Postat 30 januariJan 30 Hej alla glada salta akvarister!Vi på Saltvattensguiden startar härmed en tävling gällande "roliga misstag".Tävlingen går ut på att man ska skriva ut sitt roligaste misstag med minst 100 ord. Fotografi är alltid uppskattat för att förstärka misstaget.Tävlingen pågår fram till 28/2 och vi i föreningen är jury.Priserna för tävlingen sponsras av @Salt i Väst . Dessa hämtas ut på plats, alternativt skickas med när man lägger en beställning. Man kan också välja att betala för frakten för vinsten.1a pris: 1st korall från Salt i Väst egna odling + Goodiebag med "Oceans of life" produkter + ICP-test2a pris: Goodiebag med "Oceans of life" produkter + ICP-test3e pris ICP-testMedlemmar i föreningen för Saltvattensguiden (admins och styrelse) får så klart också delta, men kan ej vinna.
Postat 1 timme sedan1 tim Hej, Undrar lite om jag skriver på rätt ställe då jag verkar vara den första här… Som tur är har jag inte gjort några riktigt allvarliga misstag än (antingen saknat oturen eller inte varit i hobbyn tillräckligt länge). Därför vill jag heöt enkelt berätta om ett par extremt frustrerande händelser som skedde direkt efter varandra och fick mig att temporärt tappa hoppet på min egna förmåga och hobbyn. Innan jag skaffade hoppnät till akvariumet använde jag glasskivor. När jag tog av dessa för att göra rent i akvariumet, lägger jag de på sängen (som ligger precis framför akvariumet). När jag har städat klart lutar jag mig bakåt, och så säger det kras - skivan går i 10 delar och jag har glassplitter i sängen och i rumpan (saknar tyvärr bilder). Inte jättekul att ringa en glasmästare för att endast såga en skiva i 60x30 cm. Men som grädde på moset, samma dag, råkade jag tappa ner täcksskyddet för overflowboxen ner i overflowboxen 🙃. Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Efter lite rundfrågning hos grannskapet fick jag tag i en böjbar griptång (avloppsrensare) och kunde för vad som kändes som en timme slutligen fiska upp locket. Mvh Carl
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.