Gå till innehåll

Torrhet efter kontakt med saltvatten


fiend

Rekommenderade inlägg

Kan dock inte flörstå vad det är så gay med creamer.. om man har torra händer som fnöske och smörjer in sig med en cream för att motverka detta, så kan jag inte förstå varför man skulle tycka att detta är omanligt och gay.. då har man kraftiga problem med sin egen manlighet isf...

Personligen så smörjer jag gärna in mig i divere creamer om det behövs utan att ens tänka tanken eller reflektera över att det skulle vara "gay"

sådeså ;)

Själv har jag en mycket fin cyckel som fordon.. :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här é mitt sätt å ta mej fram sedan de gick för fort i våras.

Se det positivt Ted.. Du bor ju centralt (NOT!) men det blir ju inga bekymmer vid krockar..

För att hålla sig till topic så brukar jag skrubba bort död hud med nån pimpsten och en fotfil som tanten har liggandes i duschen.. Funkar prima. Jobbade i en frys med tunna vantar så jag hade i stort sett torrsprickor i händerna tills jag började med denna kur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har väldiga problem med huden och saltvatten..... Det är illa när man både har saltkar och är dykare. Om jag inte sköter mitt skinn så får jag sår och det gör väldigt ont.

Detta gör jag för att undvika problem med händerna när jag gör något i akvariet:

Undviker i möjligaste mån att stoppa händerna i vattnet, det är bra för mig och och karet. När händerna har vart i kontakt med salt så skjöljer jag omedelbart med vatten, torkar av och smörjer in. Jag smörjer med karbasal hudkräm.

Vid mycket grävande så har jag handskar.

Vid dyking och bad i havet:

Undviker solen, badar få gånger men länge. Smörjer in före dopp med karbasal eller en reparationskräm för skadad hud. Och duschar omedelbart efteråt (det är en fråga om sekunder), och smörjer igen.

Jag lider inte av homofobi så därför postar jag inte någon bild av min bil. :wink:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...