Gå till innehåll

Victoria´s Percula 90


Victoria

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...
  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja jag får väl sätta in lite nya bilder då.

Ett ganska tomt akvarium än så länge förrutom min enorma BTA som alltid är så utsträckt. Den är ca 30 cm från ena sidan till den andra. Den har nu satts sig på sin plats och trivs där mycket bra.

Får ta lite fler bilder nu

när jag har rengjort bakrutan

:)

post-2697-14468913452807_thumb.jpg

post-2697-14468913453057_thumb.jpg

post-2697-14468913453252_thumb.jpg

post-2697-14468913453494_thumb.jpg

post-2697-14468913453632_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja det var ett tag sedan man skrev något här. Jag har nya invånare sedan sist. Jag har två kirurger, 4 anthias. Ja det blidde lite mer liv i akvariet. Min anemon som har sett ut att må toppen ( vilken det fortfarande ser ut att göra ) har börjat flytta sig uppåt. Man får flytta undan koraller som man kan tänka sig passera. hmm hoppas att den snart sätter sig. Har ju suttit på samma plats nu ett par veckor.

Mina clowner verkar inte vara intresserad av anemonen iallafall, visst dem är där och "nosar lite" men mer än så är det inte.

Lägger ut lite bilder, på mina fiskar, knappisar, skivisen och lite alg :)

post-2697-14468913494795_thumb.jpg

post-2697-14468913495002_thumb.jpg

post-2697-14468913495191_thumb.jpg

post-2697-14468913495317_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

karet börjar ju arta sig riktigt fint nu och grattis till nyförvärven.

Du vet väll att anthias kräver utfodring flera gånger om dagen för att överleva (jag började med att mata 5 gg om dagen och minskade ner det till två under ett par månaders tid), hur är fördelningen honar/hanar?

Mvh Michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

karet börjar ju arta sig riktigt fint nu och grattis till nyförvärven.

Du vet väll att anthias kräver utfodring flera gånger om dagen för att överleva (jag började med att mata 5 gg om dagen och minskade ner det till två under ett par månaders tid), hur är fördelningen honar/hanar?

Mvh Michael

Det är 3 honor och en hane. Riktigt fina faktiskt. Ja dem bör äta ganska ofta. Men det är väl lite hur man vänjer dem vid.

//Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt!

Hur många kirurger hade du totalt? Vilka sorter? Funderar på att skaffa flera till mitt akvarium som också är på 300liter. Gick det bra när du stoppade i dem?

Jag har 2 kirurger ( Zebrasoma Flavescens) :)

Bjarne har en sådan i sitt kar o tanken är väl att vi ska ha 3-5 såna i vårat nästa kar. :)

Satte i dom med en dags mellanrum, det gick alldeles utmärkt, de gnabbades lite i en kvart eller så men nu är de lugna.

Det bästa är väl egentligen att sätta i dom samtidigt så ingen hinner 'göra revir'. Men men, det gick bra ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Anthiasen var riktigt fina kirurgen med ochHalimedan ser ut att stormtrivas !

Hur går det med din Odonus Niger har den skött sig ?

Får man ingen helbild på akvariet nu när det finns massor med liv ? :)

Mvh,

Sunny

Ja du Sunny, Halimedan jag fick av dig har nu tripplats sedan dess den mår riktigt bra. Min Odonus Niger tror att han är en clown ;) Han simmar runt med clownerna. Jo han sköter sig alldeles utmärkt. Han är ju en av dem mindre fiskarna i karet:) än så länge.

Alltså jag tycker det är så jäklans svårt med helbilder hmmm.. Du får komma hem till mig istället så kan du kika lite :)

// Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en Flavescens och han tog kol på min naso lituratus som iof lades i 2 månader efter den gule, mindre lyckat,

Hmm min Naso tog kol på sig själv :/ Den mådde nog inte så bra när jag fick hem dem från affären. Eftersom den dog dan efter!

// Victoria

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är 3 honor och en hane. Riktigt fina faktiskt. Ja dem bör äta ganska ofta. Men det är väl lite hur man vänjer dem vid.

//Victoria

Hej, fint kar du får!

När det gäller anthias stämmer det du säger. Jag har fyra anthias som jag matar en gång per dag, vilket har fungerat fint i flera månader. Så det är nog lite vad man vänjer dem vid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...