Gå till innehåll

finns nåt som äter fireworms och bristleworms?


gesi

Rekommenderade inlägg

hörde att moonwrassen äter bristleworms men att den oxå är aggressiv och kommer att äta räkor och sniglar!

(har 15 eremiter och 25 sniglar..)hmm...

vill hålla mina fireworms i lagom antal då jag har förstått att de är nyttiga inom vissa gränser men jag vill inte utplåna de helt..

finns det någon fisk som äter dessa maskar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom flesta större wrassar typ coris och halio..vadomnuheter, dottybacks typ fridmani,paccanealle och dess kusiner, Stenopusräkor.

Det tråkiga med större wrassar är ju att dom blir fullständigt hopplösa i ett revkar när dom passerat typ 6-7 cm (och det gör dom ju rätt fort)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

andre: vilket?

clownen: jag vill bara hålla de i lagom antal som jag skrev..jag har miljoner nu..

Måste ha sovit, såg inte att du bara ville hålla ner antalet. Hur länge har du haft igång karet? Jag vet många inkl mig själv där antalet går upp och ner på "naturlig" väg. Jag hade också ett stort antal några månader efter jag startade men idag är de betydligt färre. Kan kanske bero på putsarräkorna som jag märkt håller ner antalet eller att inkörningen medför förhållanden som gynnar maskarna. Jag skulle inte oroa mig över detta.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok..låter bra..jag har haft karet igång seriöst (full belysning, ingen ny ls nerlagt, all utrustning på..etc) i 3 månader nu..men jag började för snart ett halvår sedan..

har en pepparmintsräka, eldräka, blåbenta och rödbenta eremiter (ca 20st) och 15 astrea sniglar av lite olika arter..ska inhandla 20 sniglar till tänkte jag nästa vecka..

ingen fisk än så länge men jag ska börja med 2 kirurger i karantän i 2 veckor om några dagar..

då kanske jag borde strunta i firewormsen?

några Pseudochromis paccagnellae kan inte skada..?

de e snygga oxå..:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...