Gå till innehåll

Anders 675L "in wall" projekt


Hultis

Rekommenderade inlägg

  • Svar 357
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

igår blev karet halv fullt med osmos vatten och det ser bra ut än så länge! dags för lite upp pumpning från sumpen igen när man kommer hem till middagen. och retur systemet verkar hålla tätt i alla lim fogar så än verkar allt frid och fröjd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande!! Fortsätt posta bilder! :)

ja så länge intresset finns så postar jag vettu! :)

härligt, det börjar hända grejer!

ang durson och returen så är det lite meck att få det bra.. min jäkla durso har jag inte fått riktigt bra snurr på än.

ja det känns skönt att det tar på arbetet nu! inte så mycket kvar, och durson har jag blivit införstådd med att det är ett gissel att få bra.

keep up the good work man! =)

tackar.. inte så mycket kvar för din del nu heller va? snart fyllning hos dig med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu går systemet för fullt :)!! men jag fick sänka kammen lite och öppna ventilen på retur röret för durson vill inte svälja mer..

hur mycket luft ska en sån ha i 32 mm rör? för det känns som att flödet till sumpen inte rinner lika effektivt eller hur man ska förklara det? kan det hjälpa att sätta en grövre slang på toppen av durson tro? för det gick absolut inte att ha en klämma på den för justering för då började nivån gå upp och ned i boxen. men å andra sidan svalde den mycket vatten?? ska ma då prova med lite grövre slang eller ska det räcka med en liten slang till typ luftpumpar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag körde en Aquabee 2000/1 som retur hade jag ett hål som var 3mm stort, nu när jag har en Deltec som retur kör jag 5mm hål.

Jag borrade mitt i sidan av ändhuven, och vrider den tills det blir önskad effekt

Mvh Magnus

oki, nej smart skallen jag limmade alla delar ju för att det skulle bli riktigt gjort tänkte jag... inte så smart nu i efterhand dock, tänker att jag har ett hål på 5 mm nu men så fort jag stryper slangen lite så suger det ner allt vatten direkt? blir inte särskilt stabilt flöde och så får man en massa oväsen på köpet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
kul att det börjar hända saker.. börjar bli dags för ett hembesök igen så jag får se utvecklingen "live"

under januari nu så hoppas jag att det händer lite mer än vad som hänt tidigare, det är bara du hör av dig om du är sugen på besök!

Nice! Vad är det för armatur? aqua connect? watt?

yes, stämmer bra det. den är på 80w,

Varför säger du en vanlig ful ramp`???? Tycker det e helt okej! Den funkar ju som den skall.

ja a du.. det känns så, men som du säger oxå så fungerar den ypperligt.

Den duger absolut som den är... i det här fallet är det funktionen man lägger pengarna på då den sitter bakom väggen! =)

jo ni har så rätt så, jag har då inte kommit på tanken ens att krångla med skenor och allt annat konstigt ang häng anordningar, lite begränsad blir man oxå när det är betong överallt, inte lätt att göra saker i efterhand när burken går, det skulle damma ner allt som finns om man kom i närheten med ett kormant borr!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo ni har så rätt så, jag har då inte kommit på tanken ens att krångla med skenor och allt annat konstigt ang häng anordningar, lite begränsad blir man oxå när det är betong överallt, inte lätt att göra saker i efterhand när burken går, det skulle damma ner allt som finns om man kom i närheten med ett kormant borr!

jag borrade upp min armatur i betongtak när burken var igång.. byggplast och tejp så var det ingen fara ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

har äntligen saltat igång burken nu sen en vecka tillbaka i drift läge 1,

så nu är karet mörklagt med LS och korall krus i så får vi se hur det artar sig.

kameran är på lagning så det dröjer ett tag till innan bild på objektet kommer.

men förövrigt blev jag så där nöjd med möbleringen, ena "revet" fick bli uppbyggt med hjälp av grova pvc rör och ett rev får dölja ytavrinnings boxen. är tänkt att jag ska försöka få till en revpelare i mitten av karet nån gång så man får lite mera djup känsla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det för dig där hemma nått nytt att informera om?

nej nu är det lugnt igen.. väntar bara på den långa inkörningen.

fixa kameran asap! Vill se mer bilder ;)

jo jag hoppas att det går undan för dom som ska fixa den. det var bara displayen som hade fått sig en smäll mot en stolpe på en spårvagn i gbg så den var inge allvarligare, gick ju fortfarande att fota på universeum med skapligt resultat ;)

jag återkommer direkt kameran har anlänt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...