Gå till innehåll

Victoria´s AN paradise


Victoria

Rekommenderade inlägg

  • Svar 136
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej igen

Nu har det gått några dagar innan jag skrev något här. Har fått några nya invånare i fraggformat. Tack Stefan.

I morse när jag kom ner för att ge min Pacca och Fungia lite mat så såg jag att min röda skivanemon var som en bubbla. (bifogar bild nedan) efter några minuter så började han veckla ut sig igen. Varför gör han så? Nu är han normal igen.

Japp glasrosor har jag också upptäckt *suck* hur får man bort dem? Att spruta in kokande vatten med kanyl kommer jag inte kunna göra om jag inte plockar bort all sten. Dem är nästan omöjliga att nå! 4 st småttingar har jag hittat. Pepparmintsräkor?

Här kommer iallafall några bilder på min skivanemon och på mina nya invånare .

Trevlig helg på Er alla

Med vänlig hälsning

Victoria

post-2697-14468913169138_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En "wurdimandi" rensade mitt kar totalt från glasrosor (och det var några stycken). När den inte gjort sitt jobb efter 5 dagar så slutade jag mata i 3 dagar. Den förstod vinken.... Appropå ihopdragningen - jag tror de fått tag i ngt byte i de lägena och gör så för att få ner det i munnen.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En "wurdimandi" rensade mitt kar totalt från glasrosor (och det var några stycken). När den inte gjort sitt jobb efter 5 dagar så slutade jag mata i 3 dagar. Den förstod vinken.... Appropå ihopdragningen - jag tror de fått tag i ngt byte i de lägena och gör så för att få ner det i munnen.

MVH Lasse

Åh, då är det inget jag behöver oroa mig för då Lasse. Är dem där "wurdimandi" svåra att få tag på?

Med vänlig Hälsning

*Victoria*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina skivanemoner gör precis likadant, det händer rätt ofta att de kommer åt mat när jag matar de andra fiskarna, och då drar de ihop sig och smaskar i sig maten de kommer åt. Likadant gör kollonianemonerna.

Riktigt fin akvarie har du =).[/quot

Ja det är förmodligen därför, eftersom nu är den som vanligt igen. Tack för dina ord !

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, då är det inget jag behöver oroa mig för då Lasse. Är dem där "wurdimandi" svåra att få tag på?

Med vänlig Hälsning

*Victoria*

JR (säkert många av de andra också) har pepparmintsräkor emellanåt. De finns inte att få tag i alltid men hör med din vanliga handlare så löser det sig säkert. Kul med bilderna och jag tycker du har det prydligt i karet.

Lasse

Brukar du ge dem något annat eller är det mat rent generellt du höll upp med i några dagar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JR (säkert många av de andra också) har pepparmintsräkor emellanåt. De finns inte att få tag i alltid men hör med din vanliga handlare så löser det sig säkert. Kul med bilderna och jag tycker du har det prydligt i karet.

Lasse

Brukar du ge dem något annat eller är det mat rent generellt du höll upp med i några dagar?

Jag matar alltid med artemia och det tog räkan också. Såg ingen minskning på glasrosor. Kom hem sent en kväll och han inte mata och kvällen därpå tittade jag i akvariet innan jag skulle mata och upptäckte att flera glasrosor var borta. Struntade i maten under två dagar och nu finns inga glasrosor. Jag hade väldigt gott om "bristtle worms" (tror det är rätt uttryck) både små och stora - nu ser jag bara stora...... Är det någon som råkat ut för detta och pepparmintsräka?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag uppgraderat mitt äldsta 27 liters till 2*11 watt. Kör just nu ett 860 rör (ca 5000 K) och ett 6500 K. Gjorde det nu ikväll så jag har inte sett resultatet på korallerna än. Jag har beställt Osram 67 men de finns bara i 7 watt. Klasses drosslar klarar dock 7 watt också så när det kommer är det bara att ersätta. Bilder på ombygget kommer senare.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag uppgraderat mitt äldsta 27 liters till 2*11 watt. Kör just nu ett 860 rör (ca 5000 K) och ett 6500 K. Gjorde det nu ikväll så jag har inte sett resultatet på korallerna än. Jag har beställt Osram 67 men de finns bara i 7 watt. Klasses drosslar klarar dock 7 watt också så när det kommer är det bara att ersätta. Bilder på ombygget kommer senare.

MVH Lasse

Lasse är de inte på 9w?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag uppgraderat mitt äldsta 27 liters till 2*11 watt. Kör just nu ett 860 rör (ca 5000 K) och ett 6500 K. Gjorde det nu ikväll så jag har inte sett resultatet på korallerna än. Jag har beställt Osram 67 men de finns bara i 7 watt. Klasses drosslar klarar dock 7 watt också så när det kommer är det bara att ersätta. Bilder på ombygget kommer senare.

MVH Lasse

Hej Lasse

Mitt osram 67 är på 9 watt som jag har i mitt 27 liters.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bör vara en Euphyllia paradivisa. Om den trivs kan den dubbla polypantalet på några månader. Och dessutom blir den betydligt grövre, bortåt 10 cm i dameter när den är helt uppblåst.

Hej

Jag hoppas att jag snart finner mitt drömkar så jag kan flytta över den. Min Fungia har även växt väldigt mycket på denna korta tid i mitt akvarium så den behöver nog snart ett större utrymme.

Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...