Gå till innehåll

Akvarium nerlaggt


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

2006-10-31

så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.

så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby

hejs

/Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 203
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Får säga Grattis i förskott hoppas att det skall gå bra. En kyl slinga som stig skriver är alltid aktuellt istället för att betala för kylningen så kan man döna på med ljus för samma kostnad ;)

Deltec eller RedDragon spelar nog ingen roll men ha en extra hemma ifall den ena går sönder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kommer den ej synas eller bakom en vägg så varför lägga ut pengar på en snygg armatur. Skulle hällre kanske skaffat bättre reflektroer till ljuset. Finns några grymme reflektrorer som denna

Spiderlight Reflector

CP5753.jpg

Computer designed for optimum light distribution

Polished mirror finish providing outstanding reflectivity

Up to 40% more light reflected into tank over standard reflectors

Easily retrofit into existing canopies

Dimensions: L 400mm x W 325mm x H 125mm

eller

Coralvue Sunlight Replicator Pendant

sunref.jpg

Computer designed for optimum light distribution

Polished mirror reflector providing outstanding reflectivity

Glass shield for UV protection

Adjustable lampholders for use with 250 or 400w double ended lamps

Black corrosion resistant finish

Dimensions: L 350mm x W 275mm x H 140mm

Hittade dessa på http://www.fastlight.co.uk/shop/index.html?target=dept_1.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

kommer troligen att bli en Geisemann 230plus... och ett friståendekar inom ett par månader funderar bara på vattencirkulationen antingen blir det Tunze streamers eller Closed loop vet dock inte riktigt ännu. är fortfarande i forsknings stadiet men mitt 500 kommer då att läggas ner permanent.

Håller på att bolla ideer fram och tillbaka med Bengan på Marinakvariet

Ska kolla på ett kar så fort det finns tid...

fick hem min kylare för ca en vecka sedan o fy vilken best det är väger ca 40Kilo

Tack Ted och Bengan för hem leveransen:nöjd:

Blev en del fiskar och koraller oxå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kommer troligen att bli en Geisemann 230plus... och ett friståendekar inom ett par månader funderar bara på vattencirkulationen antingen blir det Tunze streamers eller Closed loop vet dock inte riktigt ännu. är fortfarande i forsknings stadiet men mitt 500 kommer då att läggas ner permanent.

Håller på att bolla ideer fram och tillbaka med Bengan på Marinakvariet

Ska kolla på ett kar så fort det finns tid...

fick hem min kylare för ca en vecka sedan o fy vilken best det är väger ca 40Kilo

Tack Ted och Bengan för hem leveransen:nöjd:

Blev en del fiskar och koraller oxå...

hehe var det dig han pratade om för ett 8-kantigt kar?

Om det är detta kar så kan jag säga att detta kar är riktigt snyggt. Såg det själv då det var uppsatt och igång.

Coolt med ytavrinningen i mitten och all dess yta runt omkring. Då jag såg det igång så hadde personen 4st IKS pumpar sittande i hörnen och bytte håll varje timme ena timmen vänster snurr andra timmen högersnurr

Är helt perfekt kar att ha tex som rumsavdelare och kan gå runt det.. Slå till ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men wrang detta var hemligt jue.. hehe jo det är det karet vi pratar om.. skickar pm till dej ikväll så får du höra mer om planerna...

Nu är det inte hemligt längre så du kan lika gärna skriva om planerna här så kan vi andra få lite insperation! Oavsett om du gör det så hoppas jag få läsa och se bilder när projektet kommit längre!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang det är lugnt

måtten är 2000*700 600 högt med avskurna hörn

rund ytavrinning i mitten

2*250watts Geisemann ramp 230 plus

Phuu trodde jag skulle bli lynchad :snurrig:

Blir det av så kan jag lova andra att detta kar är riktigt snyggt med dess ovanliga form och upplägg!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe nån gång så ska man väll lyckas

får en kanon deal på detta karet hoppas bara skicket är bra oxå... annars får man väll beställa ett nytt likadant... hmm usch blir dyrt då......

ja hur ska jag nu lösa det med cirkulationen inga förslag?

bifogar även bild på rampen

Hela detta konceptet bygger på att man ska kunna se korallerna uppifrån

post-2052-14468912746109_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tillkommit har Rowaphos filter Fr509 och bokat är en 20watts uvc till

Tack Ted för det humana priset...

Ska göra en kopia på Deltecs 2*39Watts uvc fast då 2*20watt istället någon som har ett sådant?

Och kan tala om vilken dimension det är på rören....??

post-2052-1446891274679_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...