Micke_Tj Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 2006-10-31så nu är det nerlagt och hobbyn avslutas och jag kommer att återgå till min gamla hobby och det avstannade projektet jag hade innan detta.så tackar för all hjälp, allt skoj och lycka till till er som orkar med denna hobby hejs/Moderator Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Gräv ned 25 meter slang så har du världens energisnålaste kylare.Linnex har skrivit om hur han har gjort. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Får säga Grattis i förskott hoppas att det skall gå bra. En kyl slinga som stig skriver är alltid aktuellt istället för att betala för kylningen så kan man döna på med ljus för samma kostnad Deltec eller RedDragon spelar nog ingen roll men ha en extra hemma ifall den ena går sönder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Gräv ned 25 meter slang så har du världens energisnålaste kylare.Linnex har skrivit om hur han har gjort.var hittar man länken till detta?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Kolla medlemslistan:Linnex och sedan tittar du igenom inlägg skrivna av Linnex så hittar du. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 1 maj 2006 Författare Dela Postat 1 maj 2006 har ju dock redan inhandlat kylare Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 6 maj 2006 Författare Dela Postat 6 maj 2006 Dock så undrar jag vad ni tycker ska jag köpa en ljusramp av modellen Aquasunligth Ng eller köra med min hemmabyggda ramp? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 maj 2006 Dela Postat 6 maj 2006 Ja kommer den ej synas eller bakom en vägg så varför lägga ut pengar på en snygg armatur. Skulle hällre kanske skaffat bättre reflektroer till ljuset. Finns några grymme reflektrorer som dennaSpiderlight Reflector Computer designed for optimum light distribution Polished mirror finish providing outstanding reflectivity Up to 40% more light reflected into tank over standard reflectors Easily retrofit into existing canopiesDimensions: L 400mm x W 325mm x H 125mmellerCoralvue Sunlight Replicator Pendant Computer designed for optimum light distribution Polished mirror reflector providing outstanding reflectivity Glass shield for UV protection Adjustable lampholders for use with 250 or 400w double ended lamps Black corrosion resistant finishDimensions: L 350mm x W 275mm x H 140mmHittade dessa på http://www.fastlight.co.uk/shop/index.html?target=dept_1.html Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 kommer troligen att bli en Geisemann 230plus... och ett friståendekar inom ett par månader funderar bara på vattencirkulationen antingen blir det Tunze streamers eller Closed loop vet dock inte riktigt ännu. är fortfarande i forsknings stadiet men mitt 500 kommer då att läggas ner permanent.Håller på att bolla ideer fram och tillbaka med Bengan på MarinakvarietSka kolla på ett kar så fort det finns tid...fick hem min kylare för ca en vecka sedan o fy vilken best det är väger ca 40KiloTack Ted och Bengan för hem leveransen:nöjd:Blev en del fiskar och koraller oxå... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 kommer troligen att bli en Geisemann 230plus... och ett friståendekar inom ett par månader funderar bara på vattencirkulationen antingen blir det Tunze streamers eller Closed loop vet dock inte riktigt ännu. är fortfarande i forsknings stadiet men mitt 500 kommer då att läggas ner permanent.Håller på att bolla ideer fram och tillbaka med Bengan på MarinakvarietSka kolla på ett kar så fort det finns tid...fick hem min kylare för ca en vecka sedan o fy vilken best det är väger ca 40KiloTack Ted och Bengan för hem leveransen:nöjd:Blev en del fiskar och koraller oxå...hehe var det dig han pratade om för ett 8-kantigt kar?Om det är detta kar så kan jag säga att detta kar är riktigt snyggt. Såg det själv då det var uppsatt och igång.Coolt med ytavrinningen i mitten och all dess yta runt omkring. Då jag såg det igång så hadde personen 4st IKS pumpar sittande i hörnen och bytte håll varje timme ena timmen vänster snurr andra timmen högersnurrÄr helt perfekt kar att ha tex som rumsavdelare och kan gå runt det.. Slå till Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 Men wrang detta var hemligt jue.. hehe jo det är det karet vi pratar om.. skickar pm till dej ikväll så får du höra mer om planerna...okey då gör vi det väl offentligt dårå Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 Men wrang detta var hemligt jue.. hehe jo det är det karet vi pratar om.. skickar pm till dej ikväll så får du höra mer om planerna...Nu är det inte hemligt längre så du kan lika gärna skriva om planerna här så kan vi andra få lite insperation! Oavsett om du gör det så hoppas jag få läsa och se bilder när projektet kommit längre! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 förlåt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 Wrang det är lugnt måtten är 2000*700 600 högt med avskurna hörn rund ytavrinning i mitten 2*250watts Geisemann ramp 230 plus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 frislag på wrang! Verkar bli ett snyggt projekt det här! ser fram emot bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 Hoppas själv också på at det skabli lyckat.. vi får se bilder kommer så fort det går Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 Varför har du gått ner i storlek?Måtten du gav mig var större Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 Wrang det är lugnt måtten är 2000*700 600 högt med avskurna hörn rund ytavrinning i mitten 2*250watts Geisemann ramp 230 plusPhuu trodde jag skulle bli lynchad Blir det av så kan jag lova andra att detta kar är riktigt snyggt med dess ovanliga form och upplägg! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 hehe nån gång så ska man väll lyckasfår en kanon deal på detta karet hoppas bara skicket är bra oxå... annars får man väll beställa ett nytt likadant... hmm usch blir dyrt då......ja hur ska jag nu lösa det med cirkulationen inga förslag?bifogar även bild på rampenHela detta konceptet bygger på att man ska kunna se korallerna uppifrån Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 Tillkommit har Rowaphos filter Fr509 och bokat är en 20watts uvc till Tack Ted för det humana priset... Ska göra en kopia på Deltecs 2*39Watts uvc fast då 2*20watt istället någon som har ett sådant? Och kan tala om vilken dimension det är på rören....?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 jag har ju en sådan du kan kolla på den i min tråd Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 18 maj 2006 Författare Dela Postat 18 maj 2006 okey då löser det sig får man se dig på söndag? ta med uvc isåfall... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 okido Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kjell Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 Hej! Är det 40mm anslutningar till Deltec 2x39w?Mvh Kjell Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 18 maj 2006 Dela Postat 18 maj 2006 tror de e samma som på 20 W och de e 25 mm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg