Troph Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Hei...Er så lite aktivitet på de norske forumene, så jeg flykter til det Svenske:ler:Legger ut noen bilder fra mitt Aquamedic Tridacna 160. Mangler fremdeles en del LS, og det er litt lite koraller ennå men det kommer;)
Illustratören Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Snygg tank, lagom mycket enligt mitt tycke =-)
adddo Postat 15 oktober 2006 Postat 15 oktober 2006 Jättefina bilder!Berätta gärna lite om tekniken du har
Troph Postat 15 oktober 2006 Författare Postat 15 oktober 2006 filteret er et aquamedic riff 1000 filtersystem, hvor jeg har byttet ut kalkreaktoren med en kalvannsmixer og det er 3x 150w 13500k metallhalogen. Vurderer å bytte ut hele filtersystemet, da jeg ikke er veldig imponert over skummerene til aquamedic. Har bare brukt Deltec før, og disse gjorde en mye bedre jobb enn aquamedic sine. Har lyst på riffkeramic søyler i akvariet, men dessverre selger ingen disse i Norge. Prøvde å bestille fra Tyskland, men forsendelsen var ødelagt da den kom.
Troph Postat 8 december 2006 Författare Postat 8 december 2006 Da har jeg fått på plass litt mere sten, en Naso, og en Lineatus. Håper på det beste når det gjelder fiskene.
Laggeman Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Ser bra ut! Gillar bilden med Naso'n och Lineatusen på där de simmar tillsammans.
jens karlskrona Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Välkommen!!Hur funkar Lineatusen tillsammans med Leucosternon???Mycket bråk??
wrang Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Da har jeg fått på plass litt mere sten, en Naso, og en Lineatus. Håper på det beste når det gjelder fiskene.Ser bra ut snyggt upplägg
Troph Postat 9 december 2006 Författare Postat 9 december 2006 Välkommen!!Hur funkar Lineatusen tillsammans med Leucosternon???Mycket bråk??De roet seg faktisk etter et par timer, så det gikk faktisk mye bedre enn jeg regnet med.Takk Wrang!
denuo Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 vad var detta för korall?http://i123.photobucket.com/albums/o301/tusj/Bilde424.jpg
Sillen Postat 9 december 2006 Postat 9 december 2006 Hej Tommy!Kul med lite norrmän här. Du får väll locka över fler.Snygga bilder på vackra fiskar!
Troph Postat 9 december 2006 Författare Postat 9 december 2006 vad var detta för korall?http://i123.photobucket.com/albums/o301/tusj/Bilde424.jpgDet er nok en Caulastrea furcatahttp://www.liveaquaria.com/product/p...cfm?pCatId=454Det er nok flere saltvannsakvarister i Sverige enn Norge, og når jeg ser på aktiviteten på de norske forumene trenger de nok medlemmene selv;)
Troph Postat 23 december 2006 Författare Postat 23 december 2006 Ho ho...Vurderer å sette opp et sjøhestakvarie på kjøkkenbenken som er bak hovedkaret.. Hadde tenkt å bore hull i veggen, og bruke felles sump til akvariene. Noen som veit hvor stort akvarium jeg bør ha til 6stk sjøhester, og finnes det noen fine akvarier gjerne i acryl som jeg kan bruke? Sjøhestene trenger jo litt god høyde på akvariet.
Karoline Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Ho ho...Vurderer å sette opp et sjøhestakvarie på kjøkkenbenken som er bak hovedkaret.. Hadde tenkt å bore hull i veggen, og bruke felles sump til akvariene. Noen som veit hvor stort akvarium jeg bør ha til 6stk sjøhester, og finnes det noen fine akvarier gjerne i acryl som jeg kan bruke? Sjøhestene trenger jo litt god høyde på akvariet.Riktigt fint, härligt mulliga fiskar. Bra jobbat!!Jag skulle inte ha under 100 liter till hästarna iaf, dom simmar mer än vad man tror.Vi har 6 st hästar i ett 240 liters kar, och det känns nästan för litet nu MVH Karro och Anders
Troph Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 Hestene måtte vente litt, fordi vi ville flytte alt teknisk ned i kjelleren...Har borret hull i gulvet, og lagt slanger ned til vaskerommet....Er nesten ferdig nå, men det gjennstår å få ordnet litt på ledningene:snurrig:
Raketforskaren Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Fina bilder!Originell lösning med sumpen och tekniken i källaren. Roligt med lite udda lösningar.
Troph Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 Det gjorde underverker på lyden... Akvariet oppe i stua er helt lydløst nå..
Raketforskaren Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Det gjorde underverker på lyden... Akvariet oppe i stua er helt lydløst nå..Det kan jag tänka mig. Det måste vara en fröjd att titta på akvariet nu, utan en massa ful teknik som tar plats och låter mycket. Hoppas det fortsatta arbetet med rördragningen går bra. Lycka till!
norsken Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Hej Tommy här har du ein reinvaska äkkt trönder som flytta te sverige. Du har et ennormt fint akvarium, moro att det dukker litt landsmenn her iblant. Håper at du kommer til å trives her med oss på SG.
Rekommenderade inlägg