Ingvar Hellmalm Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Jag tror i varje fall drakarna blir glada. Mums....
petrol Postat 20 april 2007 Författare Postat 20 april 2007 Nu har jag äntligen skaffat en kamera.Ska bara försöka förstå hur den fungerar så man slipper autofokus(Vägrar kolla i intruktionsboken).
petrol Postat 20 april 2007 Författare Postat 20 april 2007 Finns "lite" att lära med fotografering...Så som att komma i håg att montera bakgrunden innan man tar kort..
petrol Postat 20 april 2007 Författare Postat 20 april 2007 Bra skärpa går inte att missa glasrosorna LOL :-)Dom stör inte mig.
Hultis Postat 20 april 2007 Postat 20 april 2007 Tjusigt!!!! man kan ju inte bli annat än sugen på att hiva ur kalkpinnarna och köra FO när man ser fina fisk bestånd fortsätt fota
adddo Postat 20 april 2007 Postat 20 april 2007 Finns "lite" att lära med fotografering...Så som att komma i håg att montera bakgrunden innan man tar kort..Riktigt härligt kort!!
John Postat 20 april 2007 Postat 20 april 2007 Härliga bilder Petter, jag gillar helfotot speciellt:-)
petrol Postat 21 april 2007 Författare Postat 21 april 2007 Fina bilder Petter.Vad var det för kamera du köpt?Tack, Det är en lågpriskamera: Kodak C653.Clas Ohlson hade ett öppningserbjudande for 995:- (+minneskort).Det kan den nog vara värd.
Sillen Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Kul att vi nu får se bilder av konstverket. Jag gillar helbilden skrarp då den visar vilken rörelse och liv det äör i ditt kar! Jag med fler ser gärna fler övningsbilder när de håller denna klass!Tjusigt!!!! man kan ju inte bli annat än sugen på att hiva ur kalkpinnarna och köra FO när man ser fina fisk bestånd fortsätt fota Jag kan komma ner och hjälpa dig att forsla bort avfallet!
Freddi Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Snygga bilder, vad är det för skivisar uppe i högra hörnet på helbilden ??jag gillar färgen på dem.
petrol Postat 22 april 2007 Författare Postat 22 april 2007 Tack för alla snälla ord!!Helbilden som flera hänvisar är ingen helbild. Det är ca en fjärde del av det stora karetkaret.. Är mycket svårt att fota helbilder. Ljuset från 400W stör ordentligt.Freddi: Skivisarna är någon sorts riccordia (som man kan mata precis som en vanlig anemon). Kommer du förbi så kan du få lite.Kameran och jag är inte vänner än.. Men skickar med två helbilder på uppsättningen.De är suddiga och fattar inte riktigt hur jag ska få till det.
Sillen Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Tack för att du försöker ge oss det vi önskar! Det är nog svårt att fotigrafera helakaret då det är så stor skillnad på ljus!
Freddi Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Hej Petter!!Det ska bli ett nöje att få komma och beskåda dina saltkar Live.Får se när det kan bli någon dag som passar.
petrol Postat 7 maj 2007 Författare Postat 7 maj 2007 Här kommer lite "monster" bilder från det högra karet.
Hultis Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Häftigt! en riktig rovdjursburk. snygga bilder oxå, du verkar komma bra överens med kameran nu oxå
wrang Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Så coolt akvarium men vad är detta för krabba eller är den en hummerFattas bara nån eller några stenfiskar oxså
Laggeman Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 De där krabborna är så extremt fula! Är det norrmannens muräna Petter?Christian, var en kille i Ystad tror jag som hade fått en sådan på F&F i Malmö, de sålde dem för 49kr till slut, inte många som vågade köpa dem antar jag, de var rätt stora, en 10-12cm över ryggen om jag inte minns fel. Killen hade en tråd uppe om dem för inte så länge sedan, ska se om jag hittar den.*Tillägg: Hittar inte funktionen där man kan hitta folk från olika städer, hade jag kunnat det hade jag kommit på vad användaren heter och därigenom spårat upp tråden. Hittar inte tråden genom att söka igenom rubrikerna iheller, sorry.
petrol Postat 7 maj 2007 Författare Postat 7 maj 2007 Häftigt! en riktig rovdjursburk. snygga bilder oxå, du verkar komma bra överens med kameran nu oxå Har inte haft någon kamera innan.. Mycket att tänka på.. Suck..De där krabborna är så extremt fula! Är det norrmannens muräna Petter?Nej, den har jag haft sedan ett litet "yngel".Har skaffat nya lampor till det stora karet. Det blev BLW 20 000K.Blev förvånad att det var så vitt sken, trodde det skulle bli lite blåare.Lite fiskbilder i det nya ljuset.
petrol Postat 7 maj 2007 Författare Postat 7 maj 2007 Så coolt akvarium men vad är detta för krabba eller är den en hummerDet är en decorator krabba.De var helt gröna av trådalger när jag fick dem (ant, så var förra karet fullt av alger). Nu har de mest olika svampar på sig.
Freddi Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Snygga bilder !!!Krabban ser grym ut, inte direkt något som skulle passa i mitt kar!!Hur stor är din ormsjöstjärna,den ser stor ut???Vad är den blåa saken som du har på botten i 4:e bilden i det sk. snälla akvariet???
petrol Postat 7 maj 2007 Författare Postat 7 maj 2007 Snygga bilder !!!Krabban ser grym ut, inte direkt något som skulle passa i mitt kar!!Hur stor är din ormsjöstjärna,den ser stor ut???Vad är den blåa saken som du har på botten i 4:e bilden i det sk. snälla akvariet???Tack!!Det är en nori klämma som ligger där och skräpar:smiley9: En fullvuxen N. lituratus har inga problem att ta loss den och simma om kring med den i karet. Får ta och silicona fast den eller något..
Hultis Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 blev ett riktigt sjysst ljus, nu fattas det bara en helbild oxå
petrol Postat 7 maj 2007 Författare Postat 7 maj 2007 Tack!Hmm.. Hittade en funktion på kameran som skulle vara panorama..Ska ta tre bilder som sedan samanfogas till en.. Det gick så där..
Rekommenderade inlägg