Patu Postat 12 september 2006 Författare Postat 12 september 2006 Tack på alla den är ju väldigt fint, det var impuls köp men jag är väldigt nöjd. Jag matar mitt revet med Grotech PlanktoMarine P, Two Little Fishes zoo- och phytoplankton. Jag har nu tänkt att börja odla egen phytoplankton, först måste jag lära använd mitt phytobreeder
Drullputt Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Å du milde vad läcker den där julgranen var !!
Sunny Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 riktigt cool porites christmastree , själv har jag astrea spirobranchus
Capote Postat 12 september 2006 Postat 12 september 2006 Tack på alla den är ju väldigt fint, det var impuls köp men jag är väldigt nöjd. Jag matar mitt revet med Grotech PlanktoMarine P, Two Little Fishes zoo- och phytoplankton. Jag har nu tänkt att börja odla egen phytoplankton, först måste jag lära använd mitt phytobreeder Lysande, levande föda är kungen bland föda för att travestera en vanligt förekommande fras här på SGLycka till och berätta gärna mer efterhand som du kommer vidare!
Patu Postat 8 oktober 2006 Författare Postat 8 oktober 2006 Pasi hur går det?Det går väldigt bra koraller växer även mitt ocellaris par har lekt i början av denna veckan.Jag väntar phytostarten, sen ska jag lära att använd phytobreeder. Jag fick nya acropor i fredag men säljaren var packat koraller och fryst foder i samma paket --> alla nya koraller är död Jag har skrivit till ReefZone, ny jag väntar att vad stenkoraller dom har och sen jag ska beställ nånting nya där.
Lejonkungen Postat 8 oktober 2006 Postat 8 oktober 2006 Tråkigt med korallerna man annars verkar allt gå otroligt bra. Visa bilder? Snart måste du skaffa 1000 liters akvarium.
Patu Postat 9 oktober 2006 Författare Postat 9 oktober 2006 Tråkigt med korallerna man annars verkar allt gå otroligt bra. Visa bilder? Snart måste du skaffa 1000 liters akvarium.Jå jag väntar att en akvariebyggare räknär hur mycket kostar 170*70*60 kar med 200 liters sump men ska se om jag tar den, måste först sälja zebrapleco yngels bort.
Clownen Postat 21 oktober 2006 Postat 21 oktober 2006 Jättefint kar Pasi! Gillar också dina julgranar skarpt, tråkigt med de koraller du hade beställt bara. Hade du beställt dessa inom Finland? Hur går det med det tilltänkta karet? Vet du någon som är duktig på att tillverka akvarier i Finland? Jag har några Banggaier till dig om du fortfarande är intresserad. Också imponerad av att du lyckats föröka zebrapleco, det är min favoritfisk på sötsidan. Du har inga bilder på dessa (offtopic jag vet)? Ha det bra!/Peter
Patu Postat 21 oktober 2006 Författare Postat 21 oktober 2006 Tack Peter jag har "hem sidorna" här http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=165591 där är mera bilder.Jag köpte fraggarna i Coral House, det är samma plats var jag har frågat nya kar, jag har hört att han är duktigt akvarie byggare.Jå jag är intresserad av ditt banggai yngel men ska se när jag är på väg till söder.
Clownen Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Ok tack, undrar om de gör kar i low iron också. Ska ta och kontakta dem när det blir dags för ett nytt kar. Dina zebrapleco är jättefina! Jag antar att det var svårt att odla denna art?MvhPeter
Patu Postat 10 november 2006 Författare Postat 10 november 2006 Hej på alla jag har nu skaffat nånting nya, 5 olika acropora fraggar, pink montipora digitata, orange montipora platta (vet inte vad är orange på Svenska ) , grön seriatopora och en Tridacna maxima. Här kommer bilder.Mvh Pasi
adddo Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Ojojoj riktigt fina koraller o mussla du skaffat dig! Jättefina bilder
DaTrucka Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 vackert!!!!!En såndär seriatopora ska jag också ha när jag blir stor.
stigigemla Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Och orange är orange på Svenska också. Den skära Montipora digitatan är läcker.Da Trucka: Fick du inte med någon Seriatopora från mig?
Patu Postat 10 november 2006 Författare Postat 10 november 2006 Tack på alla, jag är mycket nöjd också men man måste köpa större kar men först nya fraggar måste växa / om dom växer.
DaTrucka Postat 10 november 2006 Postat 10 november 2006 Da Trucka: Fick du inte med någon Seriatopora från mig?Nä, hade lixom inga cash på mig när ja va hos dig, jag kommer igen. Å då ska jag ha en bit av alla koraller du har;) , men då är väl risken att jag får en av frun när jag kommer hem.Sorry patu, Offtopic
Lejonkungen Postat 4 december 2006 Postat 4 december 2006 Hej PasiFina koraller du skaffat! Lägg in någon bild på hela akvariet också. Filmen med web-kameran visade att det såg superfint ut.
Patu Postat 16 februari 2007 Författare Postat 16 februari 2007 Hej PasiFina koraller du skaffat! Lägg in någon bild på hela akvariet också. Filmen med web-kameran visade att det såg superfint ut.Tack Michael , jag ska ta några nya bilder i denna helgen. Nu jag har ca.10 ocellaris yngel, ca.40-50 lysmata amboiensis yngel och ca.400-500 chysiptera taupoi yngel och jag försök att mata dom alla med rotifers, det är mitt första gång att försök dra upp saltvattenslevande så ska se hur det går Om någon har bra tipps jag tar gärna mot dem.
Patu Postat 16 februari 2007 Författare Postat 16 februari 2007 Det ser att Seriatoporar tycker att växa i mitt kar, seriatopora hystrix har tillväxt trippel nu i en månad och den gröna seriatopora har växit mycket också Jag försök att ta några nya bilder i morgon om jag inte måste gå till jobbet.
Patu Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 Här kommer några nya bilder, jag försök att växa ocellaris och lysmata amboiensis här kommer några dåliga bilder, det var jätte svårt att ta bra bilder.
Clownen Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 Kul Pasi! Jag har själv försökt ett par gånger med lysmata amboiensis (blev 54 dagar). Vad har du för setup/matningsplan för räkorna?
Clownen Postat 25 februari 2007 Postat 25 februari 2007 Här är en länk som du kanske inte läst om odling av putsarräkor:http://www.reefsuk.org/articles/captivebreeding/breedcleanershrimp.php
Patu Postat 25 februari 2007 Författare Postat 25 februari 2007 Jag matar dom med rotifers, artemia och phytofeast, Jag har försökt att tillsätt liten atvitol med deras mat. Dom är nu i ca.20 liters kar, en syresten och värmare.Jag ska göra i nästa veckan nya 50*50*50 kar, så att dom får liten mera plats att växa.
Rekommenderade inlägg