Gå till innehåll

Anders 675L "in wall" projekt


Hultis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 357
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Men du, det låter ju kanon det! :) grattis!

En T5ramp och rör är inte svårt kirrat. Bara hänga upp sen.

Saker och ting tar längre tid än vad man tror :D

tack! och jag som trodde vi skulle bli klara samtidigt :smiley17:

jo det tog längre tid än planerat iaf, både för dig och mig..

här kommer det lite flrea bilder, mycket tacksam fisk att fota iaf, varje gång jag sätter kameran vid rutan kommer han/hon och lägger sig framför mig på sidan och tuggar alger, det är därför alla bilderna är snarlika varandra :skrattar:

post-1301-14468913795553_thumb.jpg

post-1301-14468913795684_thumb.jpg

post-1301-14468913795826_thumb.jpg

post-1301-14468913795962_thumb.jpg

post-1301-14468913796128_thumb.jpg

post-1301-1446891379629_thumb.jpg

post-1301-14468913796413_thumb.jpg

post-1301-14468913796562_thumb.jpg

post-1301-14468913796692_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena! tackar, jo några blev bättre än andra ;) det är en olympus sp-500uz.. tror det går att få till riktigt bra bilder med den bara man lär sig iso hit och iso dit bla bla bla.. vilket ja inte kan.

nason är lite knivigare att få till skarpa bilder på. den är aldrig stilla typ men jag ska försöka nån dag.. är inte speciellt kry just nu -sjuk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja då, dom är fina! men jag tycker att den ser tråkig och alldaglig ut nu. jag skaffade den mest för att dom är superba alg ätare, men det ska bli flera kirurger med lite mera färg på bara karet får gå in sig lite bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker nästan tvärt om, tycker de gula ser tråkiga och alldagliga ut. Min flickvänn tycker dock att de gula är snyggast.

jo visst, men det blir nog lite vad man vänjer sig vid oxå tror jag. gul kirurg och hepatus är ju bara såna som hör till i ett rev kar..

inom en framtid ska det till bli ytterligare några foto objekt, har lite svårt för att bestämma mig dock, men den ungefärliga listan ser ut så här iaf

gul kirurg

hepatus

sohal

sen får man se vad man kan hitta i butikerna, finns ju många fler att välja på tyvärr :sur:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det är möjligt, sohalen kommer att bli en av dom sista som åker i burken iaf och jag ska försöka hitta så små individer som möjligt, annars kan man försöka hitta en till kirurg som är i samma division som sohalen när der gäller aggressivitet och det skulle kunna vara en vitbröstad men då är inte akvariet tillräckligt stort anser jag, visst att dom har mycket LS att gömma sig i men dom kräver simyta oxå..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant diskussion om kirurger :)

Kommer följa denna tråd aktivt!

Själv har jag funderat på ett stim av iaf en kirurg och sedan några enstaka kirurger av dem andra. Från 3-1 st beroende på kirurg.

Älskar kirurger! :D

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är inte heller nån expert och det du skriver kan mycket väl stämma ang paletten, men uppfattningen jag har fått är att det ska vara mindre benägen än dom andra till att bli en bråkstake. sen beror nog allt på hela fisk sammansättningen man har i karet för hur kirurgerna ska bli och det i sin tur till deras revis, har man då ett litet kar med många kirurger speciellt utav acanthurus släktet får man nog räkna med bråk och stök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant diskussion om kirurger :)

Kommer följa denna tråd aktivt!

Själv har jag funderat på ett stim av iaf en kirurg och sedan några enstaka kirurger av dem andra. Från 3-1 st beroende på kirurg.

Älskar kirurger! :D

Mvh Fredrik

kasta dig in i diskussionen du oxå! du har ju möjligheter för att testa det mesta inom kirurgi -sjuk :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen expert på kirurger heller men tycker de är trevliga djur. Själv har jag 2 st paletter vilket fler än en har ifrågasatt då det kan blir lite stökiga tydligen. Vilket fall som helst g´bryr sig inte mina 2 paletter om mina 3 Zebrasomas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte expert men jag har uppfattningen att paletten kan bli tuff den med när den blir fullvuxen. Om jag har fel får ni gärna rätta mig.

Hej!Nu är inte jag någon expert heller! Har två paletter inte fullvuxna men mellan 10-15cm,tycker inte att dom är speciellt tuffa mest stirriga.Har en flavescens som är mycket mindre som sätter dom på plats.Har oxå en naso,tycker att dem blir mycket mer personlig.Är alltid framme och kollar när man håller på och bökar i karet,nästan så att han/hon är i vägen när man håller på.Bifogar en bild(urusel fotograf) på min naso.Vist är dom fina?

dsc00682editedkx9.th.jpg

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!Nu är inte jag någon expert heller! Har två paletter inte fullvuxna men mellan 10-15cm,tycker inte att dom är speciellt tuffa mest stirriga.Har en flavescens som är mycket mindre som sätter dom på plats.Har oxå en naso,tycker att dem blir mycket mer personlig.Är alltid framme och kollar när man håller på och bökar i karet,nästan så att han/hon är i vägen när man håller på.Bifogar en bild(urusel fotograf) på min naso.Vist är dom fina?

dsc00682editedkx9.th.jpg

Mvh Kjell

Den nason DU har är däremot väldigt vacker! men den blonda varianten brukar bli en extra färg klick jämfört mot den vanliga lituratusen, hur stort är den? kan man räkna in den som könsmogen efter att dom har utvecklat stjärtfensstrålar?

nu vill vi se flera bilder på ditt kar! jag kan inte minnas att jag har sett det nånstans :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den nason DU har är däremot väldigt vacker! men den blonda varianten brukar bli en extra färg klick jämfört mot den vanliga lituratusen, hur stort är den? kan man räkna in den som könsmogen efter att dom har utvecklat stjärtfensstrålar?

nu vill vi se flera bilder på ditt kar! jag kan inte minnas att jag har sett det nånstans :snurrig:

Hej!Man säger att dom är vuxna när dom utvecklat stjärtfenstrålar.Min är ungefär 20cm.

Här en bra och informativ sida om Naso:

http://animal-world.com/encyclo/marine/tangs/BlondeNasoTang.php

Bilder kommer såsmåningom

Mvh Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Din naso är inte så dum den heller Anders. Tack för bilderna, snygga som vanligt :smiley20:

MVH/ Andreas

varsågod, det var så lite så.. tackar.

Hej!Man säger att dom är vuxna när dom utvecklat stjärtfenstrålar.Min är ungefär 20cm.

Här en bra och informativ sida om Naso:

http://animal-world.com/encyclo/marine/tangs/BlondeNasoTang.php

Bilder kommer såsmåningom

Mvh Kjell

ok, jag väntar tålmodigt på dom bilderna ;)

tack för länken!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...