Victoria Postat 20 november 2006 Författare Postat 20 november 2006 Man får ta och tacka för den jättefina Isblåa Montipora frag som jag fick av dig..Stefan Det var så lite så med tanke på allt du har gjort för oss! //Victoria Citera
adddo Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Dags för lite nya bilder nu? Blev väl ett par hyffsade igår? Citera
Victoria Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 Ja jag får väl sätta in lite nya bilder då. Ett ganska tomt akvarium än så länge förrutom min enorma BTA som alltid är så utsträckt. Den är ca 30 cm från ena sidan till den andra. Den har nu satts sig på sin plats och trivs där mycket bra. Får ta lite fler bilder nu när jag har rengjort bakrutan Citera
adddo Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Vi fick inte till några bilder på fiskarna, men ska försöka ta det sen oxå. Citera
Scooby_doo Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 ser bra och rent ut! inte bara bakrutan, utan hela - kanske gräsklipparen varit där med...? BTA'n är läcker, ser ut at trivas, men undrarde nästan vart fiskarna tagit vägen.~Henrik Citera
Capote Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Hej, såg din gorgonia först nu. Jättefin! Det är ingen enkel korall att få att slå ut sådär fint så du ska ha all heder för det. Citera
Sunny Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Håller med Capote! verkar som om ni använder något hemligt preparat där hemma !Kul att allt går så bra ser framemot fler bilder på ditt fina akvaium Victoria Mvh,Sunny Citera
Victoria Postat 19 december 2006 Författare Postat 19 december 2006 Tack alla. Ja det är lite tomt på fiskar. Det blir nog fler med tiden Önskar nu bara att någon av mina clowner ska hoppa ner i min anemon. Bara att vänta och se. En viss nyfikenhet finns det men mer än så är det inte för tillfället. //Victoria Citera
Gerard Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Snyggt! mina clownen tittar inte heller särskilld mycket på anemonen simmar förbi så då och då rufsar lite i den och sedan simma dom vidare som vanligt, men att bosätta sig i den verkar inte vara aktuellt.//Gerard Citera
adddo Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Näe det verkar inte helt självklart att clownerna flyttar in i anemonen. Vi får hoppas dock Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 Ja det var ett tag sedan man skrev något här. Jag har nya invånare sedan sist. Jag har två kirurger, 4 anthias. Ja det blidde lite mer liv i akvariet. Min anemon som har sett ut att må toppen ( vilken det fortfarande ser ut att göra ) har börjat flytta sig uppåt. Man får flytta undan koraller som man kan tänka sig passera. hmm hoppas att den snart sätter sig. Har ju suttit på samma plats nu ett par veckor. Mina clowner verkar inte vara intresserad av anemonen iallafall, visst dem är där och "nosar lite" men mer än så är det inte.Lägger ut lite bilder, på mina fiskar, knappisar, skivisen och lite alg Citera
Karoline Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Vackert!Akvariet blir bara finare och finare /Karro Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 Vackert!Akvariet blir bara finare och finare /KarroTack Karro Allt väl med er hoppas jag. Vi får ta och träffas nu i veckan. Jobbar Lördag & Söndag. // Victoria Citera
Karoline Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Tack Karro Allt väl med er hoppas jag. Vi får ta och träffas nu i veckan. Jobbar Lördag & Söndag. // VictoriaJag hör av mig ikväll när jag kommit hem /Karro Citera
MichaelE Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 karet börjar ju arta sig riktigt fint nu och grattis till nyförvärven.Du vet väll att anthias kräver utfodring flera gånger om dagen för att överleva (jag började med att mata 5 gg om dagen och minskade ner det till två under ett par månaders tid), hur är fördelningen honar/hanar?Mvh Michael Citera
denuo Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Snyggt!Hur många kirurger hade du totalt? Vilka sorter? Funderar på att skaffa flera till mitt akvarium som också är på 300liter. Gick det bra när du stoppade i dem? Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 karet börjar ju arta sig riktigt fint nu och grattis till nyförvärven.Du vet väll att anthias kräver utfodring flera gånger om dagen för att överleva (jag började med att mata 5 gg om dagen och minskade ner det till två under ett par månaders tid), hur är fördelningen honar/hanar?Mvh MichaelDet är 3 honor och en hane. Riktigt fina faktiskt. Ja dem bör äta ganska ofta. Men det är väl lite hur man vänjer dem vid.//Victoria Citera
Sunny Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Anthiasen var riktigt fina kirurgen med ochHalimedan ser ut att stormtrivas ! Hur går det med din Odonus Niger har den skött sig ?Får man ingen helbild på akvariet nu när det finns massor med liv ? Mvh,Sunny Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 Snyggt!Hur många kirurger hade du totalt? Vilka sorter? Funderar på att skaffa flera till mitt akvarium som också är på 300liter. Gick det bra när du stoppade i dem?Jag har 2 kirurger ( Zebrasoma Flavescens) Bjarne har en sådan i sitt kar o tanken är väl att vi ska ha 3-5 såna i vårat nästa kar. Satte i dom med en dags mellanrum, det gick alldeles utmärkt, de gnabbades lite i en kvart eller så men nu är de lugna.Det bästa är väl egentligen att sätta i dom samtidigt så ingen hinner 'göra revir'. Men men, det gick bra ändå. Citera
Rasmus Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 jag har en Flavescens och han tog kol på min naso lituratus som iof lades i 2 månader efter den gule, mindre lyckat, Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 Anthiasen var riktigt fina kirurgen med ochHalimedan ser ut att stormtrivas ! Hur går det med din Odonus Niger har den skött sig ?Får man ingen helbild på akvariet nu när det finns massor med liv ? Mvh,SunnyJa du Sunny, Halimedan jag fick av dig har nu tripplats sedan dess den mår riktigt bra. Min Odonus Niger tror att han är en clown Han simmar runt med clownerna. Jo han sköter sig alldeles utmärkt. Han är ju en av dem mindre fiskarna i karet:) än så länge.Alltså jag tycker det är så jäklans svårt med helbilder hmmm.. Du får komma hem till mig istället så kan du kika lite // Victoria Citera
Victoria Postat 3 januari 2007 Författare Postat 3 januari 2007 jag har en Flavescens och han tog kol på min naso lituratus som iof lades i 2 månader efter den gule, mindre lyckat,Hmm min Naso tog kol på sig själv :/ Den mådde nog inte så bra när jag fick hem dem från affären. Eftersom den dog dan efter! // Victoria Citera
Rasmus Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Hmm min Naso tog kol på sig själv :/ Den mådde nog inte så bra när jag fick hem dem från affären. Eftersom den dog dan efter! // Victoriavågar man fråga var du köpte den? Citera
Vargklo Postat 3 januari 2007 Postat 3 januari 2007 Det är 3 honor och en hane. Riktigt fina faktiskt. Ja dem bör äta ganska ofta. Men det är väl lite hur man vänjer dem vid.//VictoriaHej, fint kar du får!När det gäller anthias stämmer det du säger. Jag har fyra anthias som jag matar en gång per dag, vilket har fungerat fint i flera månader. Så det är nog lite vad man vänjer dem vid. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.