hos Triton.

MVH

//Bo

Hej jag handlade lite salt och en densitetsmätare idag, funderar på hur blåst jag blev egentligen,,

275 kr för 4 kg salt av typen "Tropic Marin, PRO REEF".

Killen hade inga saltmätare hemma men han sålde sin begagnade till mig för en 100 kr, En fyrkantig liten behållare med en stor visare i.

Så vad säger ni är de normala priser eller ska jag ta mig in till sthlm nästa gång jag ska köpa något?

\\Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...