Gå till innehåll

Victoria´s AN paradise


Victoria

Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Finns värre saker än att läsa fel sent på kvällen :)

Victoria´s kära make klantade sig lite igår..

I sitt försök att hjälpa sin kära hustru med uppvärmning av osmosvatten lyckades han smälta hinken med nyblandat vatten inför vecko-vattenbytet (om man kan säga så.. :) )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns värre saker än att läsa fel sent på kvällen :)

Victoria´s kära make klantade sig lite igår..

I sitt försök att hjälpa sin kära hustru med uppvärmning av osmosvatten lyckades han smälta hinken med nyblandat vatten inför vecko-vattenbytet (om man kan säga så.. :) )

Hej gubben

Du är förlåten .

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns värre saker än att läsa fel sent på kvällen :)

Victoria´s kära make klantade sig lite igår..

I sitt försök att hjälpa sin kära hustru med uppvärmning av osmosvatten lyckades han smälta hinken med nyblandat vatten inför vecko-vattenbytet (om man kan säga så.. :) )

Dags att damma av "det här bör man inte göra-tråden"? https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=8243 :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan

Nu skulle jag behöva lite råd från Er. Min Paccagnellae är väldigt fin och söt. En egen personlighet kan man säga. Han åker och hämtar sten och sedan släpper han ner den på min Fungia. Jag har provat att flytta på Fungisen men utan resultat. Jag vet inte hur mycket mobbning en Fungis kan ta. Han borstar bort stenarna ganska snabbt men när Paccan är riktigt på gång kan han lassa ett helt rös över honom.

Undrar nu. Bör jag göra mig av med min Pacca? Eller ska jag vänta tills jag får ett större kar? Vad tycker ni?

post-2697-14468913178564_thumb.jpg

post-2697-14468913178705_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var på IKEA idag och såg att deras motsvarande skrivbordslampa dels har ballasten direkt i kontakten samt är en dryg 50 lapp billigare (145 kr istället för Klasses 199:-). Egentligen är det ju bara ballasten man är ute efter. IKEA:s tog också 7-9-11 watt.

Edit Victoria - har din "pacca" slutat att skotta?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var på IKEA idag och såg att deras motsvarande skrivbordslampa dels har ballasten direkt i kontakten samt är en dryg 50 lapp billigare (145 kr istället för Klasses 199:-). Egentligen är det ju bara ballasten man är ute efter. IKEA:s tog också 7-9-11 watt.

Edit Victoria - har din "pacca" slutat att skotta?

MVH Lasse

Åh Ikea hade jag inte ens tänkt på. Stackars karln ska få åka till Ikea snart då!

:)

Lasse, Paccan har sina dagar då han är i farten men sedan kan det vara lugnt ett tag. Provade att ge honom lite mat när han höll på som värst och det verkade få honom att tänka på annat.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ditt blir nog inte så dåligt heller, Viktoria. Mitt har varit igång i över ett år så det har satt sig så att säga. Jag har misskött det lite nu (med vattenbyte) men det skall jag rätta till. Det är lite spännande och se om fördubblingen av ljuset kommer innebära något samt om det kommer att innebära något när jag får Osram 67 9 wattare. Har varit en del bruna stjärnpolyper som inte varit ogräs och så hittade jag några förskrämda gröna stjärnpolyper på en liten sten som blev över i en spann när jag flyttade Mollyhotellet. Få se om de kommer igång att växa.

Senaste stenen jag la i var i juni och nu har jag börjat upptäcka svartvitrandiga sytrådar som viftar lite här och var och i morse kunde jag konstatera att de här viftande armarna tillhör ett antal ormsjöstjärnor. Så det dyker fortfarande upp saker.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan

Nu var det ett tag sedan jag la in något nytt här. Jag har iallafall börjat att plocka bort mitt korallkross efter att ha bestämt mig för att skaffa finkornig sand istället, jag tycker det är mycket finare och så får min Fungia det lugnt och skönt. *ler*

Min kära make skulle till JR i helger iallfall och kolla efter någon slags städpatrull till hans kar men dem hade inga inne som han var ute efter, men han kom hem med en ny korallis till mig. ( Och till sig själv med såklart!) Han vågar inte handla till sig själv längre utan att köpa nått till lilla frugan.

Det finns även nya fraggar från kära Jacob - Jaken - Tack så mycket!

Jag vill så gärna hitta ett större akvarium nu. Letar och letar. Kanske är det så att jag är för kräsen, för dem jag hittar är alldeles för dyra för våran plånbok. Ja, ja jag får väl leta på.

Här är iallafall lite nya bilder

Med vänlig hälsning

Victoria

post-2697-14468913210881_thumb.jpg

post-2697-14468913211062_thumb.jpg

post-2697-14468913211178_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...