Gå till innehåll

Victoria´s AN paradise


Victoria

Rekommenderade inlägg

Fint Victoria, jag gillar den nya belysningen!

Angående matningen av din fungia skulle jag rekommendera fryst mysis eller artemia som är berikad istället. Vi tenderar att stoppa i för stora matbitar till våra koraller/anemoner. De klarar ofta av att svälja räkbitar etc men dessa brukar komma upp igen (tror även näringsvädet är bättre för mysis/artemia). Bara ett tips dock.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fint Victoria, jag gillar den nya belysningen!

Angående matningen av din fungia skulle jag rekommendera fryst mysis eller artemia som är berikad istället. Vi tenderar att stoppa i för stora matbitar till våra koraller/anemoner. De klarar ofta av att svälja räkbitar etc men dessa brukar komma upp igen (tror även näringsvädet är bättre för mysis/artemia). Bara ett tips dock.

Mvh

Peter

Hejsan Peter

Ja, räkbiten var väl i allra största laget kanske. Artemia har vi hemma så det ska jag köra i fortsättningen. Ja belysningen är jag riktigt nöjd med men ska in med en lampa till så småningom.

Så tack för tipset det uppskattas verkligen.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att hålla kameran still när man är litre exalterad. Jag tycker det ser mycket stilligt ut.:smiley20:

Lite nyfiken på hur dina planer ser ut med levande i karet?

Hejsan

Tack Jonas.

Dem bättre bilderna har jag inte tagit eftersom jag inte har tålamodet att försöka hålla kameran still utan det har jag lämnat över på maken.

Planerna med mitt paradis ja dem är många men tyvärr så är det ju ganska begränsat i ett sådant litet kar. Men jag ska såklart ha lite mer färg med hjälp av några vackra mjukisar och knappolyper. Någon mer fisk ska jag inte ha. Men en räka hade jag tänkt mig. Ni kan kanske hjälpa mig med lite tips om nån fin räka jag kan ha i mitt paradis.

Med vänlig hälsning

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Vill bara meddela att visst kan det vara lite på gränsen med ljuset för en Fungia även om den kanske inte tillhör dem LPS som kräver mest ljus. Efter noga övervägande och påläsning vill hon gärna prova dock.

Men hursomhelst så har ju Victoria altid en nödlösning att falla tillbaka på vid minsta tecken på att korallen inte mår bra, då får dem flytta in i mitt kar tills hon har uppgraderat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lite polyper av blandad sort och färg om ni vill ha som sitter på små stenar!!!! Kul att du fick en egen burk.

Hej Stefan

Japp det känns skoj med en eget kar. Helt plötsligt blev allt lite mer intressant. Vi pratade igår om att komma över en stund, det var ju ett tag sedan nu. Det är bara att säga till när det passar er. Bjarne har skaffat ny mobil så alla nummer är som bortblåsta.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser jättebra ut,skulle vara kul om din gubbe oxå la ut lite bilder,skoj att ni är så intresserade båda:smiley20:

Hej Crille

Vad trevligt det är att höra att det ser bra ut. Osram 67:an gör ju sitt :)

Jag tror att Bjarne är på väg att ordna en tråd, lite trist när man inte har en bra kamera bara. Men det kommer nog bilder från honom med.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så dåliga bilder är det inte,tycker dom är helt ok.men det är kul med en bra kamera,baraså jäkla dyrt om man ska ha proffsgrejor,sen ska man lära sig att fota

med dem oxå,min är rätt enkel,och hyffsat bra,men ibland saknar jag att kunna ta

riktigt fina närbilder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så dåliga bilder är det inte,tycker dom är helt ok.men det är kul med en bra kamera,baraså jäkla dyrt om man ska ha proffsgrejor,sen ska man lära sig att fota

med dem oxå,min är rätt enkel,och hyffsat bra,men ibland saknar jag att kunna ta

riktigt fina närbilder

Ja att ta på fisken är ju så gott som omöjligt. Då måste man verkligen ha en systemkamera. Men som du säger det är alldeles för dyrt. Så jag får väl stå ut med våran kamera så länge. Men ibland kan man få till bilder som man själv blir riktigt förvånad över.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Var på Classe och köpte en skrivbordsarmatur och tänker montera in den. De var på 11 watt. Jag har 11 watts 6500 K hemma men skall se om jag inte kan få fram Osram 67 i nästa vecka. Jag upptäckte en sak som jag behöver varna andra för vad gäller AN karen (och även Mollyn). Byt ut skruvarna som håller plastskyddet mot rostfritt redan från början! Speciellt de främre så slipper ni att borra ur dem när ni byter rör!

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Var på Classe och köpte en skrivbordsarmatur och tänker montera in den. De var på 11 watt. Jag har 11 watts 6500 K hemma men skall se om jag inte kan få fram Osram 67 i nästa vecka. Jag upptäckte en sak som jag behöver varna andra för vad gäller AN karen (och även Mollyn). Byt ut skruvarna som håller plastskyddet mot rostfritt redan från början! Speciellt de främre så slipper ni att borra ur dem när ni byter rör!

MVH Lasse

Hej Lasse

Tack för tipset, det hade jag inte ens tänkt på! Hoppas att det går att få tag på en osram 67 i den storleken. Berätta hur det gick med lampan .. *nyfiken*

Victoria

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Det gick inte något vidare med lampan. Mina kar är AN som ditt men jag tror de är på 27 liter. Jag kunde inte hitta något sätt att meka in ytterligare ett rör utan att ta ut befintlig ballast och använda två Classe armaturer. Kan du lägga upp några bilder på hur du har löst problemet - fastighetsteknikern gick nämligen bet på det:ler:.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

AN 27 är väl egentligen 35?

Victorias akvarium är som jag förstått det 27 liter i "visningsdelen" och resterande 8 liter bak i filterkamrarna? Alltså total vattenvolym 35l

Ska säga till 'na o ta en bild på sin lösning.

Vet att hon har flyttat på originalbalasten o lagt den på så sätt att det går att klämma in rören.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...