Gå till innehåll

Produktguiden


ramq

Rekommenderade inlägg

Medlemmar!

Jag tycker det är hög tid för alla som vistas här och kör med utrustning av olika de slag att dra sitt strå till stacken och inte bara skänka en slant till SVGs framtid, utan också recensera produkter och skriva erfarenheter/sätta betyg. Jag (och många andra) ser den delen som en viktig guide i att välja rätt utrustning för sitt akvarium, utan att "behöva krångla" och skriva ett forum-inlägg, som oftast bara genererar svar i form av att dom ombeds söka i forumet.

Som jag nämnt förut, dator-analfabeter och nybörjare gör inte det.

Så, dra ert strå till stacken och gör SVG (ännu) mer komplett och recensera produkter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 månader senare...

Jag tycker det är svårt att se var man ska klicka för att lägga in en ny produkt i produktguiden. Varje gång jag ska göra detta så sitter jag och stirrar mig blind innan jag ser var man ska klicka.

Går det att förtydliga var man ska klicka på något sätt?

Jag har för övrigt dragit ännu ett strå till stacken och lagt in två böcker till.

Vore kul om fler bidrog...

post-839-14468913595772_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske låter vanvördigt att placera under "produktguiden" men skulle man kunna tänka sig en liknande del där man kan "recensera" olika djur (och växter)? Dvs där man kan skriva någorlunda kortfattat om hur djuret bör hanteras, hur man själv har lyckats med det, och om den är odlingsbar/lämpar sig för nybörjare. Man kanske inte betygsätter som när det gäller pumpar, men man kan ju fortfarande betygsätta hur svår den är eller hur mycket lju den behöver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...
Jag tycker det är svårt att se var man ska klicka för att lägga in en ny produkt i produktguiden. Varje gång jag ska göra detta så sitter jag och stirrar mig blind innan jag ser var man ska klicka.

Går det att förtydliga var man ska klicka på något sätt?

Jag har för övrigt dragit ännu ett strå till stacken och lagt in två böcker till.

Vore kul om fler bidrog...

Lyfter upp detta igen, då jag fortfarande tycker det är otydligt var man ska trycka.

Admin?

Och till er alla här på forumet hjälp till att skapa en bra databas över produkter.

Lägg till era produkter och recensera dom i Produktguiden.

attachment.php?attachmentid=11648&stc=1&thumb=1&d=1169761129

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Medlemmar!

Jag tycker det är hög tid för alla som vistas här och kör med utrustning av olika de slag att dra sitt strå till stacken och inte bara skänka en slant till SVGs framtid, utan också recensera produkter och skriva erfarenheter/sätta betyg. Jag (och många andra) ser den delen som en viktig guide i att välja rätt utrustning för sitt akvarium, utan att "behöva krångla" och skriva ett forum-inlägg, som oftast bara genererar svar i form av att dom ombeds söka i forumet.

Som jag nämnt förut, dator-analfabeter och nybörjare gör inte det.

Så, dra ert strå till stacken och gör SVG (ännu) mer komplett och recensera produkter!

bump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Den bild som visas i inlägg #3 i denna tråden liknar inget jag får fram (och då menar jag inte bara den nyare layouten). Jag har vid några tillfällen under senaste året försökt lägga upp info om den teknik jag har i mitt kar, men nu hittar jag inte ens var jag ska klicka för att lägga upp en ny produkt (tidigare fanns det en länk, men jag var inte betrodd). Nån som kan hjälpa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte precis lägga in en kommentar på en redan befintlig produkt, men där står att jag inte har behörighet. Måste man bli behörig på något sätt för att få skriva i produktguiden? Räcker det inte med att man är registrerad som användare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt, vore det inte dags att rensa lite "ogräs" i produktguiden?

Det ligger rätt många artiklar som är inaktuella, eller som aldrig blivit ifyllda/recenserade.

Rensa bort dom posterna och lägg in några nya som är uppe på tapeten, så kanske det blir lite mer action i produktguiden, skulle jag tro.

LED-ramper, biopellets, filter till biopellets, pumpar, osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funktionen att ladda upp produkter och recensera dem är för tillfället avstängd, vill minnas att det berodde på att den delen av forumet blev ännu en diskutionshörna istället för att diskutera i rätt forumsdel.

Jag vet inte om just den delen kommer se ut som den gör idag när vi uppgraderar forumets programvara, men jag ska se till att lyfta frå¨gan igen i moderatorskretsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om SG uppdaterar sidan för vbulletin så jan man väll ha allt i forumet som produktguide köp och sälj så ligger inget som en extern sida och så "glöms" bort

Ligger det i forumet så kommer det även upp som nytt inlägg om det läggs in tex ny produkt eller kommenterar en produkt.

Funktionen cms är riktigt bra fö att få in olika funktioner i ett å samma forum

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har faktiskt också "glömt" bort. Istället gjorde jag en video och lade upp på youtube.

Jag skriver hellre på forumet, för då kan likasinnade, tex. personer som vill ha knäpptysta grejor, lättare hitta varandra tex.

Kommer en nyare design, där produkter kommer upp som "nya inlägg" kan man inte glömma så jag röstar på den funktionen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...