oveb Postat 8 september 2007 Författare Postat 8 september 2007 Skönt att sommaren är över så man kan börja bry sig om baljan på allvar Här några nytillskott. Dom kommer ifrån joneys snart nedstängda balja, tack för en bra affär och hoppas du snart är igång igen !! Citera
Vargklo Postat 8 september 2007 Postat 8 september 2007 Jättesnygga bilder!!!Berätta gärna vilka kamerainställningar och objektiv du haft, jag är nyfiken på att lära mig ta bättre bilder. Citera
oveb Postat 8 september 2007 Författare Postat 8 september 2007 Jättesnygga bilder!!!Tack !Berätta gärna vilka kamerainställningar och objektiv du haft, jag är nyfiken på att lära mig ta bättre bilder.F=f/18Exposure time=1/4sISO=100White balance=ca 6000KMetering mode=SpotGluggen är en Tamron SP90. Jag använder ett lite halvrangligt stativ och trådutlösare. Om man plåtar koraller med polyper som rör på sig så får man stänga av alla pumpar med dessa inställningar. Citera
Sillen Postat 9 september 2007 Postat 9 september 2007 Hoppas att du har larmat huset nu när du har så trevliga koraller! Det är inte bara bra kort utan koraller också, alla tre men speciellt den i mitten och överst! Citera
oveb Postat 9 september 2007 Författare Postat 9 september 2007 Tack skall Ni ha ! Jag skall gå på polypjakt någon kväll med förlängare och tyngd på stativet !. Citera
oveb Postat 10 oktober 2007 Författare Postat 10 oktober 2007 Här kommer en bild tagen med senaste tillskottet. Ett 70mm Sigma-macro. Nu kan jag ta helbilder utan att behöva backa in med kameran i bokhyllan Hysterixen är förståss inte blå på riktigt utan lila med rosa toppar. Jag jobbar på att få den ljusare/helrosa. Citera
oveb Postat 13 oktober 2007 Författare Postat 13 oktober 2007 Hehe, helbild kommer... fast först en älghornsfragg Citera
oveb Postat 13 oktober 2007 Författare Postat 13 oktober 2007 Snygga bilder du tar! Tack, den där var svettig ! 5 sekunders slutartid Citera
oveb Postat 13 oktober 2007 Författare Postat 13 oktober 2007 Hittade något på Triton idag som jag alltid önskat mig Citera
Shark Of Sweden Postat 13 oktober 2007 Postat 13 oktober 2007 åhhh jag vill åxå att mitt kar skall va redo så jag kan ha koraller :-) Men dom säger ju...skynda långsamt:-) Citera
Sillen Postat 14 oktober 2007 Postat 14 oktober 2007 Tack, den där var svettig ! 5 sekunders slutartid Vi använder kanske inte samma kamera men vart ställer man in 5 sekundersslutartid på min kameramobil?Jag tycker om Oves bilder och jag vill rekomendera denna sida för er som inte varit där redan. http://apps.berthling.com/jGallery/images/index.htmlFinns undermappar där och ni som är intresserad av sött har också något att titta på där. Citera
oveb Postat 20 december 2007 Författare Postat 20 december 2007 Gav mig ut på hysterixjakt med kameran idag. Alltid lika spännande att plåta under actinicljus Citera
Sillen Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Bra bild Ove! Sitter här och tänker på att jag säger att jag inte gillar hysterix! Får väll ta en funderare till! Citera
Lucas_no1 Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Tjena Ove!Jag var på Triton igår.Jag frågade om namnet på en korall i sps karet.Fredrik sa den hette Ove! HeheheVilken sort kan de varit? *s* Citera
oveb Postat 21 december 2007 Författare Postat 21 december 2007 Snyggt!Vart i sollentuna bor du? Tack, jag bor i Häggvik. Och du ?Bra bild Ove! Sitter här och tänker på att jag säger att jag inte gillar hysterix! Får väll ta en funderare till! Tack för det, för att omvända dig så sätter jag gärna tången i den Jag frågade om namnet på en korall i sps karet.Fredrik sa den hette Ove! HeheheVilken sort kan de varit? *s*Jag har nog mest drägglat över deras Stylophoror på senaste tiden... Citera
oveb Postat 21 december 2007 Författare Postat 21 december 2007 Tack Hultis. Jag hittade en rolig bild till ifrån gårdagens skörd Citera
Sillen Postat 21 december 2007 Postat 21 december 2007 Tack för det, för att omvända dig så sätter jag gärna tången i den Jag har nog mest drägglat över deras Stylophoror på senaste tiden...Passa dig du! Får komma förbi på en titt i alla fall. Hoppas saker lugnar ner sig nu när det blir jul! Är du hemma nått?Jag köpte nyss en Stylophora där! Jag älskar dem! Tyvärr så har den jag köpte av Goranius dörr! Den var grym! Kanske kan fragga nått så du får nått litet i alla fall! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.